برای لاغری شکم چه بخوریم

برای لاغری شکم چه بخوریم ؟
چه خوراکی‌هایی کالری کمتری به بدن می‌رسانند؟
کدام مواد غذایی به لاغری شکم و پهلو کمک می‌کنند؟
این سوالات برای بیشتر افرادی که به فکر کاهش وزن هستند، مطرح می‌شود. اما باید در نظر داشت که پروسه لاغری و کاهش وزن به مداومت نیاز دارد و همواره باید رژیم غذایی را کنترل کرد.
با این حال در ادامه این مقاله قصد داریم، خوراکی‌ها‌یی که برای لاغری شکم تاثیر بیشتری دارند را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مطالب پیشنهادی مرتبط با برای لاغری شکم چه بخوریم

برای لاغری شکم چه بخوریم ؟

شاید شنیده باشید که برخی از خوراکی‌ها، می‌توانند برای کاهش چربی دور شکم و در کل کاهش وزن بدن، موثر باشند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا با جدیدترین خوراکی‌هایی که به “لیست شکم کوچک کن” اضافه شده‌اند، آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی
معجون لاغری چربی‌سوز (طرز تهیه 10 مورد معجزه‌گر)

1. مصرف غلات کامل برای لاغری شکم

غلات کامل، مواد معدنی و ویتامینی بیشتری را به بدن می‌رسانند.
طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که غلات کامل مصرف می‌کنند، چربی کمتری دور کمر خود نسبت به افرادی که غلات تصفیه شده مصرف می‌کنند، دارند.
این موضوع به این دلیل است که ترکیبات موجود در غلات کامل، بر هورمون‌های کنترل اشتها، احساس سیری بیشتر و کنترل ریزه خواری موثر است. این تاثیرات به علت داشتن فیبر است. فیبر یکی از مواد معدنی عالی برای لاغری شکم و پهلو است. حتی در کاهش چربی کلی بدن نیز موثر است.

2. سرکه انار برای لاغری شکم

برای اینکه بدانیم برای لاغری شکم چه بخوریم نیاز به مواد غذایی خیلی خاصی نیست. یکی از این گزینه‌ها سرکه انار است که امروزه در فروشگاه‌ها نیز وجود دارد. طبق پژوهش‌های انجام شده، مصرف روزانه 30 میلی گرم سرکه انار، می‌تواند در طول دو ماه، حدود 4 درصد چربی بدن را کم کند.
اما به تنهایی نمی‌تواند تمام چربی بدن را حذف کند.

مطلب پیشنهادی
آبدومینوپلاستی چیست؟ - آشنایی با تغییرات کلی ناحیه شکم

3. لاغری شکم و پهلو با شکلات تلخ

برای لاغری شکم چه بخوریم

یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای لاغری شکم، شکلات تلخ است. چون حاوی برخی از فلاونوئیدها است و روی چربی سوزی تاثیر دارد. اما باید شکلات تلخی را انتخاب کرد که بالای 70 درصد باشد. در این صورت کاتچین بیشتری دارد و می‌تواند سطح کورتیزول را کمتر کند.

4. تخم کتان گزینه‌ای عالی برای لاغری شکم

یکی از کاندیداهای مهم برای وقتی که می‌پرسیم برای لاغری شکم چه بخوریم تخم کتان است.
تخم کتان یکی از دانه‌های عالی برای افزایش چربی سوزی است. این ماده خوراکی، فیبر زیادی دارد و می‌تواند احساس سیری را به همراه داشته باشد.
همچنین سرشار از امگا-3 است که به کاهش وزن کمک می‌کند. هر یک قاشق تخم کتان، فقط 37 کالری به بدن می‌رساند اما فواید بیشماری را می‌تواند داشته باشد. به موارد زیر برای تاثیر تخم کتان در لاغری توجه کنید:

  • کاهش دهنده اشتها
  • بهبود هضم و گوارش بهتر غذا
  • موثر بر تنظیم قند خون
  • مانعی مفید برای بالا رفتن وزن
  • موثر بر تنظیم هورمون چاقی
  • کاهش دهنده کلسترول
  • پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق
  • پیشگیری از یبوست
مطلب پیشنهادی
قرص ونوستات چیست؟ تاثیر بر لاغری، عوارض و نحوه مصرف

5. تاثیر زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه‌های همیشه در دسترس است که با استفاده روزانه از آن خواص متعددی به بدن می‌رسد. این ادویه، به کمربند لاغر کننده هم معروف است.
به کاهش سطح التهابات بدن کمک می‌کند و در افزایش چربی سوزی هم موثر است. می‌توانید روزانه از آن به مقدار متعادل در تهیه غذاهای مختلف مثل انواع سوپ، آش، خورشت‌ها، انواع پلو و حتی دمنوش به کار ببرید.

6. مصرف دانه چیا

یکی دیگر از دانه‌های موثر بر لاغری شکم، دانه چیا است. این دانه سرشار از پروتئین، فیبر و اسید چرب آلفا لینولنیک است.
این دانه می‌تواند با ترکیباتی که دارد، باعث جلوگیری از احاطه شدن اعضای حیاتی بدن با چربی شود. می‌توانید از دانه چیا در تهیه اسموتی و یا همراه با کمی ماست استفاده کنید.

برای آشنایی با خواص دانه چیا، بهتر است مقاله 3 حقیقت مهم در مورد لاغری با دانه چیا را مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی
چربی سوزی سریع و آسان تنها با رعایت 14 راهکار بسیار موثر

7. دارچین گزینه‌ای عالی برای لاغری شکم

وقتی در این فکر هستید که برای لاغری شکم چه بخوریم ادویه‌ها گزینه‌های بسیار عالی و در دسترسی برایتان هستند. طبق آزمایشاتی که انجام شده است، افزودن دارچین به رژیم غذایی، به دلیل طبع گرمی که دارد، می‌تواند چربی سوزی را افزایش دهد. این ماده خوراکی در از بین بردن توده‌های چربی تاثیر به سزایی دارد که به راحتی می‌توانید آن را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

8. جو دوسر برای کاهش سایز دور شکم

برای اینکه بتوانید احساس سیری بیشتری داشته باشید، باید خوراکی‌های حاوی فیبر بیشتری را مصرف کنید. جو دوسر یکی از انواع دانه‌هایی است که فیبر فراوانی را به همراه دارد. بهتر است از آن در وعده صبحانه به همراه مقداری شیر میل کنید. اما به دلیل اینکه کربوهیدرات به همراه دارد، نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

9. سبزیجات مفید برای کاهش چربی شکم و پهلو

سبزیجات گروه دیگری از خوراکی‌ها هستند که فیبر فراوانی به بدن می‌رسانند. سبزیجات علاوه بر اینکه به احساس سیری بیشتر کمک می‌کنند، می‌توانند از ابتلا به یبوست که خود عاملی برای افزایش سایز دور کمر است، جلوگیری کنند.
بهتر است از کاهو، خیار، گوجه و انواع کلم در وعده‌های مختلف یا میان وعده‌ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی
راه های لاغر شدن سریع در خانه فقط با 13 گام بسیار موثر

10. مصرف میوه‌های کم کالری

مصرف میوه‌ها، راهکار دیگری برای دریافت فیبر بیشتر است. میوه‌های متنوع می‌توانند به جلوگیری از پرخوری و یبوست کمک کنند. اما بهتر است گزینه‌هایی که کالری کمتری را دارند انتخاب کنید. گزینه‌هایی همچون آناناس، سیب و طالبی کربوهیدرات کمی دارند ولی فیبر زیادی را به بدن می‌رسانند.

11. مصرف حبوبات

از دیگر گزینه‌هایی که معمولا برای کاهش چربی بدن توصیه می‌‎شود، حبوبات هستند.
حبوبات فیبر فراوانی دارند و به کاهش چربی شکمی کمک می‌کنند. گزینه‌هایی همچون عدس، لوبیای سیاه و لوبیای عروس، وقتی به اندازه نصف پیمانه مصرف شوند، 7 الی 8 گرم فیبر به بدن می‌رسانند. حتی لوبیا چیتی و لوبیا چشم بلبلی هم، در هر نصف فنجان، 4 الی 5 گرم فیبر دارد که در کنترل اشتها و پیشگیری از چاقی، بسیار موثر است.

مطالب پیشنهادی مرتبط با برای لاغری شکم چه بخوریم

مطلب پیشنهادی
3 راه لاغری پهلو + تمرینات موثر برای لاغری شکمی و تغذیه مناسب

جمع‌بندی

در این مقاله به پاسخ سوال برای لاغری شکم چه بخوریم پرداخته شد. گزینه‌هایی که بیان کردیم، می‌توانند کاهش وزن و لاغری شکمی را به همراه داشته باشند ولی در صورتی که رژیم غذایی متعادلی پیش گرفته شود، این مواد غذایی تاثیر بهتری خواهند داشت. حتی باید از آنها به اعتدال در برنامه غذایی خود استفاده کرد. چون زیاده روی در مصرف آنها می‌تواند باعث بالا رفتن وزن شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید