تغذیهرژیم غذاییرژیم کاهش وزنغذاهای ناسالم

لیست بدترین خوراکی ها برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند

همیشه در پی این نباشید که چه خوراکی‌هایی برای کاهش وزن مناسب هستند. باید همانقدر که روی خوراکی‌های مفید برای کاهش وزن متمرکز هستید، به پرهیز از مصرف بدترین خوراکی ها برای لاغری و کاهش وزن هم پایبند باشید.
زیرا در بسیاری از مواقع با وجود تلاش‌های بی وقفه خیلی از افراد به وزن دلخواه نمی‌رسند. این موضوع معمولا به دلیل عادات غذایی بدی است که فرد حاضر به ترک آنها نیست. با ادامه این مقاله از مجله کوئیک فیت همراه ما باشید تا به معرفی لیستی از بدترین خوراکی ها برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بپردازیم.

مقالات پیشنهادی مرتبط با بدترین خوراکی ها برای لاغری و کاهش وزن

1. فست فود و پیتزا گروهی از بدترین خوراکی ها برای لاغری

بدترین خوراکی ها

انواع غذاهای فست فود پرطرفدار هستند و پیتزا یکی از پرطرفدارترین‌ها است. البته غذاهای فست فود خانگی ضرر کمتری نسبت به فست فودهای تهیه شده در رستوران‌ها را دارند. با این حال هر نوع غذای فست فودی دارای گوشت فراوری شده و آرد تصفیه شده است. این گروه از مواد غذایی ناسالم هستند. می‌توانند فقط احساس سیری و کالری بالایی را به بدن برسانند و ارزش غذایی مفیدی را برای بدن به همراه نداشته باشند. افزودن سس به آنها کالری دریافتی آنها را بیشتر هم خواهد کرد.
سعی کنید انواع غذاهای فست فود را با مواد غذایی سالم در خانه تهیه کنید. از این طریق کمتر در معرض بالا رفتن وزن و آسیب‌های ناشی از آن قرار خواهید گرفت.

مطلب پیشنهادی
لاغری با رازیانه ؛ 9 تاثیر عالی + تهیه دمنوش لاغری با آن

2. نان و غلات تهیه شده از آرد سفید

آرد سفید می‌تواند زمینه بروز سوء هاضمه، دیابت نوع 2، چاقی و مشکلات گوارشی مانند یبوست را فراهم کند.
نان تهیه شده از آرد سفید، تصفیه زیادی می‌شود و در نتیجه قند بالایی به بدن می‌رساند. در حدی که گفته می‌شود، شاخص گلیسمی نان‌های تهیه شده از آرد سفید، بسیار بالا است و سبب بالا رفتن قند خون می‌شود.
طبق تحقیقات انجام شده، مصرف نان و غلات تهیه شده از آرد سفید یا همان آرد تصفیه شده می‌تواند تا 40 درصد زمینه بالا رفتن وزن را فراهم کند. جایگزین‌های زیادی برای آرد سفید وجود دارد که می‌توانید از آنها برای روند کاهش وزن و سلامت بدن خود استفاده کنید.

3. شکر و انواع شیرینیجات

یکی از بدترین خوراکی ها برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، شکر و انواع شیرینیجات حاصل از آن است. امروزه شکر را عامل اصلی بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2 و چاقی می‌دانند. خوراکی‌های شکردار کالری زیادی را به بدن می‌رسانند. اما سیر کننده نیستند و ارزش غذایی چندانی را برای بدن به همراه ندارند. مواردی همچون غلات صبحانه، ماست‌های کم چرب یا طعم دار، گرانولا و خیلی از موارد این چنین، حاوی شکر هستند.
به همین دلیل زمانی که می‌خواهید مواد غذایی کم چرب تهیه کنید، باید توجه داشته باشید که جایگزین چربی حذف شده، شکر به آن اضافه نکرده باشند.

بدترین خوراکی ها

همچنین خوراکی‌های شیرین و پرطرفداری همچون بستنی، انواع شکلات و آبنبات، کوکی و شیرینیجات و… از جمله مواردی هستند که قند بالایی دارند و علاوه بر ایجاد اضافه وزن، باعث بروز مشکلات کبدی و دیابت نوع 2 هم می‌شوند.
در نظر داشته باشید که یک شکلات متوسط به میزان 200 الی 300 کالری انرژی دارد. این میزان کالری فقط زمینه بالا رفتن وزن را فراهم می‌کند و ارزش غذایی چندانی به بدن نمی‌رساند. سعی کنید جایگزین چنین مواردی، از میوه خشک، مغزیجات و گزینه‌های سالم‌تر استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی
6 باور غلط در مورد چربی سوزی که باعث چاقی می شوند

4. سیب زمینی سرخ شده و چیپس یکی از بدترین خوراکی ها برای لاغری

سیب زمینی یکی از سبزیجات پرمصرف و مفید در سراسر جهان است که سرشار از پتاسیم، فیبر، ترکیبات آنتی اکسیدانی و… است. اما نحوه پخت آن برای دریافت چنین خواصی بسیار مهم است. وقتی سیب زمینی به شکل سرخ شده مصرف می‌شود، با اینکه خیلی خیلی خوشمزه است اما کالری بسیار بالایی را به بدن می‌رساند و دیگر ارزش غذایی چندانی را هم به همراه ندارد. به همین دلیل زمینه افزایش وزن و چاقی را به راحتی فراهم می‌کند.
حتی نوع کبابی آن هم توصیه نمی‌شود. زیرا نوع کبابی هم مضرات خاص خود را دارد. بهتر هست سیب زمینی را به صورت آبپز یا بخارپز شده نوش جان کنید.

5. نوشیدنی‌های شیرین

نوشیدنی‌های شیرین مانند انواع نوشابه، حاوی مقدار زیادی قند و شکر هستند. نوشابه در سراسر دنیا به عنوان مضرترین نوشیدنی شناخته می‌شود. علاوه بر اینکه باعث بالا رفتن وزن می‌شود، می‌تواند زمینه ساز بروز مشکلات فاجعه بار برای سلامت بدن شود.
نوشیدنی‌های شیرین کالری بسیار بالایی دارند اما به عنوان غذای سیر کننده برای مغز شناخته نمی‌شوند. اگر به طور جدی قصد کاهش وزن و لاغری دارید، بهتر هست انواع نوشیدنی‌های شیرین را کنار بگذارید.

مطلب پیشنهادی
7 ورزش لاغری موثر و سریع برای چربی سوزی و تناسب اندام

از طرفی دیگر در نظر داشته باشید که حتی آبمیوه‌های آماده‌ای که از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنیم هم دارای قند بالایی هستند. این نوشیدنی‌ها کالری بسیار بالایی دارند و ارزش غذایی آنها معادل آبمیوه طبیعی یا میوه نیست. حتی آبمیوه طبیعی هم به اندازه خود میوه خاصیت و فیبر ندارد. با این اوصاف بهتر است از میوه تازه به جای انواع آبمیوه استفاده کنید.

6. قهوه و نسکافه یکی از بدترین خوراکی ها برای لاغری و کاهش وزن

قهوه یکی از مواد غذایی پرطرفدار است که با مصرف آن کافئین بالایی به بدن رسانده می‌شود. کافئین می‌تواند به مدت کوتاهی متابولیسم بدن را بالا ببرد. اما خیلی از افراد برای نوشیدن قهوه، رو به افزودن مواد غذایی ناسالم و پرکالری مانند خامه و شکر می‌آورند. خامه و شکر افزوده سبب افت تاثیرات مثبت قهوه می‌شود. در حدی که دیگر قهوه تفاوتی با نوشابه پرخطر ندارد.

گاهی با افزودنی‌های مختلف کالری یک فنجان نوشیدنی را معادل کالری یک پرس غذا می‌کنیم. در صورتی که قصد کاهش وزن دارید بهتر است از این به بعد مقدار کمی شیر کم چرب یا نهایتا یک حبه قند به عنوان افزودنی به قهوه خود اضافه کنید. تا جای ممکن از افزودن خامه، شیر پرچرب و شکر فراوان پرهیز کنید تا سریعتر به وزن ایده آل خود برسید.

مطلب پیشنهادی
هر شب این 8 کار را انجام دهید تا خیلی راحت لاغر شوید

مقالات پیشنهادی مرتبط با بدترین خوراکی ها برای لاغری و کاهش وزن

7. مواد غذایی حاوی جوش شیرین

بی کربنات سدیم نام دیگر جوش شیرین است. از این ماده غذایی برای پف کردن مواد غذایی مانند انواع نان، پیتزا و در کل غذاهای مخمری به کار برده می‌شود. ولی این ترکیب باعث سخت شدن فرایند گوارش می‌شود. از این رو می‌توان این ماده غذایی را عاملی مهم برای ابتلا به بیماری‌های مختلف، سنگینی شکم، سخت شدن هضم و چاقی معرفی کرد. تا جای ممکن سعی کنید از مصرف مواد غذایی حاوی جوش شیرین اجتناب کنید.

تحریریه کوئیک فیت

تصمیم داریم با ارائه مطالب حرفه ای و تخصصی بروز در حوزه سلامت و تندرسی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشیم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *