کوچک کردن شکم تنها با 10 راهکار بسیار موثر و ساده

- تبلیغات -

کوچک کردن شکم از جمله دغدغه‌هایی است که بسیاری از افراد در پاره‌ای از زمان و یا بسیاری از مواقع با آن مواجه هستند. زیبایی اندام اکثر اوقات به داشتن شکمی صاف و تخت وابسته است. برای داشتن شکم کوچک بهتر است راهکارهای پیشنهادی در این متن را دنبال کنید.

کوچک کردن شکم دغدغه بزرگی نیست

برای داشتن تناسب اندام راهکارهای بسیار موثری امروزه ممعرفی شده است. تنها می‌توان با رعایت چند نکته کلیدی به این منظور دست یافت. تغییراتی در سبک زندگی که بسیار سطحی و آسان هستند طی چند ماه می‌تواند تاثیرات چشمگیری بروز دهد.

گزینه‌های مختلفی طی سال‌های اخیر برای داشتن تناسب اندام و کوچک کردن شکم ارائه شده است که یکی از آنها عمل‌های جراحی به شمار می‌رود.

راهکار برای کوچک کردن شکم

اما هستند افرادی که بدون انجام هرگونه عمل روی بدن خود سعی بر ایجاد تناسب اندام و کوچک کردن شکم می‌کنند. در این متن موارد مناسبی برای همه افراد ارائه کرده‌ایم که بسیار موثر هستند و به بهتر شدن تناسب اندام کمک خواهند کرد.

راهکارهای موثر در کوچک کردن شکم

دغدغه مهم برای رفتن به مهمانی و مراسم‌های دورهمی، ممکن است زیبا بودن لباس در تن باشد و از این رو نیاز به کوچک کردن شکم وجود داشته باشد.

بهتر است قبل از اعتماد به رژیم‌های کوتاه مدت که قول کاهش وزن در بازه زمانی کوتاه را می‌دهند، از راهکارهایی که در این متن برای کوچک کردن شکم ارائه شده است کمک گرفته شود.

اعتدال در مصرف کربوهیدرات

اکثر غذاهایی که مصرف می‌شوند به عنوان وعده‌های اصلی حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند. البته که بدن برای بازسازی بسیاری از بافت‌های خود و تامین انرژی نیاز به دریافت کربوهیدرات دارد.

پس این موضوع نشان می‌دهد که به هیچ وجه نباید مصرف آنها قطع شود. تنها بهتر است در حد اعتدال مصرف شوند و ترجیحا از غلات سبوس‌دار و کامل استفاده شود.

برای کمتر کردن مصرف کربوهیدرات می‌توان از انواع سالاد میوه و سبزیجات که فیبر بالایی دارند به عنوان پیش غذا و همینطور نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا استفاده کرد. از این طریق کربوهیدرات کمتری به بدن خواهد رسید.

قطع مصرف شیرینی‌جات و قند

برای رسیدن قند مورد نیاز بدن حتما نباید از قندهای مصنوعی استفاده کرد. توجه به این نکته که مصرف میوه‌ها و میوه خشک می‌تواند قند مورد نیاز بدن را تامین کند نکته ضروری است که بهتر است در نظر گرفته شود.

مصرف میوه و سبزیجات برای کوچک کردن شکم

اگر از بزرگ بودن شکم خود ناراحت هستید باید با زیاده روی در مصرف شیرینی‌جات، کیک خامه‌ای، نوشابه‌های قندی و گازدار و همینطور انواع آبنبات‌ها خداحافظی کنید.

مصرف پروتئین بیشتر

با کاهش وزن کلی می‌توان به کوچک کردن شکم نیز منجر شد. برای این منظور بهتر است از پروتئین بیشتر استفاده کرد تا بدن به جا سوخت عضلات بدن از پروتئین دریافتی انرژی مورد نیاز را تامین کند.

منابع پروتئینی مانند تخم مرغ، انواع غذاهای دریایی، انواع حبوبات و گوشت‌ قرمز یا سفید منابعی غنی از پروتئین هستند که بهتر است در برنامه روزانه گنجانده شوند.

مصرف بیشتر انواع میوه و سبزیجات

از آنجایی که سبزیجات فرایند چربی سوزی را معکوس می‌کنند، برای رسیدن به کاهش وزن و از بین رفتن چربی‌های شکمی منجر می‌شوند. از این رو بهتر است از میوه و سبزیجات بیشتری برای کوچک کردن شکم استفاده کرد و از آنها به عنوان پیش غذا و یا میان وعده‌ها استفاده کرد.

ورزش و فعالیت بدنی

برای داشتن شکم تخت بهتر است روزانه بین 40 دقیقه الی 1 ساعت فعالیت بدنی منظم انجام شود. بهترین ورزش‌ها برای از بین بردن چربی‌های اطراف کمر شامل موارد زیر می‌شود.

چگونگی بهره از ورزش برای کوچک کردن شکم

دقت شود برای نتیجه بهتر و سوزاندن چربی‌ها و کوچک کردن شکم و پهلوها بهتر است تا یک ساعت قبل از انجام حرکات ورزشی غذای سنگین مصرف نشود.

در ادامه آن نیز بعد از تمام شدن فعالیت بدنی باید تا 2 ساعت از خوردن غذا با کالری بالا پرهیز شود. زیرا ممکن است بیشتر جذب بدن شود و بدتر موجب بالا رفتن وزن شود. از انواع میوه و سبزیجات، آب و آبمیوه‌های طبیعی می‌توان برای جلوگیری از ضعف و گرسنه شدن حین تمرین استفاده کرد.

ورزش برای کوچک کردن شکم

حذف چربی‌های غیر مفید

مصرف چربی بیش از حد از جمله مواردی است که برای افزایش وزن کل بدن و چربی اطراف شکم بسیار تاثیرگذار است. به همین منظور باید سعی کرد تا از مصرف چربی‌های اشباع که اغلب از چربی‌های حیوانی دریافت می‌شوند، پرهیز کرد.

جایگزین کردن روغن‌های گیاهی مهمترین گام برای حذف چربی‌های بد به شمار می‌روند. استفاده از روغن زیتون، روغن کانولا و روغن نارگیل بهترین گام برای دریافت چربی خوب است.

از طرفی هم بهتر است انواع سس که چربی زیادی دارند مانند سس مایونز از رژیم غذایی به طور کلی حذف شوند و به جای آنها از لیمو ترش تازه، سرکه و روغن زیتون برای مزه دار کردن سالاد استفاده کرد.

آب و هیدراته نگه داشتن بدن

شاید نوشیدن آب راهبردی بسیار سطحی باشد اما برای سیر ماندن و تامین بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن کافی است تا در طول روز از 8 الی 12 لیوان آب مصرف کرد.

این موضوع علاوه بر اینکه به دوری از ریزه‌خواری کمک می‌کند و فرد را سیر نگه می‌دارد، می‌تواند به پیشگیری از چروک شدن پوست و شل نشدن پوست منجر شود.

زمان مناسب برای وعده‌های غذایی

اگر خواهان کوچک کردن شکم هستید، باید غذا خوردن بعد از ساعت 19 الی 20 شب را ممنوع کرد. علاوه بر این موضوع لازم به ذکر است که بهتر است صبحانه را زود تر و قبل از ساعت 9 میل کرد و تا زمان ناهار از میان وعده‌های سبک مانند میوه و میوه خشک و همینطور آجیل و انواع مغزها بهره‌مند شد.

تغذیه برای کوچک کردن شکم

اندازه وعده‌های غذایی

در وعده‌های غذایی اصلی نباید حجم زیادی از مواد غذایی را وارد بدن کرد. بهتر است وعده‌های اصلی را تقسیم کرد و از غذا با مقدار کم در وعده‌های مختلف استفاده کرد. میان وعده‌ها می‌توانند کمک بسیار زیادی را در کاهش وزن کلی بدن و کوچک کردن شکم به همراه داشته باشند.

سخن پایانی

کوچک کردن شکم تنها با انجام دادن این راهکارهایی که به طور خلاصه در این متن ارائه شد به راحتی قابل ایجاد شدن است. تنها با تغییرات کوچکی در رفتارها می‌توان به داشتن شکم و پهلویی کوچک دست یافت. عادات غذایی غلط را باید از زندگی حذف کرد تا به طول عمر و تناسب اندام دست یافت.