عادت صبحگاهی

عادت صبحگاهی هر فرد با فرد دیگر ممکن است متفاوت باشد.
این عادات می‌توانند تاثیرات مختلفی داشته باشند. نکته مهم اینجاست که تمام این عادات روی تناسب اندام ما و سوخت و ساز بدن ما تاثیرگذار هستند. تا زمانی که تغییراتی که در عادات روزانه خود ایجاد نکنید نمی‌توانید به کاهش وزن برسید. حتی بهتر است عاداتی را تغییر داد تا به یک روتین صبحگاهی مناسب و سالم دست یافت.

روتین صبحگاهی شامل کارهایی می‌شود که معمولا بعد از بیدار شدن انجام داده می‌شوند. آنها نقش بسیار مهمی روی وضعیت سلامت بدن و حتی جنبه‌های مختلف زندگی به همراه دارند. حتی می‌توانند روی آرامش روح و جسم به طور مستقیم تاثیرگذار باشند. اما این موضوع تا چه حد جدی است؟
با ما همراه باشید تا ابتدا بررسی کنیم چرا عادات صبحگاهی برای لاغری موثر هستند و سپس 5 عادت صبحگاهی خیلی ساده برای لاغری را بیان خواهیم کرد.

مقالات پیشنهادی مرتبط با عادت صبحگاهی موثر بر لاغری

مطلب پیشنهادی
11 راه رهایی از استپ وزن + بررسی علل ایجاد استپ وزنی

چرا عادات صبحگاهی برای لاغری مهم هستند؟

تصور کنید بجای اینکه وقتی از خواب بیدار می‌شوید، بجای اینکه تلفن همراه را چک کنید، یک لیوان آب بنوشید. این کار خیلی زمان کمی را از شما می‌گیرد اما تکرار روزانه آن باعث می‌شود در طول روز حال و هوای بهتری داشته باشید و با انرژی بیشتری ادامه روز خود را پشت سر بگذارید. بعد از این سبک بیدار شدن، کمی داشتن فعالیت بدنی در هوای آزاد و نفس عمیق حس خوبی را القا می‌کند.
بعد از یک خواب شبانه طولانی مدت یا حتی خیلی کوتاه، انجام عادات سالم کمک می‌کند تا بتوانید سلامت خود را تضمین کنید.

حتی تصور کردن این عادات سالم می‌تواند حس سرزندگی و شادابی را در ما ایجاد کند. اگر آنها را عملی کنیم و به عادات روزانه خود تبدیل کنیم، قطعا حس و حال بهتری را به مرور خواهیم داشت. این عادت‌های خیلی کوچک می‌توانند تاثیرات بزرگی را روی سیستم بدن ما به همراه داشته باشند. تا جایی که به طور مستقیم روی لاغری یا چاقی ما تاثیر خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی
4 خوراکی چربی سوز قوی (آشنایی با نحوه عملکرد آن ها)

تحقیقات متعددی که انجام شده‌اند حاکی از آن هستند که شروع روز با عادات خوب و مفید می‌تواند سبب تسریع در روند کاهش وزن و لاغری شود. این عادات می‌توانند تشویقی برای ما باشند تا انگیزه بیشتری داشته باشیم و از روز خود بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم. با این اوصاف در طول روز بیشتر تمایل به انجام رفتارها و عادات سالم خواهیم داشت.
عادات مفید و خوب صبحگاهی می‌تواند انرژی و تمرکز ما را افزایش دهد تا تمرینات ورزشی یا برنامه غذایی خاص خود را بهتر پیش ببریم.

عادات کوچک خوب اگر با ثبات و مداومت انجام شوند در طولانی مدت نتایج ماندگار و چشمگیری به همراه دارند.

5 عادت صبحگاهی خیلی راحت که باعث لاغری می شوند

عادت صبحگاهی

1. سحر خیر بودن؛ مهمترین عادت صبحگاهی افراد لاغر و موفق

یکی از مهمترین نکاتی که برای کاهش وزن لازم و ضروری است، سحرخیز بودن است. سحرخیزی روی کنترل وزن و خیلی از موارد دیگر تاثیرگذار است. برای اینکه بتوانید زود بیدار شوید باید زود بخوابید.
خواب شبانه کمک می‌کند تا هورمون‌های بدنتان متعادل باشند و سیستم سوخت و ساز بدنتان تنظیم شود.

مطلب پیشنهادی
رژیم شوک 2 هفته‌ای (7 کیلو لاغری + رهایی از استپ وزنی)

تنظیم بودن چرخه خواب، روی کاهش وزن تاثیر چشمگیری دارد. وقتی زود بیدار می‌شوید، قطعا زمان کافی برای آماده سازی صبحانه، ورزش کردن یا پیاده روی را خواهید داشت. حتی دفع سموم از بدن خیلی سریع‌تر انجام می‌شود. از این طریق التهابات بدنی کاهش یافته و می‌توانید کاهش وزن سریع‌تری را داشته باشید.

2. انجام دادن مدیتیشن؛ جذب آرامش مورد نیاز

برای اینکه روز با انرژی و آرامش‌بخشی را شروع کنید، مدیتیشن گزینه بسیار خوبی است.
نیازی به صرف زمان زیاد برای انجام مدیتیشن نیست. می‌توانید فقط 10 الی 15 دقیقه را به انجام مدیتیشن اختصاص دهید تا ذهنی آرام داشته باشید. از این طریق آرامش و انرژی لازم برای روز پیش رو را خواهید داشت.

مراقبه یا مدیتیشن وقتی به عادت صبحگاهی تبدیل شود، کمک می‌کند تا بتوانید محرک‌های بیرونی که باعث از بین رفتن آرامش درونی شما می‌شوند غلبه کنید. می‌تواند با کمک مدیتیشن ذهن خود را روی جسم خود متمرکز کنید و حتی به مرور به ماهیت درونی خود پی ببرید.
به مرور نتایج مثبت آن را روی کاهش وزن و لاغری هم خواهید دید. وقتی آرامش بیشتری داشته باشید هورمون‌های استرس مهار می‌شوند و روند کاهش وزن بهتر پیش می‌رود.

مطلب پیشنهادی
اسموتی لاغری ؛ یک هفته چربی سوزی با بهترین موارد

3. یک لیوان آب گرم بنوشید؛ بهبود دهنده سیستم بدنی

خیلی از ما تاثیرات مفید آب گرم بعد از بیدار شدن از خواب را شنیده‌ایم.
این کار کمک می‌کند تا دستگاه گوارش فعال باشد. حتی روی بهبود متابولیسم بدن نیز تاثیر مستقیم دارد. تا جایی که گفته می‌شود تناسب اندام را به همراه دارد و سبب تضمین طول عمر هم می‌شود.

نوشیدن آب گرم به صورت ناشتا می‌تواند هضم بهتر مواد غذایی را به همراه داشته باشد. این موضوع به تنهایی روی کاهش وزن تاثیرات مطلوبی را ایجاد می‌کند.
حتی نوشیدن آب گرم ناشتا به تنظیم عملکرد سیستم عصبی مرکزی، بهبود سلامت پوست و جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند.

4. صبحانه پروتئینی؛ عادت صبحگاهی موثر بر سیری بیشتر در طول روز

عادت صبحگاهی

صبحانه مهمترین وعده غذایی است. اولین وعده غذایی است که بعد از چند ساعت خوابیدن نوش جان می‌کنیم. معمولا توصیه می‌شود در این وعده غذایی پروتئین کافی مصرف شود. زیرا مصرف پروتئین می‌تواند احساس سیری بیشتری را در طول روز به همراه داشته باشد.

مطلب پیشنهادی
رژیم پروتئین هفت روزه؛ بهترین مواد غذایی پروتئینی برای رژیم

صبحانه‌ی پروتئینی به تنظیم سطح قند خون و کنترل وزن کمک شایانی می‌رساند. حتی مصرف مواد غذایی پروتئینی در وعده صبحانه می‌تواند به بهبود خلق و خو هم کمک کند.

5. فعالیت بدنی؛ افزایش دهنده انرژی

اگر تمرینات ورزشی خود را در زمان صبح انجام دهید، نتایج بهتری را خواهید دید. گفته می‌شود ورزش صبحگاهی به بهبود چرخه خواب کمک می‌کند. نتایج متعددی حاکی از آن هستند که ورزش با معده خالی چربی سوزی را بالا می‌برد. در چنین شرایطی بدن از ذخایر چربی برای تامین انرژی مورد نیاز خود برای انجام فعالیت بدنی استفاده می‌کند.
اما سعی کنید مقداری صبحانه سبک نوش جان کنید و بعد به فعالیت بدنی بپردازید.

مقالات پیشنهادی مرتبط با عادت صبحگاهی موثر بر لاغری

شما بگویید

عادات روزمره روی کاهش وزن یا حتی افزایش وزن تاثیر مستقیمی دارند. حتی عادات روزانه در سلامت کلی بدن ما نقش به سزایی ایفا می‌کنند. سعی کنید عادات سالم را جایگزین عادات ناسالم کنید.
شما چه عادت صبحگاهی دارید که به شما در داشتن سلامت بدن و لاغری کمک می‌کند؟ پاسخ این سوال را با ما و سایر همراهان کوئیک فیت در قسمت ارسال دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید تا بتوانیم سبک سالم را با یکدیگر پیش ببریم.

مطلب پیشنهادی
رژیم ایتالیایی - (چگونه باعث تناسب اندام و لاغری می شود؟)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید