رژیم میوه برای پاکسازی سموم در سه روز و فواید شگفت انگیز آن

- تبلیغات -

رژیم میوه به عنوان یک رژیم غذایی در نظر گرفته می شود که پایه و اساس آن بر مبنای مصرف میوه و سبزیجات است. اکثر افراد مثل افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند و یا رژیم غذایی گیاهی را پیروی می کنند، می توانند از رژیم میوه تبعیت کنند. البته در طول این رژیم از مواد غذایی دیگر مثل میوه خشک، آجیل و انواع دانه های نیز می‌توان بهره برد.

 

هر آنچه که باید در مورد رژیم میوه بدانیم

در طول این رژیم بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به سوء هاضمه و یا ناراحتی های معده با پزشک متخصص تغذیه مشورت بگیرید. راه و روش خاصی برای این رژیم در نظر گرفته نشده است و از انواع میوه می توان استفاده کرد. اما این نکته را باید در نظر گرفت که از تنوع تمام میوه ها استفاده شود تا از ابتلا به یبوست و یا اسهال بر اثر مصرف مداوم برخی میوه ها جلوگیری شود. این رژیم غذایی به عنوان یک رژیم غذایی کم نمک و تقریبا بی نمک به شمار می رود. از طرفی، چربی به کار گرفته شده در این رژیم نیز بسیار کم است و حتی در برخی موارد صفر است.

 

خوراکی های مجاز و غیر مجاز در رژیم میوه

  • در طول این رژیم غذایی بهتر است مصرف هر نوع حبوبات و غلات به حداقل رسیده و یا به طور کامل حذف شود
  • پرهیز از مصرف غذاهای پخته شده و حتی میوه پخته شده، کنسرو شده و خشک شده
  • پرهیز از مصرف مواد غذایی فرآوری شده
  • در طول این رژیم باید روزانه بین 8 الی 12 لیوان آب مصرف کرد
  • حذف نوشیدنی های کافئین دار و الکلی
  • حذف انواع ادویه، نمک و حتی شیرین کننده ها
  • استفاده از میوه و سبزیجات تازه

 

 

فواید رژیم میوه

این رژیم حاوی تمام فوایدی است که یک رژیم غذایی کم کالری برای بدن فراهم می آورد. در صورت طی کردن این رژیم به صورت مصرف متعادل، می توان به وزن دلخواه و سلامتی کلی بدن دست پیدا کرد.

  • فیبر زیاد در میوه ها باعث می شود از بروز یبوست در طول رژیم های غذایی برای لاغر شدن جلوگیری شود.
  • میوه ها سرشار از ویتامین C هستند که باعث حفظ سلامتی در بدن می شوند.
  • وجود انواع مواد مغذی از جمله پتاسیم موجب تنظیم فشار خون و همینطور تنظیم اعتدال آب بدن می شود.
  • انواع میوه از جمله آلو سیاه، انواع توت و آلو بسیاری از میوه های دیگر سرشار از آنتی اکسیدان هستند که سبب محدود کردن فعالیت های رادیکال های آزاد خواهند شد و با انواع بیماری ها مبارزه خواهند کرد.
  • برخی میوه ها سرشار از فولات هستند و نیاز بدن به آهن را تامین می کنند.

 

رژیم میوه سه روزه

در طول این رژیم غذایی باید طی مدت سه روز تنها از میوه و سبزیجات مصرف شود. با این کار سیستم سلامت بدن تقویت خواهد شد و سبب پاکسازی خون و معده نیز می شود. بعد از اتمام این دوره حتی کاهش وزنی معادل 4 کیلوگرم و حتی بیشتر را خواهید داشت.

به گفته متخصصان تغذیه، طی رژیم میوه، معده می‌تواند استراحتی نسبت به غذاهای دیر هضم و پردازشی سخت داشته باشد. با خوردن میوه های کم کالری، سیستم سوخت و ساز بدن مجبور به سوزاندن چربی های اضافی بدن خواهد شد.

 

میوه هایی که در طول این رژیم چرب سوزی را بالا می برند

  • سیب
  • کیوی
  • ملون ها
  • موز
  • آووکادو
  • انواع مرکبات از جمله پرتقال
  • ریواس
  • انواع توت
  • گریپ فروت

 

نحوه بهینه انجام رژیم میوه

با اینکه مدت زمان رژیم میوه کوتاه و کم است اما بهتر است نسبت به قوانین آن تعهد داشته و طی مدت زمان این دوره سه روزه از تنوع تمام میوه ها بهره ببرید. در طول این مدت می توانید تمام فعالیت های روزانه خود را داشته باشید و همواره احساس سبکی را تجربه کنید.

در طول این رژیم غذایی بهتر است فعالیت ورزشی کمتری داشته باشید. از انجام ورزش های سنگین تا جای ممکن پرهیز کنید. زیرا بر اثر خوردن میوه ها و پرهیز از خوردن غذا و نشاسته ممکن است انرژی کمتری داشته باشید. این مورد باعث پایین افتادن انرژی شده و موجب دور شدن از رژیم خواهد شد.

با اینکه میوه و سبزیجات نسبت به سایر مواد غذایی از کالری کمتری برخوردار هستند اما بهتر است در مصرف آنها نیز اعتدال و تناسب را رعایت کنید. زیرا برخی از میوه ها به دلیل داشتن قند زیاد ممکن است کالری زیادی را به بدن رسانده و حتی موجب بالا رفتن قند خون شوند.

بخش کلیدی یک رژیم غذایی شامل میوه ها و سبزیجات است که در طول این رژیم کوتاه مدت به بدن می رسند. بهتر است از این رژیم غذایی در همان مدت کوتاه مصرف شود. زیرا به طور طبیعی بدن انسان نیاز به مصرف پروتئین نیز دارد تا برخی از مواد مغذی بدن را تامین کند.

 

 

رژیم پیشنهادی برای رژیم میوه سه روزه

در طول شبانه روز اگر دچار احساس گرسنگی شدید، بهتر است از انواع میوه ها و آب استفاده کنید.

روز اول رژیم میوه

صبحانه: قهوه یا چای، نصف گریپ فروت، جو دوسر پرک شده به همراه شیر

میان وعده: یک واحد از یک نوع میوه به دلخواه

ناهار: آبمیوه، موز، کلم بروکلی و سبزیجات به همراه مقداری بلغور گندم

میان وعده: یک لیوان آبمیوه

شام: یک عدد سیب به همراه نصف موز و به مقدار دلخواه کاهو

روز دوم رژیم میوه

صبحانه: جو پرک شده و شیر سویا، نصف موز به همراه یک لیوان آبمیوه

میان وعده: یک لیوان آب هویج

ناهار: پنیر، بلغور جو، کلم، نصف گریپ فروت و یک هویج

شام: سالاد کاهو و هویج به همراه مقداری گوجه و آب لیمو ترش تازه

روز سوم رژیم میوه

صبحانه: یک لیوان شیر به همراه جو پرک، یک لیوان آبمیوه، یک عدد موز

میان وعده: یک عدد کیوی و سیب

ناهار: بلغور گندم به همراه گوجه و گل کلم

شام: سالاد سبزیجات و میوه به همراه مقداری آب لیمو ترش و نصف آووکادو

 

سخن پایانی

برای لاغر شدن لازم است تا زمان و حوصله به خرج دهید. این رژیم سالم و کوتاه مدت می تواند بدون ایجاد هیچ مشکلی در افراد سالم تاثیرگذار باشد. اگر فردی به دنبال راهی سریع و جهشی برای کاهش وزن در مدت کوتاه است می تواند از رژیم میوه پیروی کند. وزن از دست رفته ای معادل حدود 4 کیلوگرم در طول این رژیم غذایی می تواند حاصل شود. اما بهتر است بعد از اتمام این سه روز مراقبت غذایی را در نظر بگیرید و از پرخوری پرهیز کنید تا مجددا وزن از دست رفته بر نگردد. زیرا این برنامه رژیم غذایی آنچنان پایدار نیست ولی یک انگیزه بسیار عالی برای داشتن زندگی سالم و سبک زندگی سالم به شمار می رود.