رژیم 20/80

رژیم 20/80 با روند جالب و اسم جالبی که دارد، مورد توجه افرادی قرار گرفته است که نیاز دارند در مدت زمان‌های کوتاه با قواعدی درست، وزن خود را کاهش دهند تا به تناسب اندام دست یابند.

با ما همراه باشید تا در ادامه این متن توضیحات کاملی در رابطه با عناوین زیر برایتان ارائه کنیم تا سبب شناخت بهتر این رژیم کاهش وزن شود:

  • رژیم 20/80 چیست؟
  • روند این رژیم چگونه است؟
  • معایب و مزایای آن چیست؟
  • چه مواد غذایی در آن می‌توان استفاده کرد؟

رژیم 20/80 چیست؟

رژیم 20/80 بیشتر به قانونی شبیه است که سبب بهبود در روند تغذیه‌ای می‌شود و با اصلاحاتی در تغذیه روزمره و هفتگی، به کاهش وزن منجر خواهد شد. این موضوع به دلیل همه گیر شدن اضافه وزن ایجاد شده است تا بتواند راهکار درستی بین سایر راهکارهای کاهش وزن باشد. اما آیا واقعا موثر است؟

رژیم 20 80 چیست

در این رژیم دو عدد 80 و 20 وجود دارد که هر یک مقدار مجازی از غذای مصرفی در طول هفته را مشخص می‌کند. در واقع در این رژیم لاغری، فرد باید 80 درصد از تغذیه روزانه خود را به مصرف غذاهای سالم اختصاص دهد و 20 درصد مابقی را مجاز به مصرف غذاهای آزاد خواهد بود.

مطلب پیشنهادی
11 نکته رژیم لاغری سریع و موثر و آسان از 0 تا 100

در این رژیم تمرکز بیشتر بر روی غذاهای سالمی است که باید مصرف شود و برای فرد آسیبی را به همراه نخواهد داشت. مقدار کمی در طول روز فرد می‌توان غذاهایی که ارزش غذایی کمتری دارند و تقریبا ناسالم هستند را مصرف کنند.

رژیم 20/80 چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟

رژیم‌های بسیاری وجود دارند که سبب کاهش وزن می‌شوند. اما اکثر آنها تنها در مدت زمان کوتاه موثر عمل می‌کنند و وزن فرد را کاهش می‌دهند. این نوع رژیم‌های کاهش وزن در بسیاری از موارد بعد از کنار گذاشتن، تاثیرشان از بین خواهد رفت و فرد مجدد به وزن سابق خود باز خواهد گشت.

رژیم 20/80 چگونه است؟

اما نکته بسیار مثبت رژیم 20/80 این است که این رژیم غذایی مقطعی محسوب نمی‌شود که در بازه زمانی خاصی روندی ثابت را برای فرد داشته باشد. در رژیم 20/80 روندی اصولی در اختیار فرد قرار می‌دهد تا بتواند وزن ایده‌آل خود رسیده و در آن وزن پایدار و ثابت بماند.

مطلب پیشنهادی
رژیم ماست برای لاغری ؛ 3 تاثیر ماست در رژیم کاهش وزن

چه غذاهایی در رژیم 20/80 مجاز یا ممنوع است؟

در این رژیم همانطور که گفته شد فرد مجاز به مصرف 80 درصد از نیاز روزانه خود به وسیله غذاها و خوراکی‌های سالم است. این مواد خوراکی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • انواع میوه و سبزیجات که به تامین فیبر مورد نیاز روزانه فرد منجر می‌شود و برای کاهش وزن بسیار موثر خواهند بود.
  • محصولات لبنیاتی کم چرب گزینه‌های عالی این رژیم غذایی برای تامین کلسیم مورد نیاز روزانه و در طول رژیم هستند.
  • غلات کامل در این رژیم از قبیل برنج قهوه‌ای گزینه‌های عالی مصرفی تاکید شده در این رژیم هستند.
  • پروتئین و گوشت‌های کم چرب (بدون چربی ترانس) در سیر ماندن و تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن فرد بسیار مفید هستند.
مواد غذایی رژیم 20/80

