چگونه لاغر شویم

چگونه لاغر شویم؟!

این روزها اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید متوجه می شوید که اکثر افراد از روش های مختلف برای رسیدن به اندامی لاغر و البته متناسب استفاده می کنند. هر چند که این، یک کار بسیار سخت به حساب می آید اما دست یابی به آن با اراده و برنامه ریزی صحیح غیرممکن نیست. اگر شما هم به دنبال کاهش وزن هستید پیشنهاد می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید زیرا در نظر داریم برخی از راهکارها و پرسش هایی که در رابطه با «چگونه لاغر شویم» همواره مطرح می شود را خدمت شما ارائه دهیم.

راهکارهایی برای لاغر شدن

  • مصرف صبحانه جدی بگیرید

هر چند تمامی وعده های غذایی مهم و مفید به شمار می آید اما همواره از صبحانه به عنوان مهمترین وعده روزانه یاد می شود. زیرا این صبحانه است که شیوه و روند غذایی ما را در طول روز مشخص می کند. یک صبحانه کامل و مقوی باعث می شود تا افراد در مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشند و به سراغ مصرف هله هوله نروند. در این زمینه باید بدانید قرار دادن انواع فیبر، حبوبات، پروتئین ها و چربی های سالم میتواند سطح قند خون را ثابت نگه دارد و از چاق شدن شما جلوگیری نماید. از همین رو صبحانه را جدی بگیرید.

  • اولویت با غذاهای کامل

اگر همچنان از خود میپرسید: « چگونه لاغر شویم» باید به شما بگوییم که لاغر شدن و رسیدن به اندام ایده آل همواره در گرو بایدها و نبایدهاست. از جمله مهمترین نبایدهایی که در حین رسیدن به تناسب اندام باید رعایت کنید، پرهیز از مصرف غذاهای فرآوری شده و همراه با مواد افزودنی است. همانطور که میدانید این غذاها سرشار از نمک بوده و از مواد نگهدارنده در حین تهیه آنها استفاده شده است. از همین رو توصیه می شود تا حد امکان مصرف این غذاها را قطع نمائید. در عوض پزشکان همواره توصیه می کنند که مصرف میوه ها، سبزیجات تازه، پروتئین های سالم و… را در دستور کار خود قرار دهید. مطمئن باشید که رعایت این نکات میتواند شما را در رسیدن به هدفتان یاری کند.

  • نوشیدن قهوه

مطمئنا در زمینه خواص قهوه نکات بسیار زیادی را شنیده اید. میدانیم که کافئین موجود در قهوه همواره فواید بسیار زیادی را با خود به همراه دارد. اگر همواره فکر «چگونه لاغر شویم» در ذهن شماست. باید بدانید که بهتر است نوشیدن روزانه قهوه را در دستور کار خود قرار دهید. در واقع کافئین به سبب در اختیار داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد به مبارزه می پردازد و از تخریب سلولی جلوگیری به عمل می آورد. اگر جزء طرفداران قهوه نیستید، باید بدانید که چای هم به همان اندازه میتواند موثر باشد. این روزها دمنوش های بسیار زیادی در بازار موجود است که میتواند در این راه نقش موثری ایفا کند.

  • حذف نوشیدنی های شیرین

نکته مهمی که در رابطه با نوشیدنی های شیرین وجود دارد این است که هیچ گاه نمیتواند همچون مواد غذایی جامد نقش موثری در سیر شدن افراد داشته باشد. از همین رو اگر میخواهید بدانید که چگونه لاغر شویم باید حواس مان باشد در خوردن نوشابه، آب میوه، چای و قهوه شیرین و نوشیدنی های الکلی دقت به خرج بدهیم. مصرف هر کدام از این موارد باعث می شود تا روزانه 800 کالری وارد بدن شود که این مسئله در افزایش وزن موثر خواهد بود. این در حالی است که همچنان احساس گرسنگی در شما وجود دارد.

  • ورزش را شروع کنید

همه ما به این مسئله آگاه هستیم که از جمله مهمترین اقداماتی که در راستای پاسخ به پرسش چگونه لاغر شویم انجام میگیرد، ورزش کردن است. در واقع ورزش در شکل گیری بافت ماهیچه ها نقش موثری ایفا می کند و باعث می شود افراد بدنی عاری از هرگونه چربی داشته باشند و علاوه بر آن کالری بیشتری را در طول هفته از دست بدهند. مطمئنا هر چقدر بدن چربی بیشتری را از دست بدهد، زودتر از آن چه که فکر می کنند به اندام ایده آل خود دست پیدا خواهند کرد. انجام حرکات و تمرینات ورزشی نظیر شنا سوئدی، اسکات یا حرکت لانژ شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می کند.

  • مصرف ادویه های تند

یکی از نکاتی که در پاسخ به پرسش چگونه لاغر شویم همواره مطرح می شود این است که مصرف ادویه های تند را در دستور کار خود قرار دهید. زیرا این ادویه ها در سوزاندن کالری بیشتر، نقش موثری ایفا می کنند. لت این است که کاپسی‌سین ترکیبی است که در فلفل هالاپینو (یک نوع فلفل تند) و فلفل قرمز وجود دارد و موجب ترشح هورمون‌های استرس مثل آدرنالین در بدن می‌شود. نکته دیگر این است که ادویه های تند باعث می شود بدنمان توانایی دریافت بیش از حد این ادویه ها را نداشته باشد و در نتیجه دست خوردن غذا بردارد. مطمئنا هر چقدر کمتر غذا بخورید زودتر لاغر خواهید شد. از جمله ادویه ‌های خوبی که در این زمینه استفاده می ‌شود، می ‌توان به این موارد اشاره کرد: زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه، آویشن، و فلفل هالاپینو.

  • مصرف مواد معدنی را فراموش نکنید

اگر سوال چگونه لاغر شویم همواره در ذهن شما جولان می دهد، باید بدانید که منیزیم، پتاسیم و البته کلسیم از جمله مهمترین موادی به شمار می آیند که در ایجاد تعادل نمک بدن نقش موثری ایفا می کنند. برای آگاهی از این مواد باید بدانید مواد غذایی که از برگ سبز بهره مند هستند حاوی پتاسیم بوده. مواد غذایی پر برگ همانند کلم و البته لبنیات کم چرب، منجر به از بین بردن نفخ شکم می شود. همچنین مواد معدنی از جمله بهترین موادی هستند که در کاهش فشار خون و همچنین کنترل قند خون به خوبی عمل می کنند.

  • زودتر بخوابید

مطمئنا این مسئله برایتان جالب خواهد بود، اگر بدانید که زودتر به خواب رفتن وسوه خوردن غذاهای بیشتر را از سرتان می اندازد. همچنین طی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده محققان بر این عقیده اند که خوابیدن کمتر از 7 ساعت در طول شبانه روز باعث می شود تا سوخت و ساز بدن کند می شود. از همین رو اگر به دنبال لاغری سریع هستید باید خواب خود را تنظیم نمائید.

  • نوشیدن روزانه 8 لیوان آب

بدن ما روزانه با توجه به مقدار غذایی که دریافت می کند همواره مقدار زیادی سدیم را وارد بدن می نماید. که رسوب این سدیم ها در بدن میتواند مشکل ساز شود. از همین رو بهترین راهکاری که پیش روی شما قرار دارد، مصرف مقدار زیادی آب و یا آب میوه است. حتی مصرف مواد غذایی پرآب از جمله: خیار، گوجه، فرنگی، کرفس و هندوانه و… می تواند در این راه نقش موثری ایفا کند. در واقع نوشیدن آب باعث می شود تا شما دفعات بیشتری به دفع ادرار بپردازید که این مسئله در دفع سموم بدن نیز مفید خواهد بود.

  • غذاهای مصرف شده را بنویسید

اگر بتوانید آمار خورد و خوراک هایتان را یادداشت کنید سریع تر از آن چیزی که فکر میکنید میتواند به اندام ایده آل خود دست پیدا کنید. این روزها اپلیکیشن های بسیار زیادی به منظور چگونه لاغر شویم به دنیا معرفی شده که در شمارش کالری مصرف شده به شما کمک خواهد کرد. این یک ایده بسیار مناسب است که باعث می شود شما آگاهانه تر از قبل به سراغ مصرف غذاها بروید و از مصرف غذاهای مضر جلوگیری نمائید. در واقع نوشتن غذاهای مصرفی کمک می کند تا کنترل رژیم غذایی تان را ساده تر از آن چیزی که فکر می کنید در دست بگیرید.

  • پیاده روی روزانه

همه ما نسبت به فواید ورزش کردن آگاه هستیم و میدانیم که همواره فواید زیادی را برای بدن به دنبال دارد. اما تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که بهترین زمان برای ورزش چه موقع است؟ نکته اینجاست که ورزش کردن در هر ساعت از شبانه روز فواید خود را به بدن میرساند. اما غروب هنگام بیشترین زمانی است که ورزش برای بدن مفید به حساب می آید. در واقع در این مقطع از ساعات شبانه روز بدن به کمترین میزان سوخت و ساز میرساند و ورزش کردن باعث تحرک بیشتر و در نتیجه افزایش سوخت و ساز می شود. همچنین باعث می شود به مدت دو الی سه ساعت به سراغ مصرف غذا نروید. پزشکان همواره بر این مسئله تاکید دارند که وقتی بدن در آرام ترین حالت خود قرار دارد کمتر از هر زمان دیگری میل و وسوسه خوردن غذا در شما ظهور پیدا می کند.

  • نباید وعده های غذایی را حذف کنید

بسیاری از افراد پس از پرسیدن سوال «چگونه لاغر شویم» از خود، اولین اقدامی که انجام می دهند حذف وعده های غذایی است. آنها بر این عقیده اند که حذف وعده های غذایی، باعث می شود که غذای کمتری را دریافت نمایند و در نتیجه زودتر از آن چیزی که فکر می کنند لاغر می شوند. اما باید بدانید گرسنگی بیشتر از 3 الی 4 ساعت برای بدن مضر بوده و میتواند مشکلات بسیاری را با خود به همراه آورد که جبران آن بسیار سخت است. پزشکان همواره توصیه می کنند حتی اگر روز شلوغی را سپری می کنید باید با آلارم گوشی خود، باخبر شوید که اکنون زمان صرف غذاست.

  • به خودتان فشار نیاورید

اگر به طور مدام فکر چگونه لاغر شویم در ذهنتان وجود دارد باید بدانید که این مسئله در طولانی مدت میتواند مشکل ساز شود. زیرا بدن فشار زیادی را برای عدم دریافت غذاها به خود وارد می کند که این مسئله میتواند با ضعف های عضلانی همراه باشد. همچنین استرس، افسردگی و همچنین خستگی از مهمترین عوارضی است که این مسئله با خود به همراه دارد. از همین رو توصیه می شود که هیچ گاه خودتان را برای مصرف کالری کمتر از توانتان محدود نکنید. برخی مواقع استراحت دادن به بدن باعث می شود تا در روزهای آتی با انرژی بیشتری به سراغ کاهش وزن بروید. شما برای یکبار زندگی می کنید از همین رو با ایجاد محدودیت های بیش از حد و ناراحت کننده، لذت یک زندگی شاد و پرانرژی را از خود دریغ نکنید.

  • توجه به برچسب مواد غذایی

برای اینکه بتوانید سوال «چگونه لاغر شویم» را از ذهن خود دور کنید و در دراز مدت به اندام ایده آل دست پیدا کنید. اولین اقدام این است که عادت های خوب را جایگزین عادت های بد کنید. در واقع توجه به برچسب غذاهای مصرف می تواند به شما کمک کند تا از آن چیزی که میل می کنید باخبر باشید. در واقع میزان کالری که به بدن با مصرف این غذا میرسد و یا اینکه از چه موادی تشکیل شده است. مطمئنا اگاهی از این موارد باعث می شود که به مرور زمان عادات غذایی شما تغییر کرده و به سراغ مصرف غذاهای مفید بروید.

  • به حواشی توجه نکنید

امروزه تبلیغات بسیار زیادی در رابطه با کاهش وزن و همچنین چگونه لاغر شویم مشاهده می شود. همچنین محصولات لاغری بسیار زیادی به دنیا معرفی شده است. اما در این راستا باید هوشیارانه عمل کنید و زیر بار هیچ کدام از تبلیغات پوچ و بیهوده نروید. این خود شما هستید که با اراده و برنامه ریزی صحیح میتوانید یک زندگی خوب و البته سالم با اندامی ایده آل را برای خود فراهم آورید. اگر بتوانید خود را پایبند پیروی از رژیم غذایی سالم کنید مطمئنا در مدت زمانی کوتاه به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

مطلب پیشنهادی
رژیم شیر و موز برای کاهش وزن فوری (3 روز 3 کیلو)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید