رژیم ویت واچرز

رژیم ویت واچرز کانون مصرف مواد غذایی را، بر هر چه بیشتر مصرف کردن غذاهای سالم، قرار داده است. این رژیم غذایی علاوه بر کاهش وزن، سلامت کل بدن را نیز به همراه خواهد داشت.

با توجه به جذاب بودن خصوصیات ابتدایی این رژیم، متنی را آماده کرده‌ایم که می‌تواند به شناخت هر چه بیشتر این رژیم منجر شود. با ما همراه باشید.

رژیم ویت واچرز چیست؟

این رژیم تنها برای دست یافتن به کاهش وزن و از دست دادن چربی اضافی بدن کاربرد ندارد. بلکه بسیاری از افراد آنرا به دلیل سالم بودن و روند درستی که برای داشتن رژیم غذایی ایجاد می‌کند، پیش می‌گیرند. پس می‌توان آنرا از همین حالا شروع کرد.

روند غذایی رژیم ویت واچرز

ویت واچرز وزن بانی است که از بسیاری از کشورها، میلیون‌ها عضو به سمت خود جلب کرده است. این روش کاهش وزن از طرف جامعه پزشکی آمریکا تایید شده است و به عنوان روشی بین المللی برای کاهش وزن در نظر گرفته می‌شود.

مطلب پیشنهادی
رژیم لاغری 1200 کالری ؛ کاهش وزنی سریع با 7 ایراد

هدف اصلی رژیم ویت واچرز رسیدن به محاسبه BMI یا شاخص توده بدنی بین 20 الی 25 است تا از طریق آن بتوان به وزن ایده‌آل برای بدن دست یافت.

این رژیم کاهش وزن، محدودیت و یا تاکید بر روی غذای خاصی به همراه ندارد ولی باعث می‌شود فرد با در نظر گرفتن امتیاز کاهش وزن خود احساس مسئولیت داشته باشد. این امتیاز از طریق مواد مغذی، قندی، کربوهیدرات و سایر گزینه‌های مصرفی دیگر فرد مشخص می‌شود.

چه مواد غذایی می‌توان در رژیم ویت واچرز استفاده کرد؟

در این رژیم همانطور که اشاره شد، محدودیت خاصی وجود ندارد. امتیاز بیشتر برای غذاهای سالم‌تر در نظر گرفته شده است. مثلا پروتئین بدون چربی امتیاز بیشتری را نسبت به پروتئین پرچرب به خود اختصاص داده است. حتی در مصرف میوه و سبزیجات در این رژیم تاکید بسیاری شده است.

رژیم کاهش وزن ویت واچرز

در مقابل غذاهایی که بر مصرفشان تاکید شده است، امتیاز منفی و حتی بسیار کمی برای غذاها و خوراکی‌هایی با ارزش غذایی کم در نظر گرفته شده است. به صورت مستقیم در رژیم ویت واچرز مواد غذایی خاصی حذف نشده است.

مطلب پیشنهادی
رژیم کرفس برای کاهش وزن سریع (5 تاثیر کرفس بر لاغری)

فقط با کم شدن امتیاز، فرد متوجه می‌شود که بهتر است آنرا مصرف نکند. به موارد زیر در مورد انتخاب مواد غذایی در این رژیم توجه کنید:

  • سبزیجات بدون نشاسته مانند: انواع کلم و مارچوبه
  • میوه‌های تازه، کمپوت شده و حتی فریز شده (بدون افزودنی‌های قندی)
  • جایگزینی چربی‌های سالم به جای ناسالم مثل: آووکادو، انواع آجیل و روغن زیتون
  • پروتئین کم چرب و حتی بدون چربی از جمله: توفو، صدف، مرغ بدون پوست و…
  • کربوهیدرات سالم مانند: برنج قهوه‌ای، جو دوسر، غلات کامل، سیب زمینی شیرین و…

این موارد را باید فرد در طول این رژیم رعایت کند و تا جایی که می‌تواند به اعتدال از آنها استفاده کنند. اما مواد غذایی که بهتر است در این رژیم استفاده شوند و همینطور از امتیاز کمی نیز برخوردار هستند شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

  • انواع شیرینی‌جات و کیک‌ها
  • چیپس‌های سرخ شده مانند چیپس سیب زمینی
  • انواع آبنبات
  • گوشت فراوری شده مانند انواع سوسیس و کالباس
  • مهمتر از همه موارد نوشیدنی‌های حاوی قند افزوده
مطلب پیشنهادی
رژیم سوپ - 3 رژیم + 4 کیلو کاهش وزن در یک هفته

بایدها و نبایدهای رژیم ویت واچرز

  1. محدودیتی برای انتخاب غذا در این رژیم وجود ندارد و فقط باید غذای سالم باشد
  2. وعده‌های غذایی را باید اندازه‌گیری کنید (یعنی کالری شماری باید انجام شود)
  3. هنگام احساس گرسنگی باید سبزیجات را جایگزین موارد ناسالم کنید
  4. امتیاز خوراکی‌ها را با امتیاز مثبت را نباید از دست دهید
  5. روزانه حداقل 6 لیوان آب بنوشید
  6. 2 ساعت قبل از اینکه بخوابید، غذا نباید بخورید
  7. در فواصل 3 الی 4 ساعت یکبار غذای متعادل مصرف کنید
  8. قهوه و الکل را از لیست نوشیدنی‌های خود حذف کنید

معایب و مزایای رژیم ویت واچرز

رویکردی که این رژیم کاهش وزن پیش روی هر فردی قرار می‌دهد، مصرف متعادل و سالم مواد غذایی است. این رژیم کاهش وزن با گزینه‌های بسیاری که در اختیار فرد برای انتخاب غذای روزانه قرار داده است، علاوه بر ایجاد انعطاف‌پذیری در انتخاب مواد غذایی سبب دست یافتن به سبکی درست از تغذیه طی مرور زمان خواهد شد.

رزیم ویت واچرز موثر است؟

با این روش هیچ محدودیتی برای فرد ایجاد نمی‌شود و می‌تواند از تمام مواد غذایی به اعتدال لذت برد. در این رژیم تنها باید اهمیت غذای سالم را اولویت قرار داد و فعالیت بدنی مناسب برای چربی سوزی را نیز پیش گرفت.

مطلب پیشنهادی
رژیم میوه 3 روزه (بهترین میوه‌ها برای پاکسازی سموم و چربی سوزی)

این رژیم معایب اندکی دارد و فردی که مصمم برای کاهش وزن است، ممکن است آنها را نادیده بگیرد و یا شاید برای برخی افراد این گزینه‌ها کمی سخت باشد.

در رژیم ویت واچرز باید مداوم مقدار مواد غذایی اندازه‌گیری شود و حتی هزینه‌ای که برای این رژیم صرف می‌شود، ممکن است کمی بیشتر از سایر رژیم‌های کاهش وزن باشد. ناگفته نماند، برای پیش گرفتن این رژیم، باید ماهانه هزینه‌ای را پرداخت کرد.

از طرفی افرادی که نمی‌توانند جلوی پرخوری‌ها و ناپرهیزی‌ها، نسبت به برخی مواد غذایی را بگیرند، ممکن است این رژیم خوب عمل نکند و کنترلی بر این موضوع نداشته باشد. به همین دلیل نیاز به روندی مخصوص به خود، برای کاهش وزن احساس می‌شود.

رژیم لاغری ویت واچرز موثر است؟

این رژیم مانند یک نظارت‌گر بر روی مواد غذایی مصرفی عمل می‌کند. یکی از نتایج مطلوب آن برای همه، کاهش وزن است. با این وجود ممکن است گاهی تعهدی برای پیروی از آن وجود نداشته باشد، اما وقتی انگیزه کاهش وزن وجود داشته باشد، حتما نتیجه بخش خواهد بود.

رژیم لاغری ویت واچرز

اما بهتر است روند تغذیه‌ای برای کاهش وزن را به صورت خصوصی دریافت کرد. مواردی که مانند این رژیم، جنبه عمومی دارند، نیازهای بدن را در نظر نمی‌گیرند. به همین دلیل بهتر است از یک متخصص، مخصوص شرایط بدنی خود، رژیم دریافت کرد تا همه جوانب در نظر گرفته شوند.

مطلب پیشنهادی
لاغری با بادمجان - چرا بادمجان باعث لاغری می شود؟

در کنار رژیم غذایی از فعالیت بدنی نیز بهتر است کمک گرفته شود. روزانه 30 الی 40 دقیقه فعالیت بدنی و ورزش منظم، می‌تواند به روند چربی سوزی و کاهش وزن، در کنار دست یافتن به تناسب اندام بسیار موثر باشد.

نکات تکمیلی

مهمترین موضوع برای کاهش وزن پیش گرفتن رژیم تخصصی که اعتدال در مصرف مواد غذایی را در نظر دارد به شمار می‌رود. رژیم‌های تخصصی برای هر فرد طبق شرایط فیزیکی فردی تنظیم می‌شوند که اغلب پزشکان متخصص بعد از انجام آزمایش، اندازه گیری قد و وزن آنرا تنظیم می‌کنند.

از پیش گرفتن رژیم‌های خودسرانه و غیر علمی پرهیز کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید