لاغری سریع شکم بدون ورزش

لاغری سریع شکم بدون ورزش یکی از آرزوهایی است که هر فردی ممکن است به آن فکر کرده باشد. این موضوع به دلیل همه گیر شدن چاقی و اضافه وزن ایجاد شده که بدترین نوع چاقی نیز تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو است. اما چاره چیست؟

برای اینکه بتوان چربی‌های شکمی را بدون انجام ورزش حذف کرد، راهکارهایی در نظر گرفته شده است که در بسیاری از موارد و با مداومت و پایبندی، نتیجه مطلوبی را ایجاد می‌کنند. در ادامه متن این راهکارهای بسیار ساده اما موثر را برایتان در 3 استراتژی اصلی بیان خواهیم کرد.

لاغری سریع شکم بدون ورزش

در قرن اخیر به دلایل گوناگون، بشر به سمت توجه بیش از پیش به فرم فیزیکی اندام خود رفته است و رسیدن به لاغری و خوش فرمی اندام، به بدیهیاتی از زندگی در دهه‌های اخیر تبدیل شده است.

موج لاغری که با گسترش شبکه‌های اجتماعی روز به روز بر تعداد افراد علاقه‌مند به خوش فرم شدن افزوده، سبب شده که بسیاری از افراد به شیوه‌های گوناگون پناه ببرند تا بتوانند خیلی سریع لاغر شوند.

مطالب مرتبط با لاغری شکم

مطلب پیشنهادی
ماساژ لاغری ، تکنیک های آن و تفاوتش با دیگر ماساژ ها

راهکارهای گوناگونی برای لاغر شدن وجود دارد، برخی به دنبال استفاده از شیوه‌‌های استاندارد نظیر ورزش کردن و برخی دیگر برای لاغری به کلینیک‌های پزشکی می‌روند، اما با این حال روز به روز به روش‌های جدید برای این منظور اضافه می‌شود.

لاغری شکم چه موقع ضروری است؟

شکم بزرگ یک مشکل بسیار جدی است. چون می‌تواند فرم بدنی هر فردی را بسیار بد نشان دهد. از این طریق اعتماد به نفس کاملا کاهش خواهد یافت. به همین علت همه به دنبال لاغری سریع شکم بدون ورزش هستند. از طرفی نیز داشتن چربی فراوان در ناحیه شکم به مقدار زیادی با بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2 و بیماری‌های مرتبط با قلب ارتباط دارد.

چگونه شکم را بدون ورزش لاغر کنیم

به همین علت، حذف چربی شکم و پهلو مزایای بسیار زیادی برای سلامتی افراد دارد و می‌تواند به همه کمک کند تا بهتر زندگی کنند. این یعنی کیفیت عمر بهبود خواهد یافت و در ادامه آن نیز سبب افزایش عمر خواهد شد.

سایز شکم معمولاً با اندازه‌گیری محیط اطراف کمر مشخص می‌شود. این کار را می‌توان به راحتی در خانه با یک اندازه ساده انجام داد. هر شکمی که بزرگتر از ۴۰ اینچ (۱۰۲ سانتی متر) در مردان و ۳۵ اینچ (۸۸ سانتیمتر) در زنان باشد، به عنوان شکم چاق و بزرگ شناخته می‌شود.

اگر مقدار زیادی چربی اضافی دور کمر خود دارید، پس باید چند قدم بردارید تا از شر آن خلاص شوید، حتی اگر به طور کلی به نظر خودتان خیلی هم سنگین نباشید.

مطلب پیشنهادی
خوش فرمی و لاغری ران و باسن با 3 راهکار در منزل

خوشبختانه، استراتژی‌های اثبات شده‌ای وجود دارند که برای هدف قرار دادن سوزاندن چربی در ناحیه شکم، بیشتر از مناطق دیگر بدن، موثر عمل می‌‌کنند. در واقع وقتی ورزش برای لاغر شدن حذف شود، جز تغییر رژیم غذایی و تنظیم کردن یک رژیم اصولی برای کاهش وزن چاره‌ای نمی‌ماند. البته راهکارهای دیگری نیز وجود دارند که تحت عناوین مختلف مانند کمربند لاغری، جراحی و پیکرتراشی و… معرفی می‌شوند که اغلب مورد پسندد برخی از افراد نیستند.

تنظیم رژیم غذایی برای لاغری شکم بدون ورزش

توجه کنید در ادامه چند راهبرد برای داشتن رژیم لاغری کاربردی و خیلی ساده برای شما ذکر خواهیم کرد، اما این رژیم به طور صد در صد یک رژیم لاغری سریع بدون بازگشت نیست. زیرا پایبندی هر فرد به رژیم غذایی اصولی و فعالیت بدنی است که می‌تواند تضمینی برای داشتن تناسب اندام باشد.

رژیمی وجود ندارد که بتواند در بازه زمانی کوتاه فقط چربی‌های اطراف شکم را آب کند اما با پیروی مداوم از آن، به طور قطعی فرد می‌تواند بدنی خوش فرم و سالم کسب کند. در اینجا 3 راهبرد بسیار مفید مبتنی بر شواهد علمی برای از دست دادن چربی شکم وجود دارد که به آنها اشاره خواهد شد.

راهبرد اول؛ حذف قند، شکر و نوشیدنی‌های حاوی قند بالا

اگر هدف شما لاغری سریع شکم بدون ورزش باشد، بهتر است گول رژیم‌های سریع با وعده‌های متعدد و یا داروهای لاغری که سبب کاهش وزن می‌شوند را نخورید تا آسیب جدی به بدن نرسانید.

مطلب پیشنهادی
3 اثر کمربند لاغری بر بدن + بررسی معایب و مزایای انواع آن

مهمترین چالشی که در دهه‌های اخیر در رژیم غذایی مردم به وجود آمده است مصرف بیش از اندازه و بی رویه شکر در رژیم غذایی روزانه است. هر روز از خود می‌پرسیم که بهترین غذا برای لاغری شکم چیست اما هیچگاه از خود نمی‌پرسیم بدترین غذا برای لاغری شکم چه خوراکی و غذایی است؟

لاغری سریع شکم بدون ورزش بدون قند

برای دست یافتن به لاغری سریع شکم بدون ورزش لازم است تا محدودیت‌هایی را برای خود مشخص کنید. البته محدودیت در مقابل مواد غذایی که مضر هستند. نگران نباشید، به راحتی می‌توانید آنها را با مواد غذایی مفید جایگزین کنید. فقط باید الگو و هدف درستی را پیش بگیرید.

آشنایی با آسیب‌های قند برای حذف راحتتر

یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که شکر یک افزودنی بسیار ناسالم است و تقریباً هیچ خاصیتی برای بدن انسان ندارد. مطالعات نشان می‌دهند که اثرات مضر ویژه‌ای با مصرف شکر بر سلامت متابولیک و چربی سوزی ایجاد می‌شود.

مصرف زیاد فروکتوز (به عنوان نوعی قند) می‌تواند کبد را در طول یک دورهٔ مصرف از چرخهٔ فعالیت خارج کند. حالا شما به راحتی باید تصمیم بگیرید که مقدار قند در رژیم غذایی خود را به حداقل برسانید و به طور کامل نوشیدنی‌های قندی را حذف کنید تا بدن سالم‌تری داشته باشید.

این شامل نوشیدنی‌های شیرین، نوشیدنی‌های قندی، آب‌میوه‌های کارخانه‌ای و صنعتی، نکتارها و نوشیدنی‌های مختلف ورزشی است.

قند میوه کمتر از قند آبمیوه‌های مصنوعی

به خاطر داشته باشید که هیچ یک از موارد بیان شده به طور کلی شامل خواص میوه نیستند و از کنسانتره‌های میوه به جای میوه‌ها در آن‌ها استفاده می‌شود که بسیار ناسالم هستند و فیبر زیادی دارند که تاثیرات منفی مشابهی مانند فروکتوز مصنوعی را برای بدن به همراه خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی
لیپوماتیک ، سوالات متداول و عوارض این عمل جراحی زیبایی

میزان فروکتوزی که شما که از میوه‌ها می‌گیرید ناچیز است و در مقایسه با چیزی که از رژیم غذایی با شکر تصفیه‌شده به دست می‌آورید میزان بسیار کمتری است. پس بهتر است ای ماده غذایی که سرشار از آسیب برای بدن است را از مواد غذایی مصرفی خود حذف کنید.

حذف قند را شروع کنید

اگر می‌خواهید میزان قند تصفیه‌شده را در رژیم خود کاهش دهید، باید برچسب خواندن را شروع کنید. حتی غذاهایی که در رستوران‌ها یا فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند، ممکن است حاوی مقادیر زیادی شکر باشند. به همین دلیل بهتر است برای کوچک کردن شکم از غذاهای سالم خانگی استفاده کنید.

خلاصه راهبرد اول: عادت مصرف قند و شکر از طریق مواد غذایی مختلف مانند کیک، شکلات و بیسکوییت آسیب‌های جدی را در طولانی مدت به همراه دارد. برای کنترل این موضوع بهتر است گزینه‌های سالم مانند میوه یا میوه خشک را جایگزین آنها کنید.

راهبرد دوم؛ مصرف پروتئین بیشتر برای حذف سریعتر چربی‌های شکم

اگر کاهش وزن هدف شماست، اضافه کردن پروتئین می‌تواند یک تغییر کلیدی برای شما باشد. با این سیستم می‌توانید تغییراتی بسیار عالی در رژیم خود داشته باشید. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند که چربی‌های اضافی را از دست بدهید، بلکه به شما کمک می‌کند تا اگر تصمیم بگیرید از تلاش‌های کاهش وزن خود دست بکشید، به سادگی وزن کم کنید.

مطلب پیشنهادی
لاغری صورت تنها با 5 راهکار بسیار آسان و تاثیرگذار

کربوهیدرات‌ها و روغن‌های تصفیه‌شده به افزایش میزان چربی شکم منجر می‌شوند. اما میوه‌ها و سبزیجات سبب کاهش‌یافتن چربی کل بدن به ویژه چربی‌های ناحیه شکم می‌شوند.

لاغری سریع شکم با مصرف سبزیجات بدون ورزش

یعنی هر چقدر مصرف چربی‌های غیر اشباع نظیر روغن‌های مایع و جامد کارخانه‌ای که امروزه با رنگ و لعاب فراوان در بازار یافت می‌شوند بیشتر باشد، افزایش بافت چربی در ناحیه شکم و پهلوها بیشتر دیده می‌شود.

منابع پروتئینی خوبی انتخاب کنید

همچنین مصرف سبزیجات عمل چربی سازی را معکوس می‌کند و می‌تواند به لاغری شما منجر شود. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که پروتئین‌ها دارای 25 الی 30 درصد کالری مورد نیاز بدن هستند. بنابراین تلاش برای افزایش مصرف غذاهایی مانند تخم‌مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، حبوبات، گوشت و محصولات لبنی را افزایش دهید.

این‌ها بهترین منابع پروتئینی در رژیم غذایی هستند و به لاغری سریع شکم بدون ورزش کمک فراوانی می‌کنند. اگر در رژیمتان نمی‌توانید پروتئین را جای دهید و از آن دست افرادی هستید که از گوشت خوشتان نمی‌آید، یک مکمل پروتئین