لاغری با رژيم قلیایی

لاغری با رژيم قلیایی نیاز به شناخت مواد غذایی قلیایی دارد. یعنی باید مواد غذایی قلیایی را شناخت و آنرا جایگزین مواد غذایی اسیدی و تا حدودی جایگزین مواد غذایی خنثی کرد. اما اینکه چه مواد غذایی خاصیت قلیایی دارند نیز نکته مهمی است که باید آنرا دانست.

علاوه بر این موضوع لازم است تا نیاز بدن به پیروی از این رژیم را که بر مواد غذایی خاصی تاکید دارد در نظر گرفت. با ادامه متن همراه باشید تا نکات بسیار مهمی را در رابطه با این رژیم کاهش وزن در اختیارتان قرار دهیم.

رژیم قلیایی چیست؟

افرادی که لاغری با رژيم قلیایی یا رژیم آلکالاین را پیروی کرده‌اند ادعا دارند که این رژیم با ایجاد تغییر بر PH بدن، سبب کاهش وزن و لاغری می‌شود. در واقع وقتی بدن در حالت متعادل قرار دارد که مقدار PH در حد نرمال قرار داشته باشد. اما بهتر است کمی واضح‌تر این موضوع را بررسی کنیم.

مطلب پیشنهادی
رژیم قهوه روشی موثر بر کاهش وزن با هفت آسیب جدی

نکته: PH معیاری برای نشان دادن میزان غلظت هیدروژن در مواد غذایی یا سایر مواد شیمیایی است که در محدوده 0-14 مشخص می‌شود.

تبدیل غذا به انرژی در بدن یا همان سوخت و ساز بدن، طی واکنش‌های شیمیایی انجام می‌شود. مانند سوختن آتش که خاکستر بر جای می‌گذارد، سوختن غذا در بدن نیز ضایعات متابولیکی را بر جای خواهد گذاشت. این ضایعات متابولیکی ممکن است سه حالت قلیایی، اسیدی و خنثی را داشته باشند. اما این موضوع چه ارتباطی به لاغری با رژيم قلیایی دارد؟

رژیم قلیایی چیست

افرادی که این سبک رژیم را تنظیم و پیروی کرده‌اند و به لاغری با رژيم قلیایی دست یافته‌اند، بر این باور هستند که این پسماندهای متابولیکی نقش به سزایی بر اسیدی یا قلیایی بودن بدن و خون دارد.

در واقع وقتی مواد غذایی اسیدی بیشتر مصرف شود، PH خون اسیدی خواهد بود که ممکن است زمینه ساز ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و اضافه وزن باشد. از طرفی اگر مواد غذایی مصرفی قلیایی باشند بدن نسبت به بیماری‌ها مقاوم خواهد شد و پسماند قلیایی در بدن بر جای خواهد ماند.

مطلب پیشنهادی
راه های لاغر شدن سریع در خانه تنها با 12 گام بسیار موثر

خوراکی‌های اسیدی و قلیایی را چگونه تشخیص دهید؟

خوراکی‌های قلیایی

برای نتیجه گرفتن و لاغری با رژيم قلیایی لازم است مواد غذایی که در این دسته بندی‌ها قرار می‌گیرند را شناخت. مواد غذایی که حاوی کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند پسماند قلیایی بر جای می‌گذارند و مواد غذایی حاوی فسفات، پروتئین و گوگرد پسماند اسیدی برجای خواهند گذاشت.

خاصیت مواد غذاییPHمواد غذایی
اسیدیبین 0 الی 6.9گوشت، مرغ، ماهی، انواع لبنیات، غلات و الکل
خنثی7قندها، نشاسته‌ها و چربی‌های طبیعی
قلیاییبین 7.1 الی 14میوه‌ها و سبزیجات، حبوبات و آجیل

لاغری با رژيم قلیایی چگونه است؟

نکته‌ای که در این بین مطرح است به کاهش وزن توسط این مواد غذایی مربوط می‌شود. PH نرمال خون 7.365 الی 7.44 است که مقدار کمتر از 7.22 ممکن است فرد را تا حد اغما ببرد.

متاسفانه بیش از 90 درصد مواد غذایی مصرفی به سمت PH کمتر از این مقدار یعنی به سمت خاصیت اسیدی می‌روند. نحوه اثرگذاری و لاغری با رژيم قلیایی می‌تواند تحت تاثیر موارد زیر باشد:

  • محدود کردن مقدار دریافت مواد غذایی اسیدی، به پیشگیری از اضافه وزن منجر می‌شود
  • اسیدی شدن بدن در متابولیسم بدن اختلالات متعددی را ایجاد می‌کند که با مصرف مواد غذایی قلیایی سوخت و ساز تنظیم خواهد شد
  • مواد غذایی قلیایی به کنترل اشتها و احساس سیری منجر می‌شوند
  • با تنظیم سطح هورمون لپتین در بدن، به وسیله مصرف مواد غذایی قلیایی اشتها کنترل خواهد شد که لاغری با رژيم قلیایی از این طریق حاصل می‌شود
  • دفع سموم از بدن و همینطور حذف چربی‌های مضر بدن را به همراه دارد
  • نکته مهم اینکه اندام‌های بدن به منظور محافظت از پسماندهای اسیدی، چربی را در بدن انباشت می‌کنند که با پیروی از رژیم قلیایی می‌توان این چربی‌های زائد به ویژه در ناحیه شکم را از بین برد
مطلب پیشنهادی
رژیم لاغری سریع ؛ تا 5 کیلو لاغری در یک هفته (100%تضمینی)

قوانین لاغری با رژيم قلیایی

لاغری با آلکالاین

حدود 45 درصد از چربی اضافی و چاقی ایجاد شده در بدن، در قسمت شکم و پهلوها قرار دارد. برای اینکه به لاغری با رژيم قلیایی دست یابید باید نکات زیر را در برنامه غذایی خود اعمال کنید:

  1. بهتر است از انواع میوه و سبزیجات به خصوص ریشه‌های غده‌ای مانند ترب، شلغم و هویج که خاصیت قلیایی بالایی دارند روزانه استفاده کرد. در واقع تنوعی از میوه و سبزیجات را باید در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشید.
  2. حتما پیش از غذای اصلی سالاد باید مصرف کرد تا لاغری با رژيم قلیایی ایجاد شود.
  3. حبوبات برای وعده اصلی می‌توانند انواع مواد مغذی و ویتامینی را به بدن برسانند.
  4. به عنوان میان وعده میوه (3 واحد میوه در روز) و آجیل (کمتر از 3 قاشق غذاخوری در هر میان وعده از مغزیجات) مصرف کنید تا لاغری سریعتری در نتیجه قلیایی شدن بدن حاصل شود.
  5. در این رژیم می‌توانید قانون رژیم 20/80 را رعایت کنید؛ یعنی 80 درصد مواد غذایی قلیایی و 20 درصد مواد غذایی اسیدی روزانه مصرف کنید.
  6. زمان غذا خوردن خود را با بهره از مواد قلیایی همچون میوه و سبزیجات تا 20 دقیقه طول دهید تا فرمان سیری به مغز برسد.
  7. ورزش روزانه و مصرف آب را برای دفع سریعتر سموم و پسماندها در برنامه خود باید جای داد.
مطلب پیشنهادی
رژیم سبزیجات یک راه آسان و مطمئن برای کاهش وزن

نکات پایانی

لاغری با رژيم قلیایی یکی از شدنی‌ترین راهکارها برای کاهش وزن است. اما ممکن است ایراداتی نیز به همراه داشته باشد. به همین دلیل لازم است که رژیم غذایی مخصوص به خود را از متخصص در این زمینه برای کاهش وزن دریافت کرد تا با عوارض احتمالی رژیم‌های عمومی مواجه نشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید