یوگای خنده

یوگای خنده یکی از راهکارهای جالبی است که بسیاری از افراد برای رهایی از تنش‌های روزمره از آن نتیجه گرفته‌اند. در واقع امروزه وجود مشکلات متعدد در جوامع مختلف سبب می‌شود تا راهکارهایی از این قبیل برای بالا بردن روحیه جمعی، مانند داروی درمانی، تجویز شوند.

در این متن به توضیحات جالبی در رابطه با این سبک از یوگا پرداخته‌ایم تا بتوان آنرا شروع کرد و پیش گرفت. مزایای یوگای خنده را نیز برایتان به طور کامل بیان کرده‌ایم تا بتوانید از آن بهره‌مند شوید.

یوگای خنده چیست؟

افراد بسیاری از فواید یوگا برای آرامش و متمرکز ساختن ذهن باخبر هستند. انجام یوگا فواید بسیاری از جمله کاهش استرس، کنترل اضطراب، غلبه بر حالات روحی و افسردگی و بسیاری از موارد آرامش‌بخش دیگر را به همراه خواهد داشت.

یوگای خنده چیست؟

از طرفی دیگر، خندیدن به عنوان روشی است که می‌توان با کمک آن به آرامش رسید و از استرس‌های روزمره دور ماند. از این رو این دو حرکت به عنوان مکمل‌هایی هستند که امروزه برای رهایی از تنش‌های روزانه می‌توان به آنها پناه برد.

مطلب پیشنهادی
ماساژ لاغری ؛ تمام تکنیک‌ها و تفاوتش با سایر ماساژها

تمریناتی که باعث می‌شوند بی دلیل و خود به خود فرد شروع به خندیدن کند. نفس‌های عمیق به همراه خنده سبب رسیدن به مثبت اندیشی، رسیدن به آرامش، بالا رفتن سیستم ایمنی بدن و بسیاری از فواید دیگر برای فرد شود.

یوگای خنده چیست؟

در تمریناتی که برای یوگای خنده آموزش داده می‌شود، فرد می‌تواند یاد بگیرد که چگونه به صورت انفرادی و یا گروهی بخندد و از غم دور شود. این فعالیت را اغلب به صورت همگانی در همایش‌های روانشناسی آموزش می‌دهند و تمرین می‌کنند.

خنده‌های ارادی نیز مانند خنده‌های غیر ارادی فایده بی‌شماری را به همراه دارند. این حرکت اغلب مثل اعتیاد و یا یک بیماری واگیردار در جلسات گروهی به همدیگر القا می‌شود.

یوگای خنده چه فایده‌ای دارد؟

یوگای خنده به عنوان روشی نوین برای رهایی از استرس و تنش‌های روزمره فواید بسیاری را به همراه دارد که می‌توانید از آن تاثیر بگیرید. این فواید می‌تواند در غالب موارد زیر برای فرد نشان داده شوند:

  1. کمک به کاهش غلظت و ترشح هورمون استرس و همینطور اضطراب خواهد داشت و به مرور زمان آرامش برای فرد ایجاد خواهد شد.
  2. افرادی که از ناامیدی رنج می‌برند به کمک یوگای خنده امید به زندگیشان باز خواهد گشت و جنبه‌های مثبت زندگی را خواهند یافت. علاوه بر این موضوع امید به زندگی در سالمندان و بیماران را نیز افزایش خواهد داد.
  3. افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند و یا خجالتی هستند با این روش، به سرعت به ماهیت واقعی خود برای بالا بردن عزت نفس پی خواهند برد.
  4. با افزایش ترشح هورمون انکفالین و اندورفین، افسردگی فرد به مرور زمان درمان و بهبود خواهد یافت.
  5. افرادی که از مشکلات گوارشی مانند یبوست رنج می‌برند با یوگای خنده بهبود خواهند یافت زیرا دستگاه گوارش به طور کامل بر اثر انبساط و انقباض ماساژ داده خواهد شد.
  6. روشی بسیار مفید برای جلوگیری از پیری، شل شدن و افتادگی پوست صورت به شمار می‌رود.
  7. تخلیه احساسات درونی به کمک خنده به رسیدن آرامش منجر خواهد شد که به دنبال آن سیستم دفاعی بدن نیز تقویت می‌شود.
  8. بهبود روابط اجتماعی با داشتن چهره‌ای بشاش شدنی است که با انجام یوگای خنده می‎توان به آن دست یافت.
  9. بسیاری از بیماری‌ها مانند فشار خون، سرطان و دیابت با این سبک از یوگا به عنوان روش کمکی، به بهبود، کنترل و درمان منجر خواهد شد.
  10. به عنوان تسکینی برای بسیاری از دردها می‌توان از آن کمک گرفت.
  11. با کسب آرامش، ذهن بیشتر قادر به آموزش و یادگیری خواهد بود.
مطلب پیشنهادی
ماساژ و ماساژ درمانی چیست و چه نکاتی را باید دقت کنیم؟

چگونه یوگای خنده انجام دهیم؟

برای انجام یوگای خنده نیاز به انجام مهارت و راهکارهای سخت و دشوار نیست. تنها باید خنده خود را رها کنید و به تنهایی و یا با جمعی از دوستانتان به دلایل مختلف شروع کنید به خندیدن. از آنجایی که خندیدن مسری است و کاملا واگیردار است، بعد از چند لحظه شاهد آن خواهید بود که دسته جمعی در حال خندیدن هستید و از غم دنیا فارغ شده‌اید.

شروع یوگای خنده

برای شروع می‌توانید با خنده به یکدیگر سلام دهید. کمی متفاوت‌تر از سابق مثلا خنده‌های ریز یا افت و خیز دار را به کار بگیرید. بلاخره بهانه‌دار یا بی‌بهانه و از ته دل بخندید.

مهمترین گزینه‌ای که برای این سبک از یوگا وجود دارد تمایل فردی، برای انجام آن است. بهتر است خود را ترغیب به انجام این روش کرد و به ویژه از اطرافیان دعوت به همکاری کرد. نیاز نیست اجبار کنید که دیگران نیز باید بخندند. تنها کافی است خودتان آنرا باور داشته باشید تا انجامش دهید. بعد از آن، سرایت خنده به دیگران را شاهد خواهید بود.

مطلب پیشنهادی
یوگا نیدرا چیست؟ 9 گام برای رسیدن به آرامش و بیداری ذهن

نکات تکمیلی در مورد یوگای خنده

در این متن به 11 مورد از فواید یوگای خنده اشاره شد. علم روانشناسی اثبات کرده است که به کمک خندیدن گروهی و حتی انفرادی می‌توان به بهبود بسیاری از بیماری‌ها که ناشی از حالات افسردگی و ناامیدی به سراغ افراد می‌آیند، پرداخت. پس تمام مشکلات روزمره را طرفی قرار دهید و شروع کنید به لبخند زدن و خندیدن.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید