تغذیهرژیم غذاییغذاهای سالم

با این مغزها به تناسب اندام برسید

شما هم دوست دارید به تناسب اندام برسید ؟
تغذیه تاثیر مستقیمی روی تناسب اندام دارد. به همین خاطر باید روی مصرف وعده‌های اصلی و میان وعده‌ها توجه کافی داشت. خیلی از افراد بر این باورند که فقط با ورزش کردن می‌توانند به تناسب اندام برسند اما باید در نظر داشته باشید که برای رسیدن به این هدف، ورزش و رژیم غذایی اصولی باید در کنار هم پیش برده شوند.

البته موارد دیگری همچون خواب کافی، مدیریت استرس، مصرف آب و… هم روی داشتن تناسب اندام موثر هستند. ولی در این مقاله از مجله کوئیک فیت قرار هست تمرکز بیشتر روی مصرف مغزها به عنوان میان وعده و تاثیراتشان روی تناسب اندام باشد و نکاتی را مطرح کنیم. حتی قرار است بررسی کنیم، کدام مغزها به بهترین شکل ما را به تناسب اندام می‌رسانند. با ما همراه باشید.

مقالات پیشنهادی مرتبط با تناسب اندام

مطلب پیشنهادی
قرص اسلیم مکس و عملکرد آن برای لاغری (نوع ترکیبات گیاهی)

به راحتی به تناسب اندام برسید

برای رسیدن به تناسب اندام، میان وعده‌ها نقش به سزایی دارند. یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توان برای میان وعده نوش جان کرد، انواع مغزیجات محسوب می‌شود. مغزیجات تاثیرات زیادی روی بدن دارند:

  • آهن و کلسیم خوبی به بدن می‌رسانند
  • سرشار از پتاسیم و منیزیم هستند
  • به دلیل داشتن فیبر برای دستگاه گوارش مفید هستند
  • حاوی اسیدهای چرب امگا3 هستند
  • به تامین انرژی بدن کمک می کنند
  • برای سلامت سیستم عصبی مفید هستند
  • سلامت مغز را تضمین می‌کنند
  • برای تناسب اندام و بودن در وزن سالم تاثیرگذار هستند
به تناسب اندام برسید

در بین تمام مغزیجات، برخی از آنها تاثیر بیشتری روی تناسب اندام دارند. اما نکته مهمی که باید در مصرف آنها در نظر بگیرید این است که کالری بالایی دارند و باید آنها را متعادل مصرف کنید تا به تناسب اندام برسید. در ادامه مغزهایی را معرفی خواهیم کرد که روی داشتن تناسب اندام تاثیرات بیشتری دارند.

مطلب پیشنهادی
رژیم سبزیجات یک راه آسان و مطمئن برای کاهش وزن

1. با فندق به تناسب اندام برسید

یکی از مغزیجاتی که طرفداران خاصی دارد، فندق است. این مغز سرشار از ویتامین E است و می‌تواند عملکرد آنتی اکسیدانی قوی داشته باشد. به همین دلیل موجب کاهش کلسترول بد می‌شود و برای پیشگیری از پیری سلول‌های پوستی موثر است. اگر می‌خواهید به منبعی از ویتامین B و به ویژه اسید فولیک یا ویتامین B9 دسترسی داشته باشید، بهتر است فندق نوش جان کنید.
مصرف روزانه حدود 8 الی 10 عدد فندق به عنوان میان وعده به تامین نیازهای بدن کمک می‌کند تا شما بتوانید به تناسب اندام برسید.

2. تخمه کدو میل کنید

یکی دیگر از مغزیجات پرطرفدار تخمه کدو تنبل است. این دانه به بهترین شکل می‌تواند شما را سرگرم کرده و به تناسب اندام برساند. خواص دیورتیک دارد و برای بهبود مشکلات ادراری گزینه‌ای عالی است. یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه نسبت به سایر مغزیجات محسوب می‌شود اما به عنوان دانه‌ای مغذی می‌توان از آن برای تناسب اندام استفاده کرد. دارای ویتامین‌های فراوان و همینطور پروتئین است.
اما کالری تقریبا بالایی دارد که بهتر است بیشتر از 10 گرم در روز استفاده نکنید. البته افرادی که ورزش قدرتی انجام می‌دهند بسته به میزان فعالیت بدنی و میزان نیاز بدنشان می‌توانند مقادیر بیشتری دریافت کنند.

مطلب پیشنهادی
6 باور غلط در مورد چربی سوزی که باعث چاقی می شوند

3. با بادام زمینی به تناسب اندام برسید

به تناسب اندام برسید

یکی از بهترین گزینه‌ها برای میان وعده بادام زمینی و کره بادام زمینی است. معمولا به ورزشکاران رشته‌های بدنسازی و ورزش‌های قدرتی توصیه می‌شود بعد از ورزش کره بادام زمینی یا بادام زمینی میل کنند. زیرا مقادیری پروتئین برای بدن تامین می‌کند و کربوهیدرات و فیبر خوبی هم دارد. البته بهتر است نوع خام آن را انتخاب کنید و به مقدار متعادلی از آن نوش جان کنید.

در مورد تاثیرات کره بادام زمینی بر بدنسازی بیشتر بدانید.

4. پسته میل کنید

اگر می‌خواهید چربی‌های مفید و پروتئین بالایی به بدن خود برسانید، بهترین گزینه پسته است. پسته به دلیل به همراه داشتن ویتامین B6 و ترکیبات معدنی همچون مس، فولات، روی، فیبر فراوان، منگنز و آهن به تامین نیازهای بدن کمک می‌کند. به همین دلیل از بروز گرسنگی تا حد به سزایی جلوگیری خواهد شد و زمینه ایجاد چاقی از بین خواهد رفت.
فیبر موجود در پسته به عملکرد بهتر روده کمک می‌کند و سیستم قلبی و عروق را بهبود می‌بخشد. پسته به دلیل قند پایین، گزینه‌ای خوب برای مبتلایان به دیابت است. 3 الی 4 عدد پسته خام در روز می‌تواند راهکاری خوب برای حفظ سلامت بدن باشد.

مطلب پیشنهادی
رژیم ایتالیایی - (چگونه باعث تناسب اندام و لاغری می شود؟)

5. با بادام هندی به تناسب اندام برسید

به تناسب اندام برسید

به عنوان یکی از بهترین منابع منیزیم می‌توان بادام هندی را معرفی کرد. بادام هندی نسبت به سایر مغزیجات چربی بیشتری دارد و باید متعادل‌تر مصرف شود. این مغز برای پیشگیری از پیری زودرس و تقویت سیستم ایمنی بدن گزینه‌ای عالی است. زیرا ترکیبات آنتی اکسیدانی زیادی را به بدن می‌رساند. همچنین بادام هندی با رساندن چربی‌های مفید به بدن باعث تقویت سیستم عصبی خواهد شد تا از احتمال بروز بیماری‌های قلب و عروق کاسته شود.
بادام هندی به دلیل به همراه داشتن فیبر و چربی مفید فراوان، احساس سیری خوبی را ایجاد می‌کند. یعنی علاوه بر تامین نیازهای بدن می‌توانید با مصرف آن به پیشگیری از پرخوری و افزایش وزن بپردازید.

6. بادام درختی میل کنید

برای اینکه به تناسب اندام برسید، یکی از مغزیجات کم کالری اما پرخاصیت بادام درختی است. بادام درختی سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است و فیبر و ویتامین فراوانی را به بدن می‌رساند. با رساندن چربی‌های مفید به بدن سبب پیشگیری از بروز بیماری‌های قلب و عروق می‌شود. البته بهتر است بیش از 30 گرم در روز بادام درختی مصرف نکنید. زیرا مانند سایر مغزیجات کالری بالایی می‌تواند به بدن برساند و زمینه افزایش وزن را فراهم کند.

مطلب پیشنهادی
رژیم لاغری آمریکایی و مزایای آن چیست؟

7. شاه بلوط میل کنید

شاه بلوط به عنوان یکی از مغزیجات کم کالری اما پرخاصیت شناخته می‌شود. مقادیری کربوهیدرات، چربی مفید، پروتئین و منیزیم به همراه دارد. معمولا مصرف آن در رژیم‌ها غذایی برای داشتن تناسب اندام توصیه می‌شود. با این حال بهتر است مقدار متعادلی از آن را نوش جان کنید.

مقالات پیشنهادی مرتبط با تناسب اندام

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی مغزیجاتی که در تناسب اندام موثر هستند پرداختیم. اما باید در نظر داشته باشید که فقط استفاده از مغزیجات نمی‌تواند شما را به تناسب اندام برساند. باید روی وعده‌های اصلی و مصرف متعادل سایر مواد غذایی هم توجه داشته باشید. همچنین داشتن فعالیت بدنی متناسب با بدن شما می‌تواند راه رسیدن به تناسب اندام را هموار سازد.

مطلب پیشنهادی
11 راه رهایی از استپ وزن + بررسی علل ایجاد استپ وزنی

تحریریه کوئیک فیت

تصمیم داریم با ارائه مطالب حرفه ای و تخصصی بروز در حوزه سلامت و تندرسی و با هدف جلب رضایت شما عزیزان این مهم را تحقق بخشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *