آموزش ماساژ ژاپنی

ماساژ ژاپنی یکی از تکنیک هایی است که در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است. تکنیک ها و روش هایی که در این نوع از ماساژ به کار برده می شود طی هزاران سال و در سفر های طولانی توسعه و تکامل پیدا کرده است.

ماساژ به زبان ژاپنی (آنما) تلفظ می شود که به معنی مالش و فشار دادن است. تکنیک هایی که در ماساژ های ژاپنی به کار برده می شود شامل ضربه زدن های آرام، کشیدن پوست، فشار بر روی نواحی بدن، ماساژ پاها، پشت گردن، کمر و بازوها است.

هدف اصلی این نوع از ماساژ مانند بیشتر ماساژ ها ایجاد آرامش روح و جسم است. همچنین فردی که متخصص این ماساژ است می تواند به درمان برخی از بیماری های جسمی کمک کرده و بهتر از آن خستگی را کاملا از بدن خارج کند.

تفاوت ماساژ ژاپنی با دیگر ماساژ ها در چیست؟

اگر به طور کلی بخواهیم به این ماساژ نگاه کنیم در عمل و هدف تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. ماساژ ژاپنی با تغییراتی که کرده است مشابه با دیگر ماساژ ها شده است و در نگاه اول نمی توان به عنوان یک مبتدی متوجه تفاوت های آن شد. بهتر می توان گفت این ماساژ ترکیبی از تمام ماساژ ها است.

مطلب پیشنهادی
ماساژ نوزاد با 10 فایده مهم + نکات کلیدی برای انجام آن

فرق این ماساژ در دو مورد است اول آن که یشترین تمرکز آن بر روی سلامت قلب است و تکنیک هایی به کار برده می شود که بهبود عملکرد قلب را بالا می برد و سپس ماساژ به سمت بهبود مغزی می رود.

تفاوت دیگری که در ماساژ از نوع ژاپنی در مقایسه با ماساژ های دیگر شاهد آن خواهیم بود این است که در دیگر ماساژ ها، تکنیک ها با روغن بر روی بدن لخت انجام می شود اما در ماساژ ژاپنی خبری از روغن و در آوردن لباس نیست. تنها کافیست تی شرت و شلواری گشاد به تن داشته باشید.

مراحل ماساژ ژاپنی چگونه است؟

مراحل ماساژ ژاپنی چگونه است

1. محیط برای انجام ماساژ ژاپنی اغلب یک مکان بسیار آرام و با سکوت است. اما ممکن است در آن موسیقی نیز پخش شود.

2. شما اگر ماساژ گیرنده باشید ابتدا باید به حالت ریلکس برای چند دقیقه بر روی تخت ماساژ دراز بکشید و تا جای ممکن ذهن خود را از تشویش و استرس خالی کنید.

مطلب پیشنهادی
یوگا چیست؟ آموزش 13 حرکت معروف + مفاهیم یوگا

3. در ابتدا ماساژور از دست ها ماساژ را شروع می کند و آن ها را به سمت بالا می برد و آرنج شما خم کرده و به پشت سر می برد. در این حالت بازو ها را مانند ورز دادن یک خمیر ورز می دهد.

4. در مرحله چهارم دست ها را مجدد به کنار شما قرار می دهد و کتف های شما را به آرامی ماساژ می دهد. این کار باعث می شود گردش خون در ناحیه گردن و سمت قلب جریان بهتری پیدا کند.

5. اگر ماساژور این کار را با دست چپ شما شروع کرده است از شما می خواهد برای ادامه ی ماساژ ژاپنی به پهلوی راست بخوابید و کمی دست ها را بالا ببرید و کمی پشت کتف را به حالت دورانی ماساژ خواهد داد.

6. در این مرحله ماساژور گردن را از کتف به سمت سر به آرامی ماساژ می دهد و باعث می شود گردش خون به سمت مغز جریان پیدا کند.

مطلب پیشنهادی
ماساژ لاغری ؛ تمام تکنیک‌ها و تفاوتش با سایر ماساژها

7. در این مرحله به سراغ ران های پا رفته، ابتدا پاهای شما را ماساژ می دهد و کمی آن ها را بلند می کند، سپس کمی پا را به سمت عقب می کشد و با دست از زانو تا کشاله های ران آن را با انگشتانش با فشار ماساژ می دهد و این کار باعث می شود خستگی پاها کاملا خارج شود و احساس کنید نیرویی دوباره به پاها برگشته است.

نحوه ماساژ صورت به سبک ژاپنی چگونه است؟

نحوه ماساژ صورت به سبک ژاپنی چگونه است

قبل از آن که این مرحله را شروع به آموزش دهیم لازم است بدانید اگر بر روی صورت جراحتی وجود دارد یا سینوزیت دارید به هیچ عنوان این ماساژ ژاپنی را برای رفع چین و چروک صورت را نباید انجام دهید.

مرحله اول ماساژ ژاپنی برای صورت

  • برای ماساژ ژاپنی ابتدا دو دست خود را به صورتی که انگشت های وسط روی گیجگاه باشد روی صورت قرار دهید.
  • به آرامی کمی گیجگاه را ماساژ دهید.
  • سپس دست ها را به آرامی تا پایین گردن پایین بکشید.
  • این کار را چند بار انجام دهید متوجه جریان خون در این ناحیه خواهید شد.
  • اما این نکته را به خاطر داشته باشید این کار را محکم انجام ندهید؛ چرا که ممکن است رگ های گردن شما بگیرد.
مطلب پیشنهادی
یوگای خنده چیست؟ 11 فایده آن برای سلامتی و شروع به خنده

مرحله دوم از ماساژ صورت ژاپنی

  • برای ماساژ ژاپنی صورت در مرحله دوم به سمت چشم ها می رویم.
  • انگشتان اشاره را کنار ابرو های خارجی قرار دهید.
  • از زیر چشم به صورت نیم دایره ای آن ها را به سمت داخل چشم ها ماساژ دهید.
  • پس از چند بار ماساژ نیم دایره ای انگشتان را تا زیر ابرو می بریم و به صورت دایره ای کل دور چشم را ماساژ می دهیم.

مرحله سوم ماساژ صورت به سبک ژاپنی

  • مرحله سوم یکی از آسان ترین مراحل ماساژ ژاپنی برای صورت است.
  • دست ها را وسط پیشانی قرار می دهید و به صورت دورانی کمی قسمت مرکز پیشانی را ماساژ می دهید.
  • سپس با کمی فشار به صورت زیگزاگی دست ها را تا انتهای پیشانی حرکت می دهیم و همراه آن را ماساژ را ادامه می دهیم.

مرحله چهارم با ماساژ ژاپنی خط خنده را از بین ببرید

  • خط لبخندی که در کنار لب ها وجود دارد بسیار آسان با ماساژ ژاپنی از بین می رود
  • انگشت اشاره و انگشت وسط خود را در کناره لب ها قرار دهید و به صورت دورانی آن قسمت را ماساژ دهید.
  • زمانی که متوجه آن شدید جریان خون زیاد شده است دست را از جای خط لبخند تا کناره های چشم از پایین به بالا ماساژ دهید.
مطلب پیشنهادی
درمان سردرد با ماساژ 3 قسمت مهم و موثر + نقاط فشاری

مرحله پنجم برای نشاط گونه ها با ماساژ

  • در این مرحله ابتدا لازم است با دو انگشت از گونه به سمت گیجگاه صورت را ماساژ دهیم.
  • کمی که صورت گرم شد به سمت چانه می آییم و مچ دو دست را زیر چانه قرار می دهیم.
  • با مچ دو دست از کناره های لب بالا می رویم.
  • در آخر برای پایان دادن به ماساژ ژاپنی، مچ دست را از گونه ها به سمت گیجگاه می کشانیم تا کاملا جریان خون در این ناحیه بالا برود.

مزایای ماساژ از نوع ژاپنی چیست؟

  • ماساژ ژاپنی صورت چین و چروک را از بین می برد
  • حس سر زندگی به بدن می دهد
  • درد کمر را کم می کند
  • درد های پریود را کاهش می دهد
  • برای درمان واریس پا می تواند موثر باشد

در آخر:

ماساژ ژاپنی یکی از بهترین و ساده ترین انواع ماساژ است که از پیری زودرس جلوگیری می کند و بهتر از آن خستگی را کاملا رفع می کند و برای آن نیازی به روغن و نوع خاصی از حرکات دست وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی
یوگا نیدرا چیست؟ 9 گام برای رسیدن به آرامش و بیداری ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید