پیاده روی بعد از غذا

یکی از سوالاتی که ذهن خیلی از ما را به خود درگیر کرده است، این است که پیاده روی بعد از غذا خوب است یا بد؟
قبل از هر چیزی باید در نظر داشته باشیم که پیاده روی به عنوان یکی از تمریناتی است که به بالا رفتن آمادگی جسمانی ما کمک می‌کند. پس بهتر است آن را در برنامه روزانه خود بگنجانیم تا به تضمین سلامت بدن خود بپردازیم. علاوه بر تضمین سلامتی سبب دست یافتن به تناسب اندام هم می‎‌شود. حتی به اکثر افراد برای کنترل دیابت، حفظ سلامت قند خون و همچنین خواب بهتر، پیاده روی توصیه می‌شود.
اما برای اینکه به پرسش این سوال دست پیدا کنید، بهتر است با این مقاله از سایت کوئیک فیت همراه ما باشید.

مقالات پیشنهادی مرتبط با پیاده روی بعد از غذا

مطلب پیشنهادی
5 خاصیت مهم مصرف انار در بارداری + عوارض زیاده‌روی

پیاده روی بعد از غذا خوب است یا بد؟

پیاده روی بعد از غذا خوردن یا هر وعده غذایی دیگر، به بهبود خیلی از مشکلات بدنی کمک می‌کند. فقط با انجام 20 الی 40 دقیقه پیاده روی بعد از غذا می‌توانید سلامتی خود را تا 80 درصد بالاتر ببرید.
نکته خوبی که فعالیت بدنی همچون پیاده روی دارد، این است که نیازی به مصرف دارو، تجهیزات خاص و یا هزینه بالا ندارد.

پیاده روی یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت و بهبود عملکردهای مختلف بدن به شمار می‌رود. فقط کافی است کفش مناسبی را برای پیاده روی انتخاب کنید و بدون صرف هزینه، پیاده روی را شروع کنید. از این طریق به مرور به زندگی سالمتر و شاداب‌تر دست خواهید یافت.

چرا پیاده روی بعد از غذا خوب است یا بد؟

پیاده روی بعد از غذا

1. سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد

یکی از بهترین گزینه‌ها برای بهبود عملکرد روده‌ها و معده، پیاده روی محسوب می‌شود. حتی روی هضم بهتر غذاها در سیستم گوارش هم تاثیرگذار است. ولی باید در نظر داشته باشید که برای پیاده روی بعد از غذا نباید سرعت بالایی داشته باشید. زیرا سبب فشار زیاد و نامتعادل به دستگاه گوارش می‌شود.
حتی باید در نظر داشته باشید که پیاده روی خیلی سریع بعد از غذا می‌تواند زمینه ساز بسیاری از مشکلات بدنی باشد.
بهتر است 10 دقیقه بعد از صرف غذا پیاده روی ملایم را آغاز کنید.

مطلب پیشنهادی
دفع پروتئین در بارداری (پروتئینوری چیست + علت + پیشگیری)

2. به تنظیم فشار خون کمک می‌کند

یکی از مهمترین فوایدی که پیاده روی بعد از غذا به همراه دارد، این است که به افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، کمک می‌کند تا به کاهش فشار خون دست یابند.
طبق مطالعات انجام شده، انجام 10 دقیقه پیاده روی، بعد از صرف غذاهای اصلی (3 بار در روز) نتایج بسیار خوبی را در مدیریت فشار خون بالا نشان داده است.

3. بر کنترل قند خون موثر است

پیاده روی بعد از غذا، به پیشگیری از افزایش قند خون کمک شایانی می‌رساند. معمولا به مبتلایان به دیابت توصیه می‌شود که روزانه بعد از صرف وعده‌های اصلی غذایی، پیاده روی داشته باشند.
داشتن فعالیت بدنی در مبتلایان به دیابت کمک می‌کند تا به تنظیم ترشح انسولین در بدن بپردازند.

4. به تضمین سلامت قلب می‌پردازد

هر نوع فعالیت بدنی برای قلب مفید است. از فعالیت بدنی سبک گرفته تا انواع فعالیت بدنی سنگین، به تقویت قلب می‌پردازد. پیاده روی بعد از غذا علاوه بر اینکه به کنترل فشار خون کمک می‌کند، به کنترل سطح کلسترول بد خون نیز می‌انجامد.
بالا بودن سطح کلسترول ممکن است سبب بروز مشکلات قلبی و عروقی شود.

پیاده روی بعد از غذا

محققان توصیه می‌کنند، افرادی که سبک زندگی بی‌تحرکی دارند، برای اینکه بتوانند به سلامت خود بپردازند. بهتر است روزانه بعد از وعده‌های اصلی غذایی 10 دقیقه پیاده روی ملایم داشته باشند. باید 10 دقیقه پیاده روی بعد از غذا خوردن را جدی گرفت.

مطلب پیشنهادی
ورزش کودکان با 11 فایده مهم + عوارض ورزش حرفه‌ای کودکان

داشتن پیاده روی روزانه به پیشگیری از خطرات حمله قلبی یا سکته قلبی کمک می‌کند. وزارت بهداشت آمریکا بر این عقیده است داشتن 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط مانند پیاده روی، حداقل 5 روز در هفته، می‌تواند به تضمین سلامت قلب کمک کند. شما این هدف را به راحتی می‌توانید با 10 دقیقه پیاده روی سریع بعد از غذا خوردن جبران کنید.

5. موجب برطرف شدن مشکلات معده می‌شود

همانطور که بیان شد، داشتن پیاده روی بعد از وعده‌های اصلی غذایی، به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. وقتی غذا بهتر هضم شود، به این معناست که معده فعالیت مناسبی دارد و سالم است. بین هر سه نفر، یک نفر از مشکلات معده یا سندرم روده تحریک پذیر رنج می‌برد. از نشانه‌های آن می‌توان به مواردی همچون معده درد، اسیدیته شدن معده، یبوست و حتی اسهال شدید اشاره کرد. این موارد به شدت بدن را ضعیف می‌کنند.

ریفلاکس معده به عنوان مشکلی شایع در سنین مختلف شناخته می‌شود.
ریفلاکس می‌تواند سوزش سردل، احساس درد معده یا درد در قفسه سینه و حتی احساس سوزش را به همراه داشته باشد. ریفلاکس معده شایع‌ترین مشکلی است که بعد از میل کردن غذا افراد مختلف را به خود درگیر می‌کند.
این اختلال ممکن است بعد از چند ساعت از بین برود ولی می‌تواند خواب فرد را با اختلال مواجه کند. با پیاده روی بعد از صرف غذا در حد به سزایی می‌توان جلوی این مشکل را گرفت.

مطلب پیشنهادی
معجون لاغری چربی‌سوز (طرز تهیه 10 مورد معجزه‌گر)

6. گردش خون را بهبود می‌بخشد

گردش خون صحیح، گزینه‌ای است که برای اعضای بدن، ارگان‌های حیاتی، عضلات و بقاء ضروری است. در صورتی که گردش خون به مدت حتی یک دقیقه مسدود شود، می‌تواند به بیشتر اعضا و ارگان‌های بدن آسیب برساند. افرادی که با فشار خون بالا یا پایین مواجه هستند، در چنین مواردی با مشکلات بیشتری مواج می‌شوند.
به دلیل اینکه در حین راه رفتن تمام اعضای بدن ما در حال کار کردن است پیاده روی بعد از غذا به بهبود گردش خون کمک می‌کند.

چه مدت باید پیاده روی کرد؟

وقتی شروع به پیاده روی می‌کنید، معده شما هنوز سعی می‌کند تا غذای خود را هضم کند. در این بین به مزایایی همچون هضم بهتر غذا و کاهش قند خون هم می‌انجامد. انجام بیش از 10 دقیقه پیاده روی کمک می‌کند تا از این مزایای بالقوه بهره‌مند شوید.
روزانه سه دفعه پیاده روی داشته باشید و هر یک به مدت 10 دقیقه باشد یا اینکه 30 دقیقه پیاده روی کنید، تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

مطلب پیشنهادی
مشکلات گوارشی ورزشکاران | شایع ترین + راهکار درمان

مقالات پیشنهادی مرتبط با پیاده روی بعد از غذا

شما بگویید

شما روزانه چقدر پیاده روی را در برنامه خود دارید؟ تا به حال از انجام پیاده روی به بهبود مشکلات بدنی خود دست یافته‌اید؟ پاسخ این سوالات را در قسمت ارسال دیدگاه‌ها برای ما و سایر همراهان کوئیک فیت ارسال کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید