کاهش هزینه های خورد و خوراک

برای کاهش هزینه های خورد و خوراک باید به حفظ و تضمین سلامت تغذیه هم توجه کرد. اما این روزها هزینه‌های مواد غذایی به شدت بیشتر از سابق شده است و برای مدیریت کردن هزینه‌ها لازم است راهکارهای هوشمندانه‌ای را پیش برد.
نیازی نیست از کیفیت تغذیه خود بکاهید. فقط باید انتخاب‌های هوشمندانه داشته باشید. در این مقاله از مجله کوئیک فیت قصد داریم به بررسی نکات مهمی در مورد کاهش هزینه‌های خورد و خوراک بپردازیم. با ما همراه باشید.

مقالات پیشنهادی مرتبط به خورد و خوراک

کاهش هزینه های خورد و خوراک با 11 راهکار سالم

کاهش هزینه های خورد و خوراک

1. با برنامه پیش بروید

برای برنامه ریزی کردن فقط لازم است برنامه غذایی برای یک روز تا یک هفته را تهیه کنید. وقتی بدانید قرار است چه غذایی بپزید، انتخاب‌های بهتری خواهید داشت و طبق آن پیش خواهید رفت.
بعد از تهیه برنامه هفتگی، یک لیست از مواد غذایی لازم تهیه کنید. این روش باعث می‌شود از خریدهای اضافی و غیرضروری پرهیز کنید. طبق بررسی‌های انجام شده، 30 درصد مواد غذایی که بی برنامه تهیه می‌شوند، دور ریخته می‌شوند. در صورتی که برنامه مشخصی داشته باشید از اسراف و هزینه اضافی جلوگیری خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی
پروتئین سویا ؛ بررسی نگرانی‌های مهم در مورد مصرف آن

2. نمونه‌های مشابه مواد غذایی گران را جایگزین کنید

در تمام جهان، متخصصین تغذیه بر این عقیده هستند که باید برای تضمین سلامت بدن، میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کرد. سعی کنید مقداری که نیاز دارید تهیه کنید و از خرید مقدار اضافی میوه و سبزیجات پرهیز کنید. چون معمولا زودتر از آنچه تصور می‌کنید ممکن است خراب شوند.
حتی گزینه‌هایی مانند میوه و سبزیجات خشک شده، منجمد شده یا کنسروی با اینکه می‌توانند مواد معدنی و ویتامینی کافی را به بدن برسانند، اما بهتر هست نوع تازه و با مقدار مورد نیاز را تهیه کنید. ولی این موارد قیمت کمتری نسبت به انواع تازه دارند که گاهی می‌توانید از آنها به کار ببرید.

3. از کد تخفیف استفاده کنید

گاهی اوقات خرید اینترنتی به علت داشتن کد تخفیف، مقرون به صرفه‌تر از خرید حضوری است. این روش به کاهش هزینه های خورد و خوراک کمک می‌کنید. حتی بهتر است وقتی از فروشگاه‌ها خرید می‌کنید شماره همراه خود را به صندوق حسابداری تحویل بدهید تا از تخفیفات فروشگاه باخبر شوید. سعی کنید با این روش مواد غذایی اساسی که باید همیشه تهیه کنید را بخرید. لیستی از آنها داشته باشید تا بتوانید به موقع اقدام کنید.

مطلب پیشنهادی
برای آشپزی سالم تر باید به این 8 نکته مهم توجه کنید

4. هنگام خرید به قیمت کالاها حواستان باشد

معمولا بسته‌های بزرگ با اینکه قیمت بیشتری دارند اما به صرفه هستند. فرض کنید روزانه مقداری غلات مصرف می‌کنید. وقتی آنها را در بسته‌های بزرگ‌تر خریداری کنید، مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.
با توجه به قیمت‌ها و میزان وزن کالا گزینه‌های مناسب را خریداری کنید.

5. حواستان به تاریخ انقضای محصولات باشد

باید روی سلامت مواد غذایی تمرکز کنید و به کاهش هزینه های خورد و خوراک حواستان باشد. به هیچ وجه مواد غذایی که تاریخ آنها نزدیک است یا گذشته است را تهیه نکنید. قبل از خرید محصولات به تاریخ آنها توجه کنید. سعی کنید محصولاتی که خریداری می‌کنید، در دمای مناسب نگهداری کنید. گزینه‌هایی که تاریخ انقضای آنها نزدیک‌تر است را تمام کنید سپس سراغ گزینه بعدی بروید.

6. به لیست مواد غذایی موجود در خانه توجه کنید

قبل از اینکه برای خرید اقدام کنید، به مواد غذایی که در منزل دارید توجه کنید تا موارد اضافی را تهیه نکنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم لیست تهیه کنید. پیش از تهیه لیست به این مورد باید توجه داشته باشید.
سعی کنید با خلاقیت بیشتر ترکیبی از مواد غذایی موجود داشته باشید.

مطلب پیشنهادی
رژیم غذایی سالم در دوران بارداری (7 نیاز مهم تغذیه‌ای)

7. خرید عمده را فراموش نکنید

خرید بسته دستمال کاغذی 12 قلو مقرون به صرفه‌تر از بسته‌های 2 قلو است. راهکار هوشمندانه‌ای است اگر خرید خورد و خوراک خود را به صورت عمده از بازار یا فروشگاه‌های مناسب انجام دهید. این روش برای خانواده‌هایی که پرجمعیت هستند، روشی فوق العاده است.

8. جایگزینی برای مواد پروتئینی انتخاب کنید

کاهش هزینه های خورد و خوراک

در تمام دنیا، مواد غذایی مانند مرغ، گوشت و ماهی گران هستند. نمی‌توان تاثیرات مثبت آنها را نادیده گرفت. اما برای بازه زمانی که قرار است برای کاهش هزینه های خورد و خوراک برنامه ریزی کنیم، بهتر است کمتر این موارد را خریداری کنیم. به جای آنها می‌توان از گزینه‌هایی مانند منابع پروتئین گیاهی استفاده کرد. سویا، توفو و انواع لوبیاها گزینه‌های خوبی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن هستند.

9. پرداخت نقدی انجام دهید

اگر خرید حضوری انجام می‌دهید، بهتر است با پول نقد هزینه را پرداخت کنید. وقتی با اعتبار کارت بانکی هزینه‌ها را پرداخت می‌کنید در نهایت پول بیشتری هزینه خواهید کرد. بودجه‌ای که برای خرید مواد غذایی در نظر دارید را نقد کنید. سپس با این میزان هزینه تعیین شده به خرید بروید.

مطلب پیشنهادی
خوردن سیر در بارداری (فواید و مضرات سیر برای مادر و جنین)

10. فروشگاه دیگری انتخاب کنید

برای کاهش هزینه های خورد و خوراک یکی از راهکارهایی که وجود دارد، تغییر فروشگاه است. وفاداری به یک فروشگاه را کنار بگذارید و از مکان دیگری برای خرید استقبال کنید. از این طریق از تخفیفاتی که برخی از فروشگاه‌ها در نظر دارند می‌توانید بهره‌مند شوید. حتی تنوعی از محصولات مختلف را هم خواهید دید تا جایگزین‌های بهتری انتخاب کنید.

11. بیشتر محصولات خانگی را مصرف کنید

برای تهیه غذا خودتان تلاش کنید. حتی اگر فرصت کافی ندارید، یک روز تعطیل میزان بیشتری غذا بپزید و آن را در بسته‌بندی‌های مناسب و کوچک در فریزر نگهداری کنید. حتی به جای اینکه هزینه زیادی را بابت تهیه سس بپردازید، آن را با مواد خانگی تهیه کنید. از این طریق هم گزینه سالم‌تری خواهید داشت و هم پول کمتری خرج کرده‌اید.

در حالت کلی آشپزی کردن در منزل به صرفه‌تر از مصرف غذاهای حاضری است. حتی می‌توانید با هزینه یک وعده غذایی در رستوران، به مقدار دو یا چند وعده غذایی را در منزل تهیه کنید. حتما آشپزی در منزل را یاد بگیرید. اگر آشپزی برایتان سخت است، از دستور پخت‌های آماده در اینترنت استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی
بادام زمینی در بارداری - (فواید و مضرات + ارزش غذایی)

مقالات پیشنهادی مرتبط به خورد و خوراک

شما بگویید

کاهش هزینه های خورد و خوراک به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. در این مقاله به معرفی برخی از راهکارهای موثر و هوشمندانه اشاره کردیم. شما برای اینکه بتوانید در هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک خود صرفه جویی کنید، چه راهکارهایی انجام می‌دهید؟
پاسخ خود را در قسمت ارسال دیدگاه‌ها برای ما و سایر همراهان کوئیک فیت ارسال کنید تا از آن بهره‌مند شویم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید