رژیم تابستانی مخصوص برای آب و هوای گرم تابستانی تنظیم می‌شود. نیاز به کاهش وزن برای بسیاری از افراد باعث شده است تا رژیم‌های مختلفی برای این منظور تنظیم شوند. رژیم تابستانی به دلیل تنوعی از میوه‌های خوشمزه یکی از محبوب‌ترین رژیم‌ها برای کاهش وزن است. با این وجود بهتر است این رژیم را کمی دقیق‌تر بررسی کنیم.

رژیم تابستانی چگونه است؟

در فصل تابستان تنوعی از میوه و سبزیجات وجود دارد. به گفته متخصصین تغذیه، در هر فصل باید از تنوع مواد غذایی که وجود دارد به اندازه متعادل بهره گرفت تا نیازهای اساسی بدن به انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها تامین شود.

نکته مهمی که در این بین لازم است در نظر گرفته شود، توجه به تغذیه با توجه به شرایط آب و هوایی است. بدون توجه به فعالیت بدنی که هر فرد دارد، لازم است تا در فصل تابستان مواد غذایی مصرف شود که آب بیشتری به بدن می‌رساند و به هیدراته بودن بدن کمک می‌کند.

رژیم لاغری تابستانی

البته نکته خیلی خوبی که برای رژیم تابستانی می‌توان در نظر گرفت، همین آب و هوای گرم است. زیرا آب و هوای گرم باعث می‌شود اشتها کاهش یابد و از طرفی متابولیسم بدن نیز افزایش یابد. در نتیجه می‌توان کاهش وزن مطلوبی را از رژیم در تابستان انتظار داشت. پس بهتر است روند تغذیه‌ای تابستانی که به کاهش وزن منجر می‌شود را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی
لاغری با موز در سه روز + (بررسی نواقص این رژیم)

روند تغذیه‌ای تابستانی برای کاهش وزن چگونه است؟

برای اینکه از تابستان به منظور کاهش وزن نتیجه گرفت، علاوه بر آب و هوای تابستانی، بهتر است از مواد غذایی که در این فصل وجود دارند نیز بهره‌مند شد. در ادامه مواد غذایی بسیار مفید تابستانی را نام خواهیم برد که باید در رژیم تابستانی گنجانده شوند تا کاهش وزن را به همراه داشته باشند.

1. مصرف سبزیجات تابستانی برای لاغری

گروهی از مواد غذایی مهم و موثر برای کاهش وزن، سبزیجات هستند. توصیه متخصصین تغذیه برای کاهش وزن، مصرف بیشتر سبزیجات به جای تنقلات و مواد غذایی غیر مفید است.

خوشبختانه تنوعی از سبزیجات وجود دارند که با آنها می‌توان غذاهای رژیمی متنوعی را تهیه و نوش جان کرد. بهترین موارد تابستانی که نباید برای کاهش وزن از آنها غافل شد شامل موارد زیر می‌شود:

  • کدو سبز
  • رنگ‌های مختلف فلفل دلمه‌ای
  • بادمجان (بهتر است این مورد را بیشتر به صورت کباب شده و یا آبپز مصرف کنید، زیرا سرخ شده‌ی آن روغن بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند و افزایش وزن را در پی دارد)
  • انواع سبزی خوردن مانند ترب، ریحان، ترخون، پیازچه و…
  • خیار برای تامین آب و احساس سیری بسیار مفید است
  • فلفل سبز و قرمز کوچک خاصیت چربی سوزی فوق‌العادی‌ای به همراه دارد
مطلب پیشنهادی
رژیم گوشت خواری چه روندی دارد؟ بررسی معایب و مزایا

نکته: بهترین زمان برای مصرف سبزیجات قبل از خوردن غذای اصلی است تا احساس سیری زودتری به مغز رسانده شود و از پرخوری و ابتلا به یبوست جلوگیری شود.

2. رژیم تابستانی با میوه‌های تابستانی

یکی دیگر از بهترین مواد خوراکی مفید تابستانی، میوه‌ها هستند. انواع میوه به ویژه میوه‌های تابستانی فیبر و آب فراوانی را برای بدن به همراه دارند. گزینه‌هایی را انتخاب کنید که با قند و کربوهیدرات کمتری باشند. بهتر است در تابستان برای کاهش وزن از این گزینه‌ها به جای تنقلات مضر و غیر مفید استفاده کنید:

  • گیلاس
  • آلبالو
  • انگور
  • زردآلو
  • زغال اخته (خاصیت چربی سوزی بسیار خوبی برای لاغری دارد)
  • هندوانه به تامین آب مورد نیاز بدن در تابستان کمک شایانی می‌رساند
  • هلو
  • آلوچه‌های طلایی و قرمز که به کاهش التهابات منجر می‌شوند
  • طالبی

نکته: بهترین زمانی که می‌توانید از انواع میوه‌ها استفاده کنید، برای میان وعده‌ها است تا بدن در مدت زمان طولانی گرسنگی تحمل نکند و ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز را همواره دریافت کند.

3. غذاهای تابستانی برای کاهش وزن

مهم‌ترین مرحله برای رژیم تابستانی انتخاب غذا برای وعده‌های اصلی است که مناسب باشند و چاق کننده نباشند. حتی به کمک آنها بتوان کاهش وزن چشمگیری را نیز برای تناسب اندام ایجاد کرد.

مطلب پیشنهادی
رژیم لاغری سریع ؛ تا 5 کیلو لاغری در یک هفته (100%تضمینی)

از غذاهای زیر برای تنظیم رژیم تابستانی خود بهره بگیرید تا به کاهش وزن مطلوب دست یابید البته پیشنهاد می‌کنیم مقدار متعادلی از آنها را استفاده کنید و پرخوری نکنید.

سوپ گاسپاچو

سوپ گاسپاچو اسپانیایی که با گوجه تهیه می‌شود و به عنوان سوپی سرد در سراسر دنیا شناخته می‌شود. برای تهیه این سوپ باید گوجه له شده، خیار خرد شده، فلفل دلمه‌ای ریز خرد شده، سیر کوبیده، روغن زیتون، پودر سوخاری، نمک، فلفل و سرکه را با یکدیگر ترکیب کرده و میل کرد.

می‌توانید از نان تست، چند قالب یخ، پیازچه و جعفری خرد شده نیز برای سِرو استفاده کنید.

آبدوغ خیار ؛ یکی از بهترین غذاهای تابستانی

آبدوغ خیار تهیه شده از تنوعی از سبزی خوردن، ماست، خیار، چند قالب آب و یخ، گل محمدی، گردو و کشمش که بسته به سلیقه‌های مختلف برخی از مواد را حذف و مواد غذایی دیگری را جایگزین می‌توان کرد.

مطلب پیشنهادی
خواص ماکارونی در بدنسازی | 6 دلیل برای خوردن ماکارونی

برای رژیم تابستانی آبدوغ خیار یکی از گزینه‌هایی است که تمام نیاز بدن به انواع ویتامین و مواد مغذی را در یک وعده می‌تواند تامین کند.

4. تنوعی از نوشیدنی‌ها برای کاهش وزن در تابستان

نوشیدنی تابستانی

با توجه به دمای هوای گرم در تابستان تعریق بدن بیشتر می‌شود. به همین دلیل برای اینکه سموم در بدن تجمع نکنند و راحت‌تر دفع شوند باید آب و مایعات نوشید. بهترین گزینه‌های رژیمی که می‌توانند کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن را به همراه داشته باشند شامل موارد زیر می‌شود:

  • تهیه شربت لیموترش با مقدار خیلی کمی شکر یا عسل
  • بهره از تخم شربتی به همراه مقداری گلاب
  • تهیه شربت سکنجبین با مقداری سرکه، شیره انگور و آب یخ
  • شربت خاکشیر با شکر بسیار کم از ابتلا به مشکلات گوارشی ناشی از گرمای تابستان نیز جلوگیری خواهد کرد
  • تهیه ترکیبی از میکس انبه و طالبی
  • مصرف اسموتی با میوه‌های یخ زده با ماست یا شیر کم چرب بدون افزودن شکر
مطلب پیشنهادی
روند کلی رژیم تخم مرغ و بررسی جدی‌ترین عوارض خطرناک آن

جمع‌بندی

رژیم تابستانی برای کاهش وزن می‌تواند تاثیر چشمگیری را برای رسیدن به تناسب اندام داشته باشد. زیرا همانطور که اشاره شد، در فصل تابستان چربی سوزی افزایش می‌یابد و بدن سریع‌تر وزن کم می‌کند. علاوه بر این موضوع استفاده از انواع میوه و سبزیجات تازه در این فصل نیز می‌تواند روند کاهش وزن را سرعت بخشد. پیشنهاد می‌کنیم از غذاهای سرد تابستانی بیشتر در برنامه غذایی تابستان داشته باشید و مواد غذایی سرخ کردنی و فست فود را در این فصل حذف کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید