تقویت اراده برای لاغری

تقویت اراده برای لاغری یکی از راهکار هایی است که اگر به دنبال کاهش وزن و سایز هستید باید راهکار هایی را در خود تقویت کنید تا از ادامه رژیم غذایی لاغری خود ناامید نشوید. براساس گزارش جدید موسسه آموزش سلامتی 68 درصد از متخصصان تغذیه معتقدند که اراده مهمترین عامل کاهش وزن است.

البته این نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید برای شروع رژیم لاغری ابتدا اراده و حس وسوسه خود را مورد آزمایش قرار ندهید. این موضوع باعث می شود در ابتدای راه سریع ناامید شوید.

در نتیجه لازم است پس از مدتی که رژیم کاهش وزن را شروع کردید راهکار هایی که در ادامه به آن ها پرداخته ایم را انجام دهید تا اراده خود را قوی کرده و تمایلی به غذاهای چاق کننده نداشته باشید.

8 راهکار برای تقویت اراده برای لاغری

راهکاریی برای تقویت اراده برای لاغری

1. هفته ای یک بار آشپزی کنید

یکی از رهکار هایی که باعث تقویت اراده برای لاغری می شود آن است که در اوایل رژیم غذایی تا جای ممکن از غذا های مختلفی که برای دیگر اعضای خانواده یا حتی خود می پزید دور بمانید؛ چرا که هنگام پخت غذا یا حتی خرد کردن سبزیجات برای سالاد این امکان وجود دارد وسوسه شوید و از رژیم غذایی خود سرپیچی کنید و از خوراکی های دیگر میل کنید.

مطلب پیشنهادی
قرص گلوریا چیست؟ + عملکرد آن در بدن چگونه است؟

بهترین راهکار این است یک روز در هفته را مشخص کرده و تمامی غذاهایی که در هفته می خواهید را تهیه کنید و آن ها را در ظروف در بسته و داخل یخچال نگهداری کنید.

2. میان وعده های سالم و تقویت اراده برای لاغری

یکی از مهمترین مسئله و راهکار هایی که باعث تقویت اراده برای لاغری خواهد شد آن است که به میان وعده ی خود اهمیت زیادی بدهید. میان وعده هایی که متخصصان تغذیه برای شما در نظر می گیرند اغلب بسیار سالم و مغذی هستند و مهم ترین نکته ای که در آن ها پنهان است این می باشد که باعث می شود احساس گرسنگی در طی روز نداشته باشید و از طرفی انرژی بالای خود را برای انجام فعالیت روزانه نیز داشته باشید.

میان وعده های سالم و تقویت اراده برای لاغری

این را در نظر داشته باشید همیشه در بیرون از خانه میان وعده های خود را همراه داشته باشید تا زمانی که احساس گرسنگی کردید به سراغ خرید شیرینی و پیراشکی ها نروید. همچنین در کافه می توانید با سفارش یک دمنوش یا چای میان وعده های خود را میل کنید.

مطلب پیشنهادی
قرص هزال چیست؟ + مکانیسم این قرص بر بدن چگونه است

3. غذا های چاق کننده را تا جای ممکن در خانه نگه ندارید

شاید جالب باشد بدانید از راهکار های تقویت اراده برای لاغری آن است که خوراکی های چاق کننده را تا جای ممکن باید در خانه نداشته باشید یا آن ها را در کابینت های بالای خانه خود نگهداری کنید.

طبق مطالعه ای که اخیرا در دانشگاه سنت بوناونتورا در نیویورک انجام شده است نشان می دهد انسان ذاتا تمایل به تنبلی کردن دارد. آن ها از این روش برای لاغری و بالا بردن اراده افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند استفاده کردند.

در این تحقیق مشخص شد زمانی که خوراکی های چاق کننده در کابینت های بالای خانه باشد افراد دارای اضافه وزن و حتی دارای وزن متعادل کمتر به سراغ آن می روند و این باعث می شود نخوردن این خوراکی ها به یک عادت تبدیل شود به گونه ای که اگر پس از مدتی آن خوراکی ها در دسترس باشد شما آن قدر با اراده و مصمم برای کاهش وزن شده اید که بری خوردن آن ها وسوسه نخواهید شد.

مطلب پیشنهادی
قرص CLA چه تاثیری بر سلامتی بدن و لاغری دارد؟

4. تقویت اراده برای لاغری با آرام غذا خوردن

این را به یاد داشته باشید برای تقویت اراده برای لاغری باید تا جای ممکن احساس گرسنگی را از خود دور کنید. هر اندازه موقع غذا خوردن مشاهده کنید زودتر احساس سیری می کنید برای ادامه رژیم لاغری انگیزه بیشتری پیدا می کنید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم در وعده های غذایی مانند کودکان غذا بخورید. این بدان معنا است تکه های غذای خود را کوچک کنید و هی غذا خوردن را ول کنید و اگر احساس گرسنگی کردید غذا بخورید اما دوباره همین کار را تکرار کنید. با این عملکرد متوجه می شوید غذای کمتری خورده اید و از طرفی احساس سیری می کنید.

5. صبحانه را اصلا فراموش نکنید

این را به یاد داشته باشید برای تقویت اراده برای لاغری نباید وعده های اصلی غذایی خود را قطع کنید تا احساس قدرت کنید که در مقابل گرسنگی مقابله کرده اید. چرا که با این کار ابتدا به بدن خود آسیب وارد می کنید و سپس پس از مدتی انگیزه خود را برای ادامه رژیم غذایی لاغری از دست خواهید داد.

مطلب پیشنهادی
لاغری بعد از سزارین فقط با 8 راهکار عالی و سلامت

وعده صبحانه در رژیم غذایی لاغری یکی از مهمترین وعده های غذایی است که باعث می شود انرژی شما را تا نصف روز بالا نگه دارد.

مهمترین مسئله در این وعده آن است که قند خون شما متعادل می ماند و حس گرسنگی به شما دست نخواهد داد و باعث می شود انگیزه بیشتری برای ادامه کاهش وزن پیدا کنید.

6. مقایسه نکردن خود با دیگران

متاسفانه یکی از مسائلی که باعث می شود تقویت اراده برای لاغری را از بدهید آن است که برای کاهش وزن خود را با دیگران به خصوص در باشگاه مقایسه می کنید.

تقویت اراده برای لاغری با مقایسه نکردن خود با دیگران

این را همیشه باید به یاد داشته باشید مکانیسم و متابولیسم بدن هر فردی با دیگری متفاوت است و این امکان وجود دارد شما کمی از دوستان خود دیرتر لاغر شوید.

7. نوشتن وزن کم کرده

یکی از راهکار های روانشناسی که باعث تقویت اراده برای لاغری و کاهش سایز در شما می شود آن است که در ابتدا وزن و سایز خود را یادداشت کنید و هر ماه مجدد وزن و سایز خود را اندازه بگیرید. زمانی که مشاهده می کنید چه اندازه کاهش سایز و وزن داشته اید. این باعث خواهد شد برای ادامه رژیم غذایی و ورزش های خود بسیار با انگیزه تر عمل کنید.

مطلب پیشنهادی
پرانایاما چیست؟ 3 تمرین موثر یوگای تنفسی برای لاغری

8. دوستان با انگیزه پیدا کنید

دوستان با انگیزه باعث تقویت اراده برای لاغری شما هستند. آن ها تلاش های شما را می بینند و به رژیم غذایی شما احترام می گذارند و در ورزش های گروهی شما را همراهی می کنند و باعث می شوند احساس با ارزش بودن در شما بیشتر از قبل شود.

در آخر:

برای تقویت اراده برای لاغری از مهمترین عواملی است که باعث می شود بسیار زودتر به کاهش وزن و سایز در خود برسید. این مسئله ی روحی در لاغری بسیار با اهمیت است؛ چرا که در رژیم غذایی ادم بسیار وسوسه می شود که به سراغ خوراکی های ناسالم و خارج از رژیم برود.

منبع: womenshealthmag

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید