رژیم غذاییرژیم کاهش وزن

لاغری شکم با 14 تا از بهترین و موثر ترین راهکارها

لاغری شکم نکته مهم برای داشتن هیکلی زیبا و تناسب اندام است. امروزه راهکارهای مختلفی برای رسیدن به این منظور وجود دارد که هر شخص طبق شرایط فیزیکی و سلیقه خود آنرا پیش می‌گیرد. برای رسیدن به بهترین راهکارها که کاهش سایز شکمی و سلامتی را به همراه دارد، ادامه مطلب را بخوانید تا توضیحات بیشتری در مورد مطالب زیر را بدست آورید.

خلاصه مطالب

  • هدف گذاری برای تناسب اندام و داشتن شکمی تخت
  • تغذیه و رژیم صحیح
  • بایدها و نبایدها در مورد خوراکی‌ها
  • همه چیز در مورد ورزش و فعالیت بدنی مناسب

لاغری شکم

اگر کمی به افرادی که در حال پیروی از یک رژیم لاغری خاص هستند نگاه کنید متوجه خواهید شد که پس از گذشت مدتی به دلیل از بین نرفتن چربی شکم و پهلو، از رژیم خود ناامید شده و رژیم لاغری خود را رها می کنند.

از همین رو آن دسته از افرادی که هدفشان لاغری شکم و رسیدن به اندامی ایده آل و متناسب است باید بدانند که برای لاغری شکم نیاز است که از یک سری اصول و توصیه های متخصصان تغذیه پیروی کنند و اغلب در طی مدت 20 روز میتوانند آن چیزی را که میخواهند بدست آورند حتی بسیاری از غذاها میتواند در این راه به آنها کمک کند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید توصیه می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم لاغری شکم و کاهش وزن

  • هدفتان از کاهش وزن را یادداشت کنید

بسیاری از افرادی که از یک رژیم لاغری پیروی می کنند، هیچ باوری به این مسئله ندارند اما باید بدانید که این کار واقعا پاسخ می دهد.

مطلب پیشنهادی
برای لاغری شکم چه بخوریم ؟ 11 خوراکی برای کمر باریک

حتی اگر شما بخواهید که در مدت 3 ماه، 10 کیلو کاهش وزن داشته باشید یا اینکه فقط شکم خودتان را آب کنید یا سطح انرژی تان را به زیاد کنید، همه این موارد را باید در برنامه کاهش وزن خود یادداشت کنید. از این رو بسیاری از متخصصان اولین هدف برای کاهش وزن را این مسئله می دانند که در ابتدا برای خودتان هدف را مشخص نمائید.

هدف لاغری شکم
  • محصولات خوراکی قرمز یا بنفش رنگ

همانطور که گفته شد برخی از خوراکی ها به شما کمک می کند تا دچار لاغری شکم شوید، از همین رو باید به شما بگوییم که خوراکی های بنفش و قرمز از جمله این خوراکی ها می باشند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در این زمینه، زنانی که در یک بازه زمانی سه ماهه رژیم غذایی آنها از محصولات قرمز یا بنفش مانند انگور، گوجه، بادمجان و کلم پر شده بود، نسبت به سایر زنانی که رژیم غذایی آنها شامل سبزیجات و میوه های سبز، زرد یا نارنجی بوده است، لاغری بیشتری را در ناحیه شکم خود بدست آورده اند.

در واقع وجود فلاونوئید موجود در این مواد خوراکی از جذب چربی ممانعت می کند و همچنین میتواند بر روی فرآیند چربی سوزی تاثیر مثبتی داشته باشد.

  • هیچگاه نباید گرسنگی بکشید

اگر رژیم لاغری شکم شما به گونه ای تعیین شده است که نباید مقدار زیادی غذا بخورید، بدنتان برای تحمل گرسنگی، به جای اینکه کالری های اضافی بدن را از بین ببرد، آنها را ذخیره کرده تا با استفاده از آنها بتواند انرژی لازم برای انجام فعالیت های حیاتی بدن مانند ضربان قلب، تنفس و… را فراهم آورد.

مطلب پیشنهادی
گن لاغری و پاسخ به سوالات متداول درباره استفاده از آن

از همین رو توصیه می شود که غذاهایی را در دستور کار خود قرار دهید که دارای کالری منفی هستند زیرا مقدار کالری بسیار کمی را از خود به جای میگذارند.

  • حبوبات

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به لاغری شکم خود اهمیت می دهید باید بدانید که مصرف انواع حبوبات نقش بسیار زیادی در این راه دارد و میتواند کمک بسیاری به شما کند.

اگر شما بتوانید روزانه گرم 10 فیبر مصرف کنید احتمال از بین رفتن چربی شکم شما 4 درصد افزایش پیدا می‌کند. فیبرهای مورد نیاز بدن را میتوانید در انواع حبوبات عدس، لوبیای سیاه و لوبیای لیما به وفور پیدا کنید.

  • مصرف برنج قهوه ای را فراموش نکنید

همانطور که در جریان هستید برای لاغری شکم یکی از مواردی که بسیاری از پزشکان به آن تاکید دارند، مصرف برنج قهوه ای می باشد.

در واقع برنج قهوه ای از کالری بسیار کمی برخوردار است و با توجه به فیبر موجود در آن به شما کمک می کند تا چربی های شکمتان را زودتر و راحت تر از هر زمان دیگری از بین ببرید. همچنین شرایطی را فراهم می آورد تا در مدت زمان طولانی تری احساس سیری و اشباع بودن به شما دست دهد و از خوردن غذاهای دوباره و تکراری پرهیز کنید.

مطلب پیشنهادی
3 اثر کمربند لاغری بر بدن + بررسی معایب و مزایای انواع آن

از طرف دیگر برنج قهوه ای حاوی سبوس می باشد که میتواند میزان کلسترول بدن شما را به مقدار بسیار زیادی کاهش دهد و سلامتی را برای شما به همراه آورد. از همین رو توصیه می شود مصرف برنج قهوه ای را فراموش نکنید و حداقل برای شروع، از سه بار در هفته شروع کنید.

  • نقش دارچین در لاغری شکم چیست؟

باید در جریان این مسئله قرار گیرید که دارچین نقش بسیار زیادی در چربی سوزی شکم و البته لاغری شکم ایفا می‌کند. از دارچین به عنوان یکی از مدافعان لاغری شکم یاد می‌کنند که میتوانید آن را در کابینت تمام آشپزخانه ها به راحتی پیدا کنید.

در واقع طی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که توانسته اند دارچین را در تمام غذاهای خود به کار گیرند، چربی دور شکم بیشتری را از دست داده‌اند. این ماده در از بین بردن توده های چربی موثر بوده و میتواند شکمی صاف و متناسب را برای شما فراهم آورد.

  • الکل را ترک کنید

اگر برای لاغری شکم خود به متخصص تغذیه مراجعه کنید متوجه خواهید شد که یکی از مواردی که جزء ممنوعات شما قرار دارد، مصرف الکل است.

مطلب پیشنهادی
لاغری سریع شکم بدون ورزش (فقط 3 راهبرد موثر و آسان)

در واقع الکل نه تنها میتواند کالری های غیر ضروری را به بدن شما بفرستد بلکه برنامه های ورزشی صبحگاهی شما را نیز در طول روز مختل می کند زیرا جزء آن دسته از نوشیدنی هایی محسوب می شود که در حین مصرف آن نمیتوانید مقدار کالری موجود در آن را تشخیص دهید.

از همین رو توصیه می شود تا حد امکان از الکل و یا کوکتل‌های حاوی الکل دوری کنید تا لاغری شکم را در کمترین زمان ممکن بدست آورید زیرا کوکتل ها قند بسیار بالایی را با خود به دنبال دارد که تمامی آنها چاقی و افزایش سایز شکم را با خود به دنبال دارد.

برای اینکه بتوانید در لاغری شکم قدمی موثر بردارید میتوانید به سراغ سودای لیمو بدون قند و یا عصاره لیمو بروید، البته عصاره ی سبزیجات را هم می توانید انتخاب کنید زیرا در بسیاری از فروشگاه ها به راحتی پیدا خواهد شد.

  • مصرف میوه و سبزیجات را فراموش نکنید

شما با قرار دادن میوه و سبزیجات کافی در وعده های غذایی تان، علاوه بر اینکه کالری کمی را دریافت می کنید، مواد مغذی بسیار زیادی را به بدن میرسانید و انرژی لازم برای انجام فعالیت های حیاتی بدن را تامین می‌نمائید.

فیبرها با افزایش چربی سوزی بدن، لاغری شکم را با خود به همراه می‌آورند و شما برای افزایش مقدار چربی سوزی، قبل از صبحانه، میوه بخورید و در میان وعده های خود نیز حتما میوه را لحاظ کنید.

مطلب پیشنهادی
لیپوساکشن چیست؟ (بررسی 4 روش و مراقبت‌های بعد از عمل)

ظهر قبل از خوردن ناهار، مقداری سالاد سبزیجات مصرف کنید. رعایت این نکات علاوه بر افزایش میزان فیبر بدن، کمک می کند تا به یبوست و سایر مشکلات دچار نشوید.

  • روغن نارگیل میل کنید

لاغری شکم با روغن نارگیل

اگر به سراغ متخصصان بروید و از آنها بپرسید که چه چیزی برای لاغری شکم بخورید تا زودتر به نتیجه برسید، متوجه می شوید که اکثر آنها مصرف روغن نارگیل را پیشنهاد می دهند.

در واقع تحقیقات نشان داده است آن دسته از افرادی که در یک دوره 12 ماهه از مکمل های روغن نارگیل استفاده کرده اند زودتر از سایر افراد چربی دور شکم خود را از دست داده اند.

در واقع روغن نارگیل دارای نوعی اسید چرب اشباع شده می باشد که از آن با عنوان اسید لوریک یاد می کنند، این اسید به سرعت در بدن تبدیل به انرژی می شود و میتواند انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت های حیاتی بدن را تامین نماید.

این مسئله دقیقا به این معنی است که کالری اسید لوریک قبل از اینکه به چربی تبدیل شود، به انرژی تبدیل شده که در نهایت لاغری شکم را با خود به همراه دارد. نیازی نیست که روغن نارگیل را حتما به صورت قرص مصرف کنید، میتوانید از آن به عنوان جایگزینی برای سایر روغن های موجود در رژیم غذایی خود به کار گیرید.

  • بعد از ساعت 8 شب، شام نخورید

یکی از مهمترین نکاتی که پزشکان برای لاغری شکم به آن تاکید دارند این است که از خوردن شام سنگین و همچنین دیرهنگام پرهیز کنید. در واقع زمانی که شما دیر هنگام شام میخورید فاصله بسیار کمی میان هضم غذا و همچنین خوابیدن شما وجود دارد در نتیجه سیستم هاضمه شما تحت تاثیر قرار میگیرد و برنامه کاهش وزن و لاغری شکم را دچار اختلال می کند.

  • تاثیر غلات کامل بر لاغری شکم

طی تحقیقاتی که بر روی غلات کامل انجام شده است، محققان به این نتیجه رسیده اند که کسانی که روزی 3 پرس و حتی بیشتر از غلات کامل استفاده می کنند نسبت به کسانی که نیم پرس غلات کامل میخورند، حدود 10 درصد چربی دور شکم دارند.

مطلب پیشنهادی
بالون معده و همه چیز درباره آن (پاسخ به سوالات متداول)

در واقع آنها بر این عقیده اند که غلات کامل تاثیر مستقیمی بر روی هورمون های کنترل کننده اشتها و همچنین بروز احساس سیری دارند و همچنین  به دلیل فیبر بسیار زیاد موجود در غلات کامل، برخی از هورمون های موجود در بدن را تحریک کرده که باعث کاهش ذخیره چربی شکمی خواهد شد.

غلات کامل برای لاغری شکم

اما نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که مقدار کاهش چربی شکمی در حین مصرف غلات بسیار ناچیز است اما همواره برای بدن بسیار ضروری و مفید می باشد. شما میتوانید این غلات کامل را در برنج قهوه ای و یا فارو ( غذاهایی که از انواع خاصی از گندم) تهیه می شوند بدست آورید.

  • مقدار زیادی آب بنوشید

اگر به تمام رژیم های لاغری شکم نگاه کنید، متوجه می شود که توصیه به نوشیدن مقادیر زیاد آب در تمام آنها به وفور دیده می شود. در واقع شما باید آب را در تمام وعده های غذایی خود قرار دهید و مصرف نوشابه و انواع نوشیدنی های شیرین که سرشار از کالری تهی از مواد مغذی هستند و ورم شکمی را با خود به همراه دارند، کنار بگذارید.

مطلب پیشنهادی
حرکات شکم در11 مورد بسیار موثر برای کوتاهترین زمان

برای اینکه بتوانید در این راه به موفقیت برسید باید در تمام فعالیت های روزانه و حتی ورزشی خود مقدار زیادی آب به همراه داشته باشید.

آب به شما کمک می کند تا سموم بدن را دفع کنید و همچنین شکمی لاغرتر از هر زمان دیگری بدست آورید. در برخی افراد آب با ذائقه آنها همخوانی ندارد در نتیجه پزشکان به آنها توصیه می کنند که آب پرتقال و یا آب سیب طبیعی را جایگزین آن کنند.

  • به صورت روزانه تمرین کنید

این امکان وجود دارد که شما روزانه 100 بار دراز نشست بروید اما اگر لایه ای چربی بر روی عضلات شکم شما وجود داشته باشد این کار هیچ فایده ای را برای شما به همراه ندارد.

برای اینکه بتوانید لاغری شکم را برای خود فراهم آورید و به شکمی عضلانی دست پیدا کنید باید در ابتدا لایه چربی را از بین ببرید از همین رو انجام تمرینات ایروبیک به شما کمک می کند تا علاوه بر بالا بردن گردش خون، مقدار زیادی از چربی های شکمی را از بین ببرید.

مطلب پیشنهادی
3 راه لاغری پهلو + تمرینات موثر برای لاغری شکمی و تغذیه مناسب

برای اینکه در این راه به موفقیت برسید باید روزانه چیزی حدود 30 دقیقه ورزش کنید و حتما یک الی روز را هم به خود استراحت دهید.

  • صبور باشید

یکی از مواردی که در رژیم لاغری شکم باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید نباید به سراغ رژیم های سخت و سریع و نتایج فوری بروید.

زیرا هر روشی که باعث شود لاغری شکم شما در سریعترین زمان ممکن بدست آید باعث آسیب رساندن به قسمت های دیگر بدن شده و در نتیجه مشکلات بسیار سخت و جبران ناپذیری را به همراه داشته است. تنها راهی که میتوانید برای لاغری شکم خود بدون آسیب رساندن به سلامتی در پیش گیرید این است که صبر پیشه کنید.

زیرا لاغری شکم در برخی افراد به سختی اتفاق می افتد که ناامیدی را در آنها تقویت می‌کند و حتی می‌تواند منجر به کنار گذاشتن رژیم لاغری آنها شود. اما آن چیزی که بیش از هر چیزی مسلم می‌باشد این است که افراد باید صبور باشند.

سخن پایانی

لاغری کلی بدن می‌تواند به لاغری در قسمت‌هایی از بدن مانند شکم منجر ود. لاغری برای قسمت های موضعی مانند شکم، برخی از تلاش‌ها را می‌طلبد که باید آنها را طی کرد. نکات مهم و طلایی که در این مطلب بیان شد بسیار موثر و مهم برای داشتنی اندامی متناسب و شکمی صاف به شمار می‌رود.

المیرا حسن زاده

المیرا حسن زاده هستم عضو تیم تحریریه کوئیک فیت. تصمیم دارم با ارائه مطالب حرفه ای و تخصصی بروز در حوزه سلامت و تندرسی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *