راهکار های لاغری ران

لاغری ران ها و تناسب آن با باقی اندام ها برای اغلب خانم ها یک دغدغه به حساب می آید. به خصوص برای خانم های خانه دار که زمان برای رفتن به باشگاه را ندارند. اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که در زیر ما شما را با راهکارهایی آشنا خواهیم کرد که به راحتی ران و باسن خود را به شکلی مطلوب در آورده و همچنین به لاغری شما کمک بسزایی خواهد کرد.

نحوه ی لاغری ران از طریق ورزش

موثر ترین راه برای از بین بردن چربی ها در قسمت ران و لاغر کردن آن انجام فعالیت و ورزش هایی است که قسمت ران و باسن را درگیر می کند و بیشترین فشار را بر روی آن می آورد.

برای لاغر کردن ران ها شما می توانید در خانه و هم در باشگاه زیر نظر یک مربی تمریناتی را انجام دهید که به شدت در لاغری و خوش فرم شدن آن ها کمک زیادی می کند.

در زیر به تمریناتی اشاره خواهیم کرد که می توانید بدون آن که به باشگاه بروید در طی فعالیت روزانه ی خود آنها را به کار گیرید تا چربی ران های خود را کاهش دهید.

  • پیاده روی

پیاده روی یکی از راه های بسیار آسان برای لاغری ران ها است؛ به خصوص در ناحیه ران است. اگر شاغل هستید می توانید برای رفتن و یا بازگشتن از محل کار خود مسیری از آن را به پیاده روی کردن اختصاص دهید. حتی اگر خانه دار هستید می توانید زمانی در روز را برای پیاده روی کردن انتخاب کنید.

این را در نظر داشته باشید پیاده روی کردن نباید حالت یکنواخت به خود بگیرد. منظور چیست؟ یعنی در پیاده روی چند روز زمان بیشتر و سرعت بیشتری را بکار گیرید و یک روز زمان کمتر و سرعت کمتر را به آن اختصاص دهید. علت آن این است که بدن سریع به یکنواختی می رسد و نتیجه ی مطلوب را بدست نخواهید آورد.

بهتر است در روز زمانی بین 30 الی 90 دقیقه را به این کار اختصاص دهید. حتی برای نتیجه ی مطلوب تر می توانید سنگینی این کار را بعضی روزها بیشتر کنید و از سراشیبی ها بالا روید. اینگونه ضربان قلبتان بالا می رود و همچنین متابولیسم بدنتان نیز افزایش پیدا می کند.

اگر شرایط از خانه بیرون رفتن را ندارید می توانید حالت پیاده روی به صورت درجا زدن داخل خانه انجام دهید.

 

  • دوچرخه سواری

امروزه با افزایش وسایل نقلیه ماشینی استفاده از دوچرخه به شدت کاهش پیدا کرده است. این در صورتی است که دوچرخه سواری علاوه بر سوزاندن کالری زیاد، به شدت در لاغری، خوش فرم شدن ران ها و همچنین قوی شدن عضلات ران تاثیر به سزایی دارد.

حتی اگر شرایط دوچرخه سواری را ندارید می توانید در خانه بر روی کمر دراز کشیده سپس پاها را به حالت 90 درجه بالا بیاورید، سپس حرکتی مانند رکاب زدن را انجام دهید.

 

  • پله ها را فراموش نکنید

امروزه اکثریت زندگی ها به سمت آپارتمان نشینی رفته است. در نتیجه خیلی راحت می توانید زمانی از روز خود را به بالا و پایین رفتن سریع از پله ها اختصاص دهید. بدون شک در اوایل انجام این تمرین در ناحیه ی عضلات پای خود احساس درد خواهید کرد، اما جای نگرانی نیست؛ چرا که مانند شروع هر ورزش دیگر بدن شما اوایل خام است و به ورزش عادت ندارد و این اتفاق کاملا طبیعی است.

اگر در محلی هستید که هیچ پله ای وجود ندارد باز هم راهکار بسیار ساده ای وجود دارد. شما می توانید شی برجسته مثل استپ را تهیه کنید و یا حتی قسمتی از خانه که بالاتر از بقیه است را در نظر بگیرید و روی آن مانند بالا و پایین رفتن از پله ها ، بالا و پایین بروید.

نکته: اگر زانوی شما دچار مشکل است تحت هیچ عنوان از پله و یا استپ برای لاغری ران ها استفاده نکنید. 

در آخر

مطلب پیشنهادی
گن لاغری و سوالات متداول درباره استفاده آن

مواردی که در بالا گفته شد، اگر به صورت مداوم انجام داده شود بدون شک نتیجه ی خوبی را برای لاغر شدن ران ها خواهی دید. اما در نظر داشته باشید برای گرفتن نتیجه ی بهتر حتما باید اول عامل چاقی را پیدا کرده و رژیم غذایی را نیز در برنامه خود جای دهید.