لاغری با موز

خواص موز در طول پیروی از رژیم‌های کاهش وزن برای بدن بسیار مفید است. به همین دلیل روندی برای لاغری با موز نیز توسط برخی از افراد تنظیم شد تا کاهش وزن و تناسب اندام حاصل شود. اما برخی بر این اعتقادند که این میوه محبوب بین اکثر افراد، ممکن است به دلیل داشتن کربوهیدرات چاق کننده باشد.

با وجود این ضد و نقیض‌ها در مورد لاغری با موز، متنی را گردآوری کرده‌ایم تا بتواند این شبهات را برطرف کند. با ما همراه باشید تا این روند کاهش وزن را دقیقتر بررسی کنیم.

آیا لاغری با موز شدنی است؟

موز یکی از انواع میوه‌ای است که فیبر بالایی را به همراه دارد. به همین دلیل می‌تواند مدت زمان بیشتری احساس سیری برای فرد به همراه داشته باشد. اما آیا این موضوع می‌تواند تنها دلیل برای این باشد که فقط با مصرف موز انتظار کاهش وزن را داشته باشیم؟

موز برای لاغری

موز حاوی فیبر، پروتئین و چربی است و مصرف یک عدد موز می‌تواند نیاز بدن به 14 درصد کربوهیدرات در روز را برطرف کند. جالبتر اینکه یک عدد موز متوسط حدود 120 کالری انرژی به بدن می‌رساند. املاح معدنی از جمله پتاسیم، آهن، فسفر، مس و منیزیم نیز در این میوه گرمسیری وجود دارد.

مطلب پیشنهادی
رژیم گروه خونی برای هر گروه خونی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اما نکته‌ای که بهتر است در مورد قند موجود در موز برای لاغری با موز در نظر داشت به شاخص گلایسمی آن مربوط می‌شود. در این بازه بین صفر تا صدی، موز رسیده عددی بین 55 الی 60 را به خود اختصاص می‌دهد. این میزان هر چه به عدد 100 نزدیکتر باشد به معنای بالاتر رفتن سطح قند خون در بدن است.

چرا لاغری با موز خوب است؟

رژیم موز یا لاغری با موز به چند دلیل بین افراد محبوب شده است. فواید لاغری با موز شامل مواردی از جمله گزینه‌های زیر است که ممکن است هر فردی را به پیروی از آن ترغیب کند:

  • موز سرشار از فیبر خوراکی است که در مقابل هضم شدن در روده‌ها مقاومت می‌کند در نتیجه فرد دیرتر احساس گرسنگی خواهد کرد
  • نشاسته موجود در ترکیبات موز نیز از نوع مقاوم به هضم است که مدت طولانی‌تری فرد احساس سیری خواهد کرد و از ریزه‌خواری جلوگیری خواهد شد
  • منبعی برای تامین نیازهای بدن به بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که فرد را از عوارض لاغری دور نگه می‌دارد
مطلب پیشنهادی
رژیم فستینگ چه انواعی دارد؟ معایب و مزایای روند آن

بایدها و نبایدهای لاغری با موز

  • در طول رژیم لاغری با موز محدودیتی برای مصرف موز وجود ندارد
  • در وعده صبحانه فقط می‌توانید آب و موز مصرف کنید
  • برای ناهار و شام باید در کنار مقداری غذای کنترل شده، موز نیز مصرف کنید
  • شیر یا ماست کم چرب نیز برای این رژیم می‌توان در نظر داشت
  • تا قبل از ساعت 8 باید وعده‌های اصلی غذایی و به ویژه شام مصرف شده باشند

رژیم سه روزه برای لاغری با موز

انواعی از رژیم میوه وجود دارند که افراد می‌توانند از آنها پیروی کنند تا به کاهش وزن دست یابند. رژیم موز یکی از آنها است که به عنوان نمونه، تنظیم شده آن برای سه روز را برایتان بیان خواهیم کرد. در این سه روز باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • روزانه مجاز به مصرف 5 عدد موز هستید
  • در هر روز می‌توانید 3 لیوان شیر کم چرب بنوشید
  • جایگزین شیر می‌توانید از ماست کم چرب به مقدار 1 لیوان و نیم در روز استفاده کنید
  • بهتر است این مقادیر را در طول روز تقسیم کرده تا با گرسنگی مواجه نشوید
  • برای برخی از افراد 3 کیلو کاهش وزن با این روند حاصل شده است
مطلب پیشنهادی
روند کلی رژیم تخم مرغ و بررسی جدی‌ترین عوارض خطرناک آن

نواقص و عوارض رژیم لاغری با موز

رژیم‌هایی که بر مصرف یک ماده غذایی تاکید دارند و سایر مواد غذایی برای مدت زمانی حذف شده است، به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند. زیرا فرد را با کاهش وزنی قابل بازگشت مواجه خواهد کرد که در این مدت نیز عذابی برای حذف بسیاری از مواد غذایی را تحمل کرده است.

عوارض لاغری با موز

در این صورت از لحاظ جنبه روانی نیز ممکن است نسبت به سایر رژیم‌های تنظیم شده اصولی نیز برای کاهش وزن دلسرد شود. این موضوع به معنای از دست دادن بهترین راهکار برای کاهش وزن اصولی و ماندگار است.

همانطور که اشاره شد یک عدد موز متوسط حاوی 120 کالری است که قند بالایی را نیز به همراه دارد. مصرف روزانه 5 عدد موز یعنی دریافت 600 کالری که در برخی از انواع این رژیم توصیه شده است روزانه 10 عدد موز مصرف شود که کالری بالایی برای بدن محسوب می‌شود.

رژیم لاغری اصولی باید متنوع باشد و تنوعی از مواد غذایی سالم در آن به اعتدال در طول روز مصرف شود. از طرفی باید روندی درست را برای داشتن وزن متعادل در اختیار قرار دهد.

مطلب پیشنهادی
رژیم مرغ با 9 مزیت برای لاغری سریع و عضله‌سازی

جمع‌بندی

لاغری با موز به تنهایی ممکن نیست. برای اینکه کاهش وزن موثری حاصل شود، باید رژیم غذایی درستی را تنظیم و پیروی کرد. این راهکاری برای کاهش وزن پایدار است و بهتر است برای تضمین سلامتی فعالیت بدنی روزانه نیز در کنار آن وجود داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید