رژیم لاغری آمریکایی

رژیم لاغری آمریکایی ؛ باید ها و نباید ها

رژیم لاغری آمریکایی یکی از رژیم های پرطرفدار این روزهاست که در این مطلب قصد داریم در رابطه با آن نکاتی را گوش زد کنیم. بسیاری از کشور ها با مشکل چاقی افراد جامعه مواجه هستند و دولت ها برای درمان بیماری چاقی و عوارض آن بر سلامت جسمی و روانی جامعه هزینه های بسیاری را متحمل می شوند. کشور های زیادی برای دستیابی به راه های لاغری و سلامت جامعه تلاش میکنند. در کشوری مانند آمریکا سالانه 190 میلیارد دلار برای سلامتی هزینه می شود که به نظر می رسد این رقم برای جوامع پیشرفته و درگیر زندگی ماشینی که چاقی بیشتر دیده میشود، رقم پایینی است.

در این بخش به بررسی رژیم های لاغری علی الخصوص رژیم لاغری آمریکایی پرداخته می شود. لاغری و خوش اندام بودن آرزوی بسیاری از مردم است و بسیاری نیز به دلیل ابتلا به بیماری های مختلف ناشی از چاقی در آرزوی لاغر شدن به سر میبرند. چاقی میتواند میانگین طول عمر را کاهش دهد زیرا افراد چاق مستعد بیماری های غیر واگیر مانند فشار خون، چربی خون و… هستند. علاوه بر این افراد چاقی که از سن 50 سالگی عبور کرده اند؛ کاهش وزن در آنها کمتر است زیرا این افراد متابولیسم کمتری نسبت به بقیه دارند و حجم عضلاتشان و همچنین هورمون هایشان کاهش پیدا کرده است. بنابراین بسیاری از افراد برای لاغر شدن به رژیم های لاغری روی می آورند. رژیم لاغری آمریکایی یکی از رژیم هایی است که در  این مطلب راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

رژیم لاغری آمریکایی

در این رژیم افراد به جای اندازه گیری مقدار کالری مصرفی روزانه و استرس ناشی از آن یا حذف یک گروه غذایی از وعده های، آزادانه می توانند از رژیم لاغری آمریکایی که دارای ویژگی های منحصر به فردی است و گرسنگی کشیدن در آن بی معنی است؛ استفاده کنند. 17 سال پیش تیم آرپ (AARP) و سازمان ملی سلامت (NIH) در طی یک تحقیق این رژیم لاغری را ابداع کردند که در ادامه توضیحات بیشتری راجع به آن داده خواهد شد.

هر روز صبحانه بخورید

خوردن صبحانه به معنی خوردن چای شیرین و نون پنیر ساعت 11 نیست. صبحانه کامل که شامل غلات، قند و پروتئین باشد؛ در طول صبح بدن را سرحال نگه می دارد و باعث کنترل قند خون میشود. خوردن صبحانه کامل در صبح باعث میشود دیرتر گرسنه شوید و از پرخوری های بعدی جلوگیری میکند. در یک تحقیق بر روی کسانی که تحت رژیم های لاغری بوده اند نشان داده است، کسانی که صبحانه کامل خورده اند بیشتر از کسانی که صبحانه نمی خوردند، وزن کم کرده اند.

بیشتر آب بنوشید

بیشتر مردم از کالری موجود در نوشیدنی هایی مانند آبمیوه ها، نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی نا آگاه هستند. پیشنهاد می شود که به مدت دو هفته نوشیدنی به جز آب و قهوه میل نکنید تا روند از بین رفتن وزن را با چشم خود مشاهده کنید.

مصرف ماهی را افزایش دهید

این ماده غذایی سرشار از امگا 3 است. این ماده مغذی به سلامت مغز کمک بسیاری میکند و به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی به بهبود بیماری هایی مانند روماتوئید کمک زیادی میکند. از این گذشته ماهی حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن است و چربی کمی هم دارد و برای رژیم لاغری |آمریکایی گزینه خوبی به نظر می آید.

میوه و سبزیجات را در آغوش بگیرید

برخی از رژیم های لاغری ناآگاهانه به حذف میوه ها از سبد غذایی افرادی تحت رژیم هستند می پردازد. در رژیم لاغری آمریکایی استفاده از میوه ها و سبزیجات؛ این مواد سرشار از آنتی اکسیدان را شدیدا توصیه میکند. حتی اگر قصد کاهش وزن نداشته باشید با قرار دادن این گروه از مواد غذایی و مصرف روزانه آنها می توانید کاهش وزن را شاهد باشید.

از غلات کامل استفاده کنید

غلات کامل شامل منبع کامل کلسیم و ویتامین هستند که برای رشد استخوان ها بسیار حیاتی هستند. بسیاری از زنان از بیماری های ناشی از نرسیدن این مواد استخوان ساز رنج میبرند. این مواد علاوه بر سلامت استخوان ها به دلیل نداشتن چربی به کاهش وزن هم کمک بسیاری می کنند.

مواظب غذاهای رژیمی باشید

در بسیاری از غذاهای رژیمی به دلیل کاهش چربی، به دلیل از دست دادن طعم؛ به آنها قند زیادی اضافه می شود. این غذاها به شدت فراوری شده هستند و در انتها شما به جای دریافت مواد مغذی از غذایی که میخورید فقط کالری دریافت می کنید که هیچ ارزش غذایی ندارند و از غذاهای با مواد مغذی زیاد، کمتر استفاده میکنید. در رژیم لاغری آمریکایی مواد غذایی رژیمی جایی ندارند.

برای دو هفته غذای بیرون نخورید

معمولا غذاهایی که در رستوران ها سرو می شوند از غذایی که در خانه تهیه میشود، پروتئین بیشتری دارد و این پروتئین ممکن است از چیزی که شما به آن احتیاج دارید بیشتر باشد. یک فرد روزانه به پروتئین موجود در میوه (انواع میوه به اندازه مشت)، گوشت قرمز( اندازه چهار قوطی کبریت) و ماهی ( اندازه 6 قوطی کبیرت) نیاز دارد. در رژیم لاغری آمریکایی هم همین مقدار پروتئین روزانه مورد نظر است.

برچسب روی مواد غذایی را مطالعه کنید

تحقیقات نشان داده است که کسانی که برچسب روی مواد غذایی را برای یافتن مقدار مواد غذایی به کار رفته در محصول، مطالعه میکنند؛ به طور میانگین 2.5 کیلوگرم از کسانی که این کار را میکنند لاغر تر هستند. بعضا دیده شده است که قند به کار رفته در یک برند ماست کم چرب از یک آب نبات هم بیشتر است.

از میان وعده ها استفاده کنید

تحقیقات نشان داده شده است، کسانی که به جای یه وعده پرملات از پنج وعده کوچک استفاده می کنند؛ لاغرترند. خوردن میان وعده باید هوشمندانه باشد وگرنه باعث میشود وزن بیشتری بگیرید. میان وعده ها سطح قند خون را در طول روز ثابت نگه می دارند. این کار باعث می شود ولع برای خوردن ناشی از پایین آمدن سطح قند خون کاهش پیدا کند. از میان وعده ای سالم و مقوی میتوان به انواع آجیل بو نداده، میوه ها، هویج، حموس و … اشاره کرد.

جویدن آدامس

درست خواندید، جویدن آدامس هم جزئی از رژیم لاغری آمریکایی است. جویدن آدامس طبق تحقیقات صورت گرفته بر لاغری تاثیر میگذارد. وقتی فردی آدامس میجود، پیام هایی مبنی بر سیری به مغز فرستاده می شود که می تواند در نهایت به کمتر خوردن و لاغری منجر شود.

نظرات کسانی که تحت رژیم لاغری آمریکایی هستند

بهترین قسمت این رژیم این است که مثل رژیم های دیگر نیست و متوجه نیستید که رژیم گرفته اید. علاوه بر رژیم گرفتن و لاغری شدن به سلامت بدن خودمان هم می رسیم. این رژیم باعث میشود کسانی که به خوردن صبحانه عادت ندارند هم مجبور شوند صبحانه بخورند و به مرور زمان به  صبحانه خوردن عادت کنند. این رژیم برای دو هفته خوردن نوشیدنی به جز آب و قهوه را ممنوع میکند که باعث میشود از اعتیاد به نوشیدنی های الکلی کاسته شود.

مطلب پیشنهادی
رژیم کتو چیست و 4 نوع مختلف رژیم کتوژنیک کدام‌اند؟