در طول رژیم 20/80 فرد باید به میزان 80 درصد از این مواد غذایی در طول روز استفاده کند. اما مواد غذایی دیگر که شامل موارد زیر می‌شوند باید کمتر استفاده کرد. در واقع 20 درصد از تغذیه روزانه و حتی کمتر از آن مقدار را می‌توان روزانه مصرف کرد:

  • مصرف الکل برای کاهش وزن در این روند باید کم شده و برای نتیجه بهتر قطع شود.
  • غذاهای فراوری شده مانند سوسیس و کالباس در رژیم 20/80 باید مقدار کمی در روز مصرف شوند.
  • کربوهیدرات مانند انواع پاستا، نان و برنج باید کمتر در رژیم غذایی گنجانده شوند.
  • قندهای تصفیه شده باید کمتر از مقدار ممنوع در طول روز استفاده شوند.
  • چربی‌های اشباع شده در طولانی مدت ممکن است علاوه بر اینکه موجب افزایش وزن می‌شود به سلامت نیز آسیب وارد کند.
مطلب پیشنهادی
رژیم کتو چیست؟ 4 نوع مختلف رژیم کتوژنیک کدام‌اند؟

بررسی معایب و مزایای رژیم 20/80

رژیم 20/80 با اینکه روند اصولی تغذیه را برای هر فرد مشخص می‌کند اما مانند بسیاری از رژیم‌هایی که به صورت عمومی طراحی شده‌اند، معایب و مزایایی را به همراه دارد. از جمله مزایایی که برای فرد به همراه خواهد داشت شامل گزینه‌های زیر است:

  • سادگی رژیم
  • نیازی به کالری شماری نیست
  • ترویج عادات غذایی سالم و اصلاح سبک تغذیه افرادی که غذاهای مضر زیادی مصرف می‌کنند
  • قطع مصرف هیچ خوراکی و غذایی در آن نیست

این مزایا باعث می‌شود فرد بتواند در طولانی مدت از آن پیروی کرده تا به کاهش وزن و سلامت بسیاری از ارگان‌های بدن دست یابد. اما همانطور که پیداست در این روش معایب اندکی نیز وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • برای افرادی که از بیماری خاصی رنج می‌برند، روند دقیقی را مشخص نکرده است.
  • به دلیل کالری اندازه‌گیری نشده، نیاز به ایجاد تعادل در مصرف خواهد داشت که بهتر است طبق نیاز هر فرد پزشک آنرا مشخص کند.
مطلب پیشنهادی
رژیم لاغری سریع ؛ تا 5 کیلو لاغری در یک هفته (100%تضمینی)

بایدها و نبایدهای رژیم 20/80

  • در این رژیم باید از فعالیت بدنی در طول روز غافل نشد
  • پرخوری در مورد غذاهای مجاز، ممنوع است
  • نباید در مدت زمان طولانی فرد به خود گرسنگی دهد
  • با اینکه در این رژیم مقدار کالری دریافتی مشخص نشده است، باید خودتان آنرا محاسبه کنید و از الگوی مناسبی برای مقدار غذای مصرفی پیروی کنید
  • باید حتی غذاهای سالم را نیز با کنترل مصرف کنید تا خود آنها سبب افزایش وزنتان نشوند

نکات پایانی

در این متن در مورد هر آنچه که باید به طور اجمالی در مورد رژیم 20/80 اطلاع داشته باشید، نکاتی را ارائه کردیم. جنبه مهم این رژیم، روندی است که در طولانی مدت عادات خوب و سالم غذایی را برای فرد نهادینه می‌کند و از خارج شدن از رژیم و پرخوری در طولانی مدت جلوگیری خواهد کرد. اما برای نتیجه بهتر لازم است از یک پزشک متخصص در این زمینه نسبت به شرایط فیزیکی و جسمانی خود کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی
رژیم گوجه برای کاهش وزنی سریع در عرض سه روز

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید