فعالیت بدنی

این روزها به دلیل سبک زندگی که بر اکثر ما غالب شده است، فعالیت بدنی کمتری داریم.
حتی روز به روز تحرکمان کمتر می‌شود. در حدی که همیشه ترجیح می‌دهیم با وسیله نقلیه شخصی حتی تا سوپر مارکت نزدیک محل سکونت خود برویم. اما باید در نظر داشته باشید که طبق تحقیقات انجام شده، کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی می‌تواند باعث بروز خیلی از بیماری‌ها و مشکلات بدنی شود.

بیماری‌هایی مانند دیابت، کلسترول خون بالا، فشار خون بالا و همینطور چاقی و اضافه وزن در پی کم تحرکی بروز داده می‌شود. این بیماری‌ها تاثیرات منفی روی کیفیت زندگی و کیفیت عمر دارند. در حدی که می‌توانند زمینه بروز بیماری‌های قلبی و حتی ابتلا به برخی از انواع سرطان را فراهم کنند. به همین دلیل لازم است راهکارهایی را برای داشتن تحرک بیشتر پیش بگیریم.
در ادامه این مقاله از مجله کوئیک فیت قرار است بهترین و ساده‌ترین راهکارهایی که با آنها می‌توانید فعالیت بدنی خود را به طور نامحسوس بالا ببرید معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی
ترامپولین چیست؟ 12 تاثیر مهم آن بر سلامت جسم و روان

مقالات پیشنهادی مرتبط با فعالیت بدنی

1. موقع تماس‌های تلفنی، راه بروید

فعالیت بدنی

خیلی از کارهای روزمره با تماس تلفنی انجام می‌شود. یعنی مدت زمان زیادی را برای صحبت کردن با تلفن قرار می‌دهیم. برای اینکه بتوانید از این زمان بیشترین بهره را ببرید، در حین صحبت کردن با تلفن شروع کنید به راه رفتن.
این کار یکی از ساده‌ترین راهکارهایی است که می‌توانید برای داشتن فعالیت بدنی انجام دهید.

2. ماشین خود را دورتر پارک کنید

برای اینکه بیشتر راه رفته باشید، بهتر است ماشین خود را کمی دورتر از مقصد پارک کنید.
البته فرقی نمی‌کند مقصد شما محل کارتان باشد یا اینکه فروشگاه رفته باشید. ماشین را دورتر پارک کنید تا فاصله بیشتری را برای پیاده روی داشته باشید.

3. چند ایستگاه پیاده بروید

یکجا منتظرِ آمدن متر یا اتوبوس ننشینید. چند ایستگاه را پیاده راه بروید. حتی گاهی اوقات چند ایستگاه زودتر پیاده شوید. با اینکار فعالیت بدنی بیشتری خواهید داشت. البته بهتر است همیشه لباس‌های راحت انتخاب کنید تا پیاده روی راحتی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی
ورزش در قاعدگی مفید است یا مضر؟ 6 فایده مهم + مراقبت‌های لازم

4. پیاده روی روزانه داشته باشید

نیازی نیست یک ساعت بدون وقفه را برای داشتن پیاده روی صرف کنید. فقط کافی است سعی کنید روزانه سه مرتبه 10 دقیقه‌ای یا اینکه دو مرتبه 15 دقیقه‌ای در روز پیاده روی داشته باشید.
البته بهتر هست در هفته، سه روز پیاده روی داشته باشید. اینطوری بهتر نتیجه می‌گیرید.

5. تحرک بیشتری در تعطیلات داشته باشید

فعالیت بدنی

سعی کنید طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید روزهای تعطیل هفته را با فعالیت بدنی بیشتری سپری کنید. مثلا با تورهای مسافرتی به جنگل گردی یا کوهنوردی بپردازید. در حالت کلی سعی کنید در منزل به خوابیدن نپردازید.

6. به جای آسانسور از پله‌ها بالا بروید

بالا رفتن از پله یکی از کارهای خیلی موثری است که می‌توانید به کمک آن عضلات باسن و ران را تقویت کنید. برای اینکه فعالیت بدنی داشته باشید بهترین کار این است که از پله‌ها به جای آسانسور استفاده کنید.

7. در انتهای پارکینگ ماشین خود را پارک کنید

می‌توانید برای اینکه فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید، با پارک کردن ماشین خود در انتهای پارکینگ، پیاده روی بیشتری را تا مقصد داشته باشید. این راهکار برای خیلی از افراد که پیاده روی کمی دارند، کارساز است.

مطلب پیشنهادی
برای افزایش قدرت بدنی باید این 8 راز را بدانید

8. از پشت میز بلند شوید

فعالیت بدنی

سعی کنید دائم پشت میز نمانید. در محل کار سعی کنید در مواقع مختلف از پشت میز خود بلند شوید. کمی خود را با انجام حرکات کششی ساده بکشید و کمی راه بروید. این کار باعث می‌شود از کم تحرکی کمی دور شوید و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید.

9. قبل از ناهار 10 دقیقه پیاده روی کنید

سعی کنید قبل از اینکه ناهار میل کنید، 10 دقیقه پیاده روی داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا معده سالمتری داشته باشید و سوخت و ساز بدن خود را تقویت کنید.

10. با حیوانات خانگی وقت سپری کنید

فعالیت بدنی

با سگ خود به پیاده روی بروید. سعی کنید به پارکی در اطراف محل سکونت خود بروید و با آن بازی کنید. یا اینکه با حیوان خانگی خودتان کمی بازی کنید و وقت سپری کنید. این کار به بهبود روحیه و بهبود عملکرد بدنی شما کمک شایانی را می‌رساند.

مطلب پیشنهادی
ورزش کودکان با 11 فایده مهم + عوارض ورزش حرفه‌ای کودکان

11. باغچه را سر و سامان بدهید

یکی از راهکارهای بسیار جذاب برای خیلی از افراد، رسیدگی به گل و گیاهان باغچه است. این کار نه تنها باعث بهبود روحیه می‌شود بلکه به سوزاندن کالری هم کمک می‌کند. می‌توانید برای داشتن فعالیت بدنی بیشتر گل و گیاهان باغچه یا منزل را دیزاین دهید. آنها را جابجا کنید، برگ‌هایشان را پاک کنید و آنها را آبیاری کنید.

12. به جای رانندگی، مسیرهای کوتاه را راه بروید

مسیر منزل تا سوپر مارکت را پیاده بروید. از محل کار تا منزل، اگر فاصله کمی وجود دارد، آن را پیاده بروید. سعی کنید برای مسافت‌های کوتاه کمتر از ماشین شخصی یا حتی سایر وسایل نقلیه استفاده کنید.

13. برقصید و کارهای منزل را انجام دهید

یکی از راهکارهای خیلی جذاب برای بیشتر افراد، رقصیدن است. می‌توانید برای اینکه تحرک داشته باشید موزیک پلی کنید و حین انجام کارهای منزل، برقصید. حتی هنگام جارو برقی کشیدن هم می‌توانید از این راهکار استفاده کنید.
طبق تحقیقاتی که انجام شده است رقصیدن می‌تواند کمک کند تا به اهداف زیر دست یابید:
بهبود خلق و خو
بهبود سلامت روحی و روانی
کاهش استرس
بالا رفتن کالری سوزی
دست یافتن به تناسب اندام

مطلب پیشنهادی
ورزش تای چی ؛ 6 نکته برای شروع تمرینات تای چی

14. بعد از خوردن شام پیاده روی داشته باشید

سعی کنی بعد از اینکه شام میل کردید، به خارج از منزل بروید و پیاده روی کنید. این راهکار به هضم بهتر غذا برای شما کمک شایانی می‌رساند. با این راهکار کالری سوزی شما بالاتر خواهد رفت و قند خون تنظیم خواهد شد.

15. هشدار تنظیم کنید

برای اینکه از جای خود بلند شوید، یادآور یا هشدار تلفن همراه خود را تنظیم کنید تا هر 30 دقیقه یکبار شما را مجبور کند تا از جای خود بلند شوید. این راهکار یکی از بهترین مواردی است که کمک می‌کند تا یکجا نمانید و فعالیت بدنی داشته باشید. به شرطی که هر وقت هشدار به صدا در آمد، بلند شوید و حدود چند دقیقه قدم بزنید.

مقالات پیشنهادی مرتبط با فعالیت بدنی

مطلب پیشنهادی
ورزش برای لاغری بازو در خانه و باشگاه + 5 تمرین موثر

شما اضافه کنید

شما برای اینکه فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید چه راهکارهایی را انجام می‌دهید؟ برای ما و سایر همراهان سایت کوئیک فیت، در قسمت ارسال دیدگاه‌ها، حتما راهکارتان برای فعالیت بدنی بیشتر را پیشنهاد بدهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید