آموزش صبحانه پروتئینی

صبحانه پروتئینی بهترین انتخاب برای این وعده می باشد. مصرف پروتئین در صبحانه می تواند بالاترین سطح انرژی را برای افراد به همراه داشته باشد. این ماده مغذی با بالا بردن سطح انرژی روزانه باعث می شود در طی روز احساس خستگی کمتری کنیم.

البته این نکته قابل اهمیت است که همیشه شنیده ایم صبحانه از اصلی ترین و مهمترین وعده های غذایی محسوب می شود؛ در نتیجه لازم است در این وعده غذایی مهم بهترین مواد معدنی و ویتامین ها را جای دهیم. صبحانه مقوی باعث خواهد شد متابولیسم در بدن بالا برود و در طی روز کمتر به سراغ خوراکی هایی با ارزش غذایی کم برویم.

5 صبحانه پروتئینی خاص

1. پنکیک نخود جانبو

 صبحانه پروتئینی پنکیک نخود جانبو

اغلب افراد میلی به صبحانه خوردن ندارند یا زمان کافی برای میل کردن این وعده ی مهم غذایی ندارند. بدون شک یک صبحانه پروتئینی با ظاهر وسوسه انگیز می تواند هر فردی را به اشتها در بیاورد. پنکیک نخود جانبو یک غذای گیاهی مخصوص وگان ها است که افراد غیر وگان برای داشتن یک وعده پر پروتئین می توانند آن را به جای صبحانه میل کنند.

مطلب پیشنهادی
کربوهیدرات چیست و چه تاثیری بر سلامتی دارد؟

دستور پخت پنکیک نخود به گونه ای است که خالی از گلوتن است و روغن های اشباع شده برای پخت آن استفاده نمی شود، در نتیجه یک صبحانه مغذی برای افرادی است که رژیم لاغری را دنبال می کنند. این صبحانه شیرین مزه از قند های طبیعی و میوه هایی کم کالری اما سرشار از پروتئین تهیه شده است.

  •  پنکیک نخود جانبو یکی از بهترین گزینه ها برای صبحانه سرشار از پروتئین است که درست ترین نحوه پخت آن را با کمی صبوری می توانید در صفحه oh she glows آموزش ببینید.

2. صبحانه پروتئینی اسموتی موکا موز

صبحانه پروتئینی اسموتی موکا موز

حذف قهوه برای بسیاری از افراد در وعده صبحانه کار بسیار دشواری است. برای آن ها خبر خوبی داریم که با درست کردن اسموتی موکا موز یک وعده صبحانه پروتئینی عالی برای خود و خانواده تهیه کرده اند. در این نوع صبحانه تکه های موز و دانه های بادام به وفور دیده می شود.

مطلب پیشنهادی
تغذیه نوزاد شش ماهه + آموزش 3 غذای مفید برای شروع

پروتئین های این صبحانه با میوه های مختلف و آجیل های غیر شور تامین می شود. همچنین به دلیل داشتن کافئین کافی هوشیاری و تمرکز را بالا می برد. از طرفی این صبحانه سرشار از پروتئین به دلیل داشتن فیبر فراوانی که در ترکیبات خود دارد، باعث می شود صبحانه مدت زمان بیشتری در معده باقی بماند و عمل هضم به آهستگی انجام شود. در نتیجه سطح قند خون متعادل می ماند و در روز بدن سیگنال گرسنگی به مغز نخواهد فرستاد.

3. صبحانه بسته بندی شده اسفناج

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد قبل از شروع یک روز کاری صبحانه میل نمی کنند مدت زمانی است که باید برای تهیه آن وقت بگذارند. بدون شک با وجود کمبود خواب و خستگی روز قبل این کار برای صبح بسیار سخت است. اما در نظر داشته باشید میل کردن صبحانه می تواند نقش مهمی در تناسب اندام و بهبود سلامت بدن داشته باشد.

مطلب پیشنهادی
زنجبیل در بارداری با 10 فایده مهم + ممنوعیت‌های مصرف

بهترین کار برای این افراد این است که صبحانه را از قبل به صورت فتا یا بسته بندی تهیه کنند. یک صبحانه پروتئینی که می توان به این صورت تهیه کرد ساندویچ اسفناج و تخم مرغ و سبزیجات تازه ی دیگر است. این نوع از صبحانه را تنها کافیست به مدت یک دقیقه در مایکروفر گرم کرد و آن را میل کرد.

  • برای تهیه صبحانه بسته بندی شده اسفناج، می توانید با کمی زمان گذاشتن و حوصله برای ترجمه، بهترین دستور پخت و نکات طبخ آن را در صفحه the kitchen آموزش ببینید.

4. صبحانه پروتئینی سالاد

صبحانه پروتئینی سالاد

شاید بسیار عجیب باشد که برای وعده صبحانه تنها سالاد میل کنید و احساس کنید وعده اصلی غذایی خود را با خوراکی های کم ارزش پر کرده اید. اما اینطور نیست.

برای تهیه یک صبحانه پروتئینی می توانید با تهیه سبزیجات مورد علاقه خود ابتدا سالاد را درست کرده سپس برای آن که سالاد را سرشار از پروتئین کنید به آن تکه های تخم مرغ آب پز و بیکن اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی
کنترل وزن در دوران بارداری فقط با رعایت 5 نکته موثر

این صبحانه سرشار از پروتئین بسیار برای بدن مفید می باشد؛ چرا که هم انرژی روزانه را تامین کرده و در کنار آن قند خون را متعادل نگه می دارد. از طرفی با وجود فیبر فراوان عملکرد دستگاه گوارش بهبود پیدا خواهد کرد.

5. صبحانه مکزیکی

صبحانه مکزیکی پروتئینی

اگر به دنبال یک صبحانه پروتئینی هستید که تمام نیاز روزانه شما را از پروتئین تامین کند، صبحانه مکزیکی یک گزینه بسیار عالی است که طرز تهیه آن بسیار آسان است و تمام مواد آن اغلب در خانه موجود است. این غذای مکزیکی تنوع بسیاری به صبحانه می دهد و اشتهای کودکان برای صبحانه زیاد خواهد شد.

برای تهیه این صبحانه مکزیکی سرشار از پروتئین تنها کافیست در خرید روزانه خود سیب زمینی شیرین، آووکادو و لوبیا سیاه را قرار دهید و با آموزش از صفحه wellplated دستور پخت متنوع این صبحانه مکزیکی را بیاموزید و به شکل های متنوع آن را در وعده ی صبحانه درست کنید.

  • آووکادو میوه ای خوش ظاهر با طعمی بسیار دلچسب است. این میوه علاوه بر طعم خاصی که دارد، از ترکیباتی تشکیل شده است که آن را از میوه های دیگر بسیار متمایز کرده است. به گونه ای که افراد آگاه از بهبود سلامت آن را در سبد خرید خود جای می دهند. برای آگاهی از تمامی خواص پنهان و آشکار این میوه خوش طعم می توانید به مطلب آشنایی با خواص معجزه آسای آووکادو برای بهبود سلامت و نقش آن در زیبایی پوست و مو مراجعه کنید.

6. پنکیک موز نارگیلی

پنکیک یکی از خوراکی های مورد علاقه ی کودکان و بزرگسالان است که به هر شکل و ذائقه می توان آن را درست کرد. پنکیک در دستور پخت خود تخم مرغ دارد در نتیجه پایه آن با پروتئین است؛ بنابراین گزینه مناسبی برای داشتن یک وعده صبحانه پروتئینی است. اگر بخواهیم میزان پروتئین آن را افزایش دهیم تنها کافیست به آن میوه هایی چون نارگیل و موز اضافه کنیم. این دو میوه ترکیبشان طعمی بسیار عالی به پنکیک می دهد و انرژی را کل روز را تامین خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی
10 نکته طلایی رژیم غذایی برای کبد چرب (مواد غذایی مجاز و ممنوع)

مزایای صبحانه های سرشار از پروتئین

  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش بدن
  • بالا بردن سطح انرژی بدن
  • کمک به کاهش وزن
  • کمک به درمان بی اشتهایی کودکان
  • بالا بردن تمرکز و یادگیری
  • کمک به داشتن تناسب اندام
  • متعادل نگه داشتن سطح قند خون

در آخر:

صبحانه پروتئینی یکی از بهترین انتخاب ها برای این وعده ی مهم است و تنوع خوراکی های آن بسیار بالا است. این را باید در نظر داشته باشیم تا جای ممکن این وعده اصلی غذایی را مغذی باید تهیه کنیم چرا که لازم است در طی روز انرژی بدن حفظ شود و اشتهای کاذب با آن کم شود.

اما به این نکته باید توجه کرد اگر در دوران بارداری و شیردهی هستید یا رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنید بهتر است یک پزشک متخصص تغذیه نوع صبحانه های پروتئینی را برای شما تعیین کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید