کمربند لاغری

کمربند لاغری یکی از گزینه‌هایی است که امروزه برای لاغری و کاهش سایز دور کمر به کار برده می‌شود. سوالات متعددی در رابطه با این روش کاهش سایز شکم وجود دارد. مثلا برای برخی افراد بسیار مهم است که نحوه عملکرد این کمربندها را بدانند یا از عوارض و مزایای آن باخبر شوند.

از طرفی خیلی از افراد ادعا دارند راهی جادویی برای کاهش چربی‌های دور کمر است. با این حال بهتر است با ادامه متن همراه باشید تا نکات بسیار مهمی که برایتان در این رابطه گردآوری کرده‌ایم را خدمتتان ارائه دهیم.

کمربند لاغری می‌تواند موجب تناسب اندام شود؟

وسیله‌های مختلفی وجود دارند که ادعا دارند اگر به درستی و در کنار ورزش و رژیم غذایی صحیح به کار گرفته شوند، برای رسیدن به لاغری بسیار مفید عمل می‌کنند. اما در واقع باید به این نکته توجه داشت که این ابزار به تنهایی باعث لاغری و تخت شدن شکم نخواهند شد.

مطالب مرتبط با کمربند لاغری

مطلب پیشنهادی
آبدومینوپلاستی چیست؟ - آشنایی با تغییرات کلی ناحیه شکم

کمربند لاغری یک راهکار ساده، جادویی و سریع برای لاغر شدن است. این کمربندها دارای انواع متفاوت و مختلفی هستند. در مورد این کمربندهای لاغری تبلیغات جذاب و اغراق آمیز بسیاری به گوش می‌رسد که افراد را متمایل به استفاده و بهره بردن برای لاغری می‌کند. زیرا این موضوع به نفع شرکت‌های تولید کننده این محصولات است.

چربی‌های موجود در اطراف شکم و پهلو برای همه افراد باعث نارضایتی هستند. به همین دلیل کمربندهای لاغری فقط برای افراد مبتلا به اضافه وزن، دارای محبوبیت نیستند و بلکه ممکن است حتی افرادی که اضافه وزن ندارند نیز از تجمع چربی در اطراف شکم و پهلو احساس نارضایتی داشته باشند. پس استفاده از این کمربندهای لاغری یک استراتژی برای همه افراد است.

جنس کمربندهای لاغری از چیست؟

کمربندهای لاغری ساخته شده از یک نوار پهن به جنس نئوپرن یا الیافی شبیه نایلون یا اسپندکس بسیار کششی هستند که جنسی شبیه الیاف به کار برده شده برای مایوهای شنا را دارند.

جنس کمربند لاغری چیست؟

نئوپرن چربی‌های شکم و پهلو را تحت فشار قرار داده و باعث از بین رفتن چربی‌های شکم و پهلو خواهد شد که این امر با کاهش سایز نیز همراه خواهد بود.

مطلب پیشنهادی
لاغری سریع شکم بدون ورزش (فقط 3 راهبرد موثر و آسان)

با استفاده از این کمربندها چربی به صورت موقت و ظاهری جمع می‌شود اما هنوز در بدن است، زیرا چربی برای از بین رفتن باید سوخته شود.

انواع کمربند لاغری

 کمربندهای لاغری انواع متفاوتی دارند و به همین دلیل کاربردهای متفاوتی نیز خواهند داشت. از انواع کمربندهای لاغری می‌توان به کمربندهای لاغری لرزاننده، ضربه زننده و حرارتی اشاره کرد که عملکردی تقریبا مشابه یکدیگر دارند.

در واقع با ایجاد گرمای داخلی موجب از بین رفتن آب بدن و چروکیده و جمع شدن سلول‌ها می‌شوند و در نتیجه سلول‌های چربی تحریک شده و جابجایی انجام می‌شود.

نحوه عملکرد کمربند لاغری

کمربندهای لاغری با به چالش کشیدن عضلات و چربی‌های شکم و پهلو با حرکات لرزشی و ایجاد گرما باعث از بین رفتن چربی‌ها می‌شوند. تمرینات و ورزش‌هایی که انجام می‌شود باعث حرکت و ارتعاشات عضلات و چربی‌ها می‌شود که در کمربندهای لاغری، تنظیماتی ایجاد شده است که می‌توان فشار و شدت عملکرد آنرا در سطح مورد نظر تنظیم کرد. کمربندهای لاغری از طریق مختلف باعث لاغری می‌شوند.

  • تعریق

کمربندهای لاغری با ایجاد حرارت باعث افزایش دمای بدن می‌شوند و با ایجاد تعریق، باعث از بین رفتن آب زیادی از بدن خواهند شد. از این رو وزن کاهش خواهد یافت.

مطلب پیشنهادی
3 راه لاغری پهلو + تمرینات موثر برای لاغری شکمی و تغذیه مناسب

بهتر است در هنگام انجام ورزش‌های هوازی و حتی پیاده روی از کمربند لاغری استفاده شود. زیرا با بالا بردن دمای مرکزی بدن، سیستم بدن برای خنک کردن بدن و پایین آوردن دمای بدن تلاش می‌کند و در نتیجه فرد بیشتر تعریق خواهد کرد.

کاهش سایز دور شکم با کمربند لاغری

اما باید در نظر گرفت که داشتن آب کافی برای این عملکرد طبیعی، در عین حال بازدهی بدنی بسیار ضروری و لازم است. از بین رفتن مایعات از بدن در این حین فقط مختص شکم و پهلو نیست و از کل بدن خارج می‌شود.

  • فشردن چربی‌ها

با محکم بستن کمربند، چربی‌های شکم و پهلو فشرده خواهند شد. حتی در روزهای ابتدایی استفاده از کمربند شاهد لاغری خواهید بود. اما اگر فشار وارد شده از روی سلول‌های چربی برداشته شود، به تدریج این سلول‌ها به شکل اولیه خود باز می‌گردد.

بستن کمربند لاغری و فشردن چربی‌ها موجب از بین رفتن چربی‌ها نخواهند شد، باید دقت کرد که بر اثر از دست دادن آب بدن حتما با نوشیدن مقدار کافی آب، این آب از دست رفته را باید جبران کرد.

  • وضعیت بهینه فرم بدن

کمربندهای لاغری موجب صاف نشستن و صاف راه رفتن خواهند شد و در هنگام ورزش با وزنه و بدنسازی به کاهش فشار بر کمر کمک خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی
لاغری صورت تنها با 7 راهکار بسیار آسان اما تاثیرگذار

در صورتی که بدن فرم مناسب نداشته باشد و عضلات شکم و پهلو ضعیف باشند، بستن کمربندهای لاغری باعث می‌شود شکم فرو رفته و کمر صاف شود و فرد لاغر تر به نظر برسد.

کمربندهای لاغری باعث می‌شوند فرد نتواند قوز کند. از طرفی این کمربندها موجب می‌شود فرد کمتر از عضلات شکم و پهلوی خود استفاده کند و در نتیجه عضلات این قسمت ضعیف شده و به تدریج باعث ایجاد مشکل می‌شود.

مزایای کمربندهای لاغری

کمر بند لاغری می‌تواند فایده موثر دائمی یا موقتی را برای فرد داشته باشد. از جمله:

1. بهبود وضعیت بدن: کمربندهای لاغری از جنس الیاف کشش ساخته شده اند که فرم بدن و کمر را حین بلند کردن اجسام، نشستن، راه رفتن، دویدن و ورزش بهینه کرده و از بروز آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند.

2. کاهش دردهای کمری: علاوه بر بهبود حالت بدن، کمربند لاغری با ایجاد گرمای مرکزی در بدن به کاهش درد در ناحیه کمر کمک خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی
لاغر کردن زانو - (5 راهکار آسان در خانه + لاغری زانو با دستگاه)

3. لاغری: به تدریج لاغر شدن یکی دیگر از فواید کمربندهای لاغری به شمار می‌رود. با فشردن لایه‌های چربی و کمر، به سرعت باعث می‌شود تا فرد ظاهری زیباتر و لاغر را شاهد باشد. اگر عضلات شکم شل و افتاده باشد، بستن کمربند لاغری باعث صاف‌تر به نظر رسیدن این نواحی خواهند شد.

مزایای لاغری با کمربند لاغری

4. تاثیرات مثبت بر روح و روان: با استفاده از این روش سریع و موضعی، ناخودآگاه تاثیری مثبت بر روان ایجاد خواهد شد. ممکن است خود انگیزه‌ای باشد برای شروع به ورزش کردن، حتی در کنار ورزش نیز می‌توان از کمربند لاغری استفاده کرد تا عضلات سفت و فرم گرفته شوند.

معایب به کارگیری کمربند لاغری

اگر تصمیم دارید از این راه برای کاهش وزن و کاهش چربی اطراف شکم خود استفاده کنید بهتر است از معایب و مضرات آن برای بدن نیز باخبر باشید. عمده عوارضی را که کمربندهای لاغری به همراه دارند می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

مطلب پیشنهادی
لاغری شکم با 14 تا از بهترین و موثر ترین راهکارها

1. کم آبی بدن: با بالا رفتن دمای کلی بدن توسط کمربند لاغری، بدن آب بسیاری از دست خواهد داد. کم آبی بدن ممکن است مشکلاتی همچون خشکی دهان، اختلالات کلیوی یا نارسایی کلیه، اختلال در دفع ادرار، سردرد، اختلالات خواب، خشکی و چروک پوست بدن را در پی داشته باشد.

2. مشکلات پوستی: با بستن کمربند لاغری در ناحیه کمر ممکن است التهابات پوستی بروز شود. تعریق و دمای بالا موجب قرمزی، تحریک و سوختگی خفیف پوست خواهد شد.

3. مشکلات داخلی: پوشیدن طولانی مدت کمربند لاغری باعث بروز مشکلات داخلی در این قسمت از بدن مثل جابجایی اندام‌ها، تحت فشار قرار گرفتن دنده‌ها، سوء هاضمه، مشکلات در هضم و دفع غذا، سوزش قلب و نرسیدن اکسیژن کافی شود.

4. عدم تعادل الکترولیتی: تعریق زیاد باعث عدم تعادل الکترولیت در بدن می‌شود. اگر احساس گرفتگی عضلات رخ داد، استفاده از کمربند لاغری را متوقف کرده و نوشیدنی حاوی الکترولیت باید نوشید.

چگونه از کمربند لاغری برای لاغری شکم باید استفاده کرد؟

در برخی از موارد، کمربندهای لاغری تاثیری همچون فعالیت بدنی را بر روی بدن ایجاد می‌کنند. زیرا سبب تعریق می‌شوند و حرارت بدن را بالا می‌برند. اما لازم است برای استفاده از آنها نکات مهمی را رعایت کرد که در ادامه به آنها اشاره کرد‌ایم:

  • در کنار استفاده از کمربندهای لاغری باید از ورزش و رژیم غذایی اصولی نیز پیروی کرد. زیرا به تنهایی نتیجه ماندگاری نشان نمی‌دهد.
  • به هیچ وجه نباید کمربند را آنقدر محکم بست که به اندام‌های داخلی فشار وارد کند.
  • از طرفی نباید کمربند آنقدر شل باشد که تاثیری روی بافت‌های چربی ایجاد نکند. بهتر است طوری بسته شود که به دور کمر بدون هیچ فشار و یا حرکتی کیپ شود.
  • لازم است به علت تعریق زیاد و از دست دادن آب زیاد از بدن، همواره آب به مقدار بیشتر از سابق مصرف شود.
  • اغلب در دستورالعمل استفاده از کمربندهای لاغری در رابطه با نوع بستن آنها توضیح کامل ارائه داده است. اما بهتر است به این نکته توجه کنید که می‌توانید کمربند را از روی لباس و یا مستقیم روی سطح پوست ببندید که البته بهتر است برای جلوگیری از آسیب به پوست از لباس نخی مناسب برای آن استفاده کنید.
  • به کیفیت محصولی که خریداری می‌کنید توجه کنید تا استانداردهای لازم را پوشش دهد. در غیر این صورت ممکن است آسیب به کمر و پوست را به همراه داشته باشد و نتیجه مطلوب را بر جای نگذارد.
مطلب پیشنهادی
چگونه فقط شکم را لاغر کنیم ؟ 7 راه بسیار موثر و سریع

مطالب مرتبط با کمربند لاغری

سخن پایانی

پیشنهاد بهتر برای لاغری اینکه بهتر است در طول روز 30 دقیقه الی یک ساعت به ورزش‌های هوازی بپردازید و در طی این مدت رژیم غذایی مناسبی را پیش بگیرید. پیاده روی، شنا، ایروبیک، دوچرخه سواری، کوهنوردی و بسیاری از فعالیت‌های بدنی مناسب دیگر و در دسترسی هستند که می‌توان از آنها بهره برد.

برای فرم گیری عضلات 2 یا 3 مرتبه در طول هفته ورزش‌های استقامتی انجام دهید و همواره مصرف چربی و کربوهیدرات خود را به اندازه داشته باشید تا با مشکلات اضافه وزن و در پی آن نیاز به کاهش وزن مواجه نشوید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید