چگونه فقط شکم را لاغر کنیم

چگونه فقط شکم را لاغر کنیم تا تناسب اندام جذابی داشته باشیم؟ از این قبیل سوالات برای بسیاری از افرادی که بیشتر راهکارهای لاغری شکم و پهلو را امتحان کرده‌اند و پس از مدتی به نتیجه مطلوب نرسیده‌اند، ایجاد می‌شود.

چربی دور کمر در قسمت‌های شکم و پهلو یکی از بزرگترین مشکلاتی است که می‌توان گفت به سختی از بین می‌رود. با این وجود به طور کامل تناسب اندام و جذابیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ به ویژه وقتی لازم است لباس مناسبی برای یک مهمانی به تن کرد.

به همین دلیل همواره برای اکثر افراد، این نیاز وجود دارد که بدانیم چگونه فقط شکم را لاغر کنیم و حتی از چاق شدن و افزایش سایز آن چگونه جلوگیری کنیم؟ با ما همراه باشید تا به طور دقیق این موارد را بررسی کنیم.

چگونه فقط شکم را لاغر کنیم ؟

چاقی موضعی به این معنا است که قسمتی از بدن، سایز بزرگتر و ناهماهنگی با سایر قسمت‌ها داشته باشد. یکی از بدترین انواع چاقی موضعی به چاقی شکمی معروف است که تقریبا بیشتر افراد را به خود درگیر کرده است.

چگونه فقط شکم را لاغر کنیم

مطالب مرتبط با چگونه فقط شکم را لاغر کنیم

مطلب پیشنهادی
کوچک کردن شکم تنها با 10 ترفند بسیار موثر و ساده در خانه

به همین دلیل راهکارهای مختلفی برای رفع آن نیاز است تا برطرف شود. اما برطرف کردن دلیل اینکه چرا چاقی شکمی ایجاد می‌شود، می‌تواند تا حد به سزایی در رفع آن موثر باشد. موارد زیر اغلب علت عمده‌ای برای این موضوع محسوب می‌شوند:

  • نداشتن فعالیت بدنی و همینطور عادت به تحرک کم
  • تغذیه نامناسب، بدون میان وعده‌های سالم و سرشار از چربی و کربوهیدرات
  • مصرف حجم زیادی از غذا برای یک وعده و پرخوری کردن
  • عادات غذایی غلط مانند خوردن هله و هوله یا ریزه خواری‌های تبدیل شده به عادت
  • تمرینات ورزشی نادرست و تمرکز بیش از حد روی این قسمت از بدن
  • ابتلا به بیماری‌ها و یا اختلالاتی مانند سندروم متابولیک یا نامتعادل بودن سطح هورمون‌ها
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی
  • غلط نشستن و قوز کردن موقع نشستن
  • مصرف غذاهای سنگین پیش از خواب و یا حذف غذا برای وعده‌های اصلی
  • خواب سریع یا دراز کشیدن بعد از مصرف یک وعده غذایی سنگین
  • مصرف قند و شکر مصنوعی و غذاهای چرب فست فودی
  • فرم بدنی ارثی و ژنتیکی (این عقیده برای برخی از افراد وجود دارد که فرم بدنی، ژنتیکی است و برای اصلاح برخی از موارد مانند چاقی شکمی، تلاشی نمی‌کنند که کاملا غلط است)

تا حد به سزایی برای اینکه بدانیم چگونه فقط شکم را آب کنیم نیاز است دلایل نام برد شده را برطرف کنیم. برای این موضوع راهکارهای بسیار متنوعی وجود دارد که می‌توان از موثرترین آنها بهره کافی را دریافت کرد. در ادامه متن به تاثیرگذارترین آنها اشاره خواهیم کرد.

مطلب پیشنهادی
لیپوماتیک ، سوالات متداول و عوارض این عمل جراحی زیبایی

1. لاغری شکمی با برنامه غذایی اصولی

تنوعی از مواد غذایی وجود دارد که برخی از آنها سالم و برخی دیگر ناسالم هستند. اما اگر لازم باشد شکمی تخت و کمری باریک داشته باشیم، لازم است از انواع مفید آن برای لاغری شکمی استفاده کرد و اما از انواع مضر آن که چاقی شکمی را به همراه دارند، تا جای ممکن دوری کرد. در ادامه این دو گروه را به صورت مجزا معرفی خواهیم کرد.

مفیدترین مواد غذایی برای لاغری شکم

استفاده از مواد غذایی سرشار از فیبر گزینه‌های بسیار خوبی برای پاسخ به چگونه فقط شکم را لاغر کنیم هستند. آنها می‌توانند به کاهش چربی بدن کمک شایانی را برسانند. آب کافی به بدن می‌رسانند تا بدن هیدراته نگه داشته شود و از احساس گرسنگی و ابتلا به یبوست در طول رژیم جلوگیری می‌کنند. موارد زیر از بهترین گزینه‌ها برای لاغری شکم هستند هستند:

  • میوه و سبزیجاتی از جمله کلم بروکلی، آووکادو، لوبیا سبز
  • دمنوش گیاه قاصدک تاثیر به سزایی در فع التهابات دارد
  • دریافت پتاسیم به اندازه نیاز بدن از منابع طبیعی از جمله انبه، طالبی، لوبیا قرمز، موز و…
  • خانواده توت‌ها گزینه‌های عالی برای رساندن مواد مغذی مورد نیاز بدن و احساس سیری بیشتر هستند
  • پر کردن میان وعده‌های غذایی با انواع میوه خشک برای دریافت فیبر بیشتر
  • استفاده از دمنوش چای سبز
  • حذف نوشیدنی‌های مضر صنعتی و استفاده از نوشیدنی‌های سالم مانند آب و انواع چای
  • مصرف ماهی‌های چرب مانند ساردین
  • برای دریافت فیبر بیشتر بهتر است از میوه به جای آبمیوه استفاده کرد
  • روغن زیتون برای سالاد و پخت غذا
  • استفاده از پروبیوتیک
  • زنجبیل و دارچین به صورت ادرویه یا دمنوش در حذف چربی دور کمر موثر هستند
  • استفاده متعادل از نوع کامل نان و غلات به جای انواع تصفیه شده
  • شکلات تلخ
مواد غذایی مفید و مضر برای لاغری شکم

یکی از گزینه‌های خوراکی موثر برای لاغری شکم و پهلو، شکلات تلخ است. اما لازم است نکاتی را برای نتیجه بهتر از آن آموزش دید که در مقاله شکلات تلخ برای لاغری با 5 تاثیر بسیار عالی به طور کامل گرداوری شده است. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله کارآمد را حتما مطالعه کنید.

مضرترین مواد غذایی برای لاغری شکم

در مقابل مواد غذایی که برای لاغری شکمی مفید هستند، مواد غذایی وجود دارند که کاملا چاقی شکمی را به همراه دارند. این موارد شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • مواد غذایی لبنیاتی پرچرب با لاکتولوز موجود به چاقی و التهابات شکمی منجر می‌شود
  • گوشت پرچرب یا مرغ با پوست ک بهتر است نوع کم چرب آنها را انتخاب کرد
  • نوشیدنی‌های گازدار مانند انواع نوشابه با قند مصنوعی
  • کربوهیدراتی بودن رژیم غذایی
  • فاقد پروتئین بودن روند تغذیه‌ای
  • استفاده از نوشیدنی‌های الکلی چاقی شکمی را به همراه دارد
  • مواد غذایی فست فودی
  • استفاده از چربی‌های مضر مانند روغن‌های جامد
مطلب پیشنهادی
خوش فرمی و لاغری ران و باسن با 3 راهکار در منزل

2. با فعالیت بدنی؛ چگونه فقط شکم را لاغر کنیم ؟

ورزش مناسب فقط برای لاغری شکم

برنامه غذایی اصولی درصد بالایی از روند لاغری را پیش می‌برد. اما برنامه تمرین و ورزش می‌تواند به عنوان یک تقویت کننده عالی برای نتیجه بهتر عمل کند. لاغری شکم و پهلو آسان می‌شود اگر برنامه ورزشی شامل موارد زیر را بتوان در تمرینات به کار برد:

  • تمرینات ایزومتریک مانند حرکت پلانک با اینکه حرکات جنبشی نیستند اما می‌توانند در جمع شدن شکم بسیار موثر عمل کنند؛ از بهترین آنها می‌توان به حرکت V و پلانک اشاره کرد
  • تمرینات هوازی گزینه‌های خوبی برای از بین بردن چربی‌های کلی بدن هستند
  • 10 دقیقه از تمرینات هوازی خود را به حرکات کاردیو مانند حرکت زانو بلند تناوبی و مسگری برای بالا بردن چربی سوزی و ضربان قلب اختصاص دهید
  • کرانچ می‌تواند گزینه خوبی برای فشار روی تمام قسمت‌های شکم باشد
  • صاف نشستن و قوز نکردن می‌تواند شکم را به داخل جمع کند
  • در هنگام ورزش یا راه رفتن سعی کنید شکم خود را منقبض کنید و به داخل بکشید تا بافت‌های چربی سریع‌تر بشکنند
  • حلقه زدن بیش از 15 دقیقه می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای فشار بر چربی دور کمر و شکم باشد که بهتر است بعد از ورزش انجام شود
  • دراز و نشست به شکل افقی و عمودی تا فشار روی تمام نواحی شکم وارد شود
  • قدم زدن یا پیاده روی آرام به مدت 10 دقیقه بعد از وعده‌های اصلی غذایی به ویژه شام
مطلب پیشنهادی
لاغری موضعی برای کاهش سایز؛ 2 روش اصلی برای فرم‌گیری اندام

3. تاثیر خواب کافی

وقتی در حال رسیدن به اینکه چگونه فقط شکم خود را لاغر کنیم هستیم، شاید توجه به گزینه‌های غیر تغذیه‌ای و غیر ورزشی، کمی کمرنگ‌تر باشند.

اما باید این نکته را در نظر داشت که یکی از موارد بسیار موثر روی چاقی شکمی، به هم خوردن سطح متعادل هورمون‌های بدن است. برای این موضوع گزینه‌های مختلفی موثر است که یکی از مهمترین آنها خواب کافی شبانه است.

خواب به موقع شبانه بعد از ساعت 21، در تناسب اندام و حتی سلامت و زیبایی بدن موثر است. زمان 6 الی 8 ساعت خواب شبانه لازم است تا بدن بتواند به تنظیمات کافی خود دست یابد. آنرا از بدن نباید دریغ کرد.

4. مدیریت استرس

در این بین برای اینکه بتوان از خواب کافی بهره برد و به تناسب اندام دست یافت، لازم است مدیریت استرس را خوب یاد گرفت. استرس می‌تواند با خود پرخوری عصبی، پرخوری احساسی، التهابات بدنی ناشی از ترشح هورمون کورتیزول، به هم خوردن تعادلات هورمونی و در نتیجه چاقی شکمی را به همراه داشته باشد.

مطلب پیشنهادی
حرکات شکم در11 مورد بسیار موثر برای کوتاهترین زمان

به همین منظور بهتر است مراقبت‌های لازم مانند بهره از یوگا و مدیتیشن را در برنامه روزانه حداقل به مدت 15 الی 20 دقیقه جای داد تا آرامش بیشتری داشت و نتیجه بهتری برای لاغری شکم کسب کرد.

5. صبحانه، ناهار، شام

به هیچ وجه نمی‌توان نقش وعده‌های اصلی غذایی را در چاقی و لاغری نادیده گرفت. برای این منظور بهتر است موارد زیر را در این وعده‌ها در نظر داشته باشید:

  • صبحانه لازم است حاوی پروتئین باشد تا بتوان در طول روز احساس سیری داشت و از ریزه‌خواری پرهیز کرد.
  • وعده ناهار به هیچ وجه نباید حذف شود و لازم است مقدار متعادل از مواد غذایی متنوع را مصرف کرد.
  • در وعده شام باید مقدار کمتری کربوهیدرات دریافت کرد اما حتما پروتئین مصرف کرد تا در طول شب علاوه بر داشتن انرژی، سبک‌تر به رختخواب رفت.

نکته: ضمن اینکه در هر وعده بهتر است سالاد سبزیجات و میوه نیز مصرف شود، نباید هیچ کدام از وعده‌های غذایی را حذف کرد.

6. نقش میان وعده‌های مقوی اما سالم

بین وعده‌های اصلی غذایی که به هیچ وجه نباید حذف شوند، میان وعده‌‌ها نقش سیر نگهدارنده، چربی سوز، محرک لاغری و تامین کننده انرژی را ایفا می‌کنند.

مطلب پیشنهادی
لاغری صورت تنها با 7 راهکار بسیار آسان اما تاثیرگذار

گاهی برخی از افراد وقتی به این فکر می‌کنند که چگونه فقط شکم را لاغر کنیم، فورا وعده‌های اصلی یا میان وعده‌ها را حذف می‌کنند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشند که حذف آنها میتواند بدن را به مقابله با گرسنگی وادار کند و تمام انرژی و مواد غذایی را به حالت ذخیره نگه دارد.

در نتیجه نه تنها لاغری جریان نخواهد داشت، بلکه می‌تواند به استپ وزنی نیز منجر شود که به تثبیت چربی در ناحیه شکم و پهلو نیز می‌انجامد.

پس بهتر است منابع مفیدی مانند میوه‌های خشک، مغزها و دانه‌ها یا آجیل، ماست، تخم مرغ، شیر، میوه‌ها و سبزیجات مانند هویج یا سیب، اسموتی و… را در میان وعده صبح و عصر به اعتدال مصرف کنید.

7. تغذیه و ورزش به موقع

برای اینکه بدانیم چگونه فقط شکم را لاغر کنیم بهتر است زمانبندی درستی را نیز در نظر داشته باشیم. زمان مناسب برای ورزش و زمان مناسب برای تغذیه می‌تواند تناسب اندام را به همراه داشته باشد.

چگونه فقط شکم را لاغر کنیم

نکات زیر گزینه‌هایی در رابطه با این موضوع را به خوبی در اختیار قرار می‌دهد که بهتر است آنها را در نظر داشت:

  • وعده‌های غذایی را به دفعات بیشتری تقسیم کنید ولی حجم آنها را کم کنید
  • برای اینکه بتوانید از ریزه‌خواری و پرخوری جلوگیری کنید، بهتر است سر وقت غذا بخورید
  • مصرف سالاد و بشقاب سبزیجات پیش از وعده اصلی غذایی به سیری و تسریع در روند لاغری شکم کمک می‌کند که بهتر است این بشقاب سالاد و سبزیجات را با گزینه‌های سالمی مانند آب لیموترش، سرکه، روغن زیتون، آب نارنج و… مزه‌دار کنید و سس را حذف کنید
  • از مصرف انواع نوشیدنی بین غذا خودداری کنید و اینکار را به چند دقیقه بعد از اتمام غذا خوردن موکول کنید
  • از خوابیدن و دراز کشیدن بعد از خوردن غذا پرهیز کنید
  • صبحانه را زود بخورید؛ ترجیحا قبل از ساعت 9 صبحانه خورده باشید و ناهار تا 2 بعد از ظهر و شام را نیز نهایت تا 10 شب نوش جان کرده باشید
مطلب پیشنهادی
لیپوماتیک ، سوالات متداول و عوارض این عمل جراحی زیبایی

مطالب مرتبط با چگونه فقط شکم را لاغر کنیم

خلاصه

پاسخ به چگونه فقط شکم را لاغر کنیم در نکات بیان شده خلاصه شده است. با رعایت موارد تغذیه‌ای، ورزشی و زمانبندی درست برای همه‌ی آنها می‌توان به این هدف دست یافت. نکته‌ای که لازم است در انتها به آن اشاره کنیم، به انگیزه و هدف برای داشتن تناسب اندام مربوط می‌شود. بهتر است در کنار انجام تمام موارد کاربردیِ بیان شده، هدف را در ابتدا سلامت بدن قرار دهید و از نکاتی که برای حفظ سلامتی و رسیدن به این امر بیان شد، بهره بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید