یوگا و لاغری

یوگا و لاغری از جمله مواردی است که بسیاری از افراد تمایل دارند برای کاهش وزن و تناسب اندام در مورد آن اطلاعاتی داشته باشند. اینکه این کار شدنی است یا نه؛ موضوعی است که بسیاری از این افراد را به فکر وا می‌دارد. به همین منظور در این متن نکاتی را آورده‌ایم تا از آنها بتوانید برای دست یافتن به این هدف کمک بگیرید. با ادامه متن همراه باشید.

یوگا و لاغری شدنی است؟

با آغاز زندگی شهرنشینی دلایل بسیاری برای بالا رفتن وزن بدن ایجاد شده است. از آنجایی که با بالا رفتن سن این موضوع سخت‌تر قابل رفع و رجوع است، بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند سریعا به دنبال راهکارهای مختلف برای دست یافتن به وزن مناسب با قدشان هستند.

بنا به هر دلیلی مثل آرتروز زانو و یا آسم و مشکلات قلبی برخی از افراد قادر به انجام حرکات ورزشی سریع مانند ورزش هوازی و گزینه‌هایی از این قبیل نیستند. به همین منظور رو به انجام ورزش‌هایی مانند پیلاتس و یوگا می‌آورند تا به کاهش وزن دست یابند.

مطلب پیشنهادی
ماساژ سوئدی با 7 اثر مطلوب بر رفع خستگی جسم و روح

اما برخی بر این عقیده‌اند که به دلیل اینکه در این ورزش حرکات کاردیو نیست و ضربان قلب بالا نمی‌رود و تعریق بسیار کمی برای فرد ایجاد می‌شود، کاهش وزن ممکن نیست.

یوگا و لاغری خوب است؟

اما باید این باور غلط را کنار گذاشت. زیرا انجام حرکات یوگا و لاغری شدنی است و این کار با تمرکز بر نقاط خاصی انجام خواهد شد. با اینکه یوگا اغلب می‌تواند در داشتن تمرکز فکر و بهبود ذهن کمک کند اما با پیش گرفتن آن مشکلاتی از قبیل استرس و اضطراب، بی‌خوابی و بدخوابی رفع خواهند شد؛ این موارد خودشان زمینه‌ای برای افزایش وزن و چاقی به شمار می‌روند.

اما اینکه چطور با یوگا به لاغری دست یافت نکته بسیار مهمی است که مستلزم رعایت نکاتی است که باید آنها را دانست. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد رژیم غذایی و کالری دریافتی است که فرد روزانه دریافت می‌کند. نمی‌شود هر مقدار غذا و میان وعده را مصرف کرد و با انجام چند حرکت یوگا امید به کاهش وزن سریع داشت.

مطلب پیشنهادی
یوگا چیست؟ آموزش 13 حرکت معروف + مفاهیم یوگا

یوگا چگونه باعث لاغری می‌شود؟

یوگا و لاغری از موارد نشدنی نیست و می‌توان به کمک آن، علاه بر اینکه به آرامش ذهن، هماهنگی اعضای بدن و بالا رفتن تمرکز رسید، به کاهش وزن نیز دست یافت.

با اینکه می‌گویند نباید برای کاهش وزن تنها به حرکات آرامش بخش یوگا اکتفا کرد اما در یوگا، حرکات کششی انجام می‌شود که به وسیله آنها به مرور زمان چربی سوزی اتفاق می‌افتد که در نتیجه تناسب اندام با مداومت در انجام حرکات به مرور زمان حاصل خواهد شد.

روند یوگا و لاغری نسب به ورزش‌هایی مثل ایروبیک کمی زمان‌بر است و حوصله می‌خواهد تا فرد بتواند به کمک آن به کاهش وزن دست یابد اما کاملا شدنی است. اغلب برای این منظور بهتر است حداقل هفته‌ای 5 مرتبه و هر مرتبه بیش از 1 ساعت و حدود 90 دقیقه حرکات آنرا انجام داد تا به نتیجه رسید.

یوگا و لاغری شدنی است؟

یوگای قدرتی که چربی‌سوزی بیشتری به همراه دارند گزینه‌های مناسب‌تری برای این منظور هستند که از جمله آنها می‌توان به وینیاسا و آشتانگا اشاره کرد. این موارد کمک می‌کنند تا عضلات قوی‌تری داشته باشید.

مطلب پیشنهادی
ماساژ ژاپنی - ( آموزش برای بدن + رفع چروک صورت)

اغلب در یوگا حدود 150 کالری سوزانده می‌شود در صورتی که در ایروبیک 450 کالری انرژی سوزانده خواهد شد.

با افزایش توجه فرد به بدن خود به وسیله یوگا، بسیاری از موارد مهم موثر بر کاهش وزن از جمله مشکلات گوارشی مانند یبوست و یا مشکل در خواب برطرف خواهد شد که در نتیجه آن یوگا و لاغری به ثمر خواهد رسید.

یوگا و لاغری با رعایت نکات بسیار ساده اما موثر

برای اینکه با یوگا بتوانید لاغر شوید لازم است نکاتی را رعایت کنید. زیرا تنها انجام یوگا و حتی انجام حرکات ورزشی سنگین یا پر جنب و جوش به تنهایی نمی‌تواند به کاهش وزن کمک کند و لازم است تا نکاتی رعایت شود که به این هدف دست یافت. این نکات شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. از آنجایی که کاهش وزن زمانی اتفاق می‌افتد که کالری دریافتی از کالری مصرف شده کمتر باشد، باید از رژیم غذایی اصولی مخصوص به خود استفاده کرد.
  2. پرخوری را باید کنار گذاشت و از میان وعده‌های سبک اما مفید به جای تنقلات استفاده کرد.
  3. زمانی که بدنتان گرسنه می‌شود سراغ غذا بروید، ریزه‌خواری را کاملا کنار بگذارید و برای غذا ساعت مشخص کنید.
  4. خواب مناسب شب را جدی بگیرید تا با متعادل شدن سطح هورمون‌ها، متابولیسم بدن متناسب شود.
  5. بهتر است 90 دقیقه و 5 مرتبه در هفته یوگا انجام دهید تا لاغر شوید.
مطلب پیشنهادی
ماساژ و ماساژ درمانی چیست و چه نکاتی را باید دقت کنیم؟

نکات تکمیلی در مورد یوگا و لاغری

با صرف مدت زمانی طولانی می‌توانید به وسیله یوگا به لاغری و تناسب اندام دست یابید اگر نکاتی که در این متن ارائه شد را به طور کامل رعایت کنید. برای نتیجه بهتر نیز می‌توانید از یک مربی حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. با توجه به شرایط فیزیکی بدن خود، از بدنتان انتظار داشته باشید و روند اصولی را پیش گرفته تا به نتیجه برسید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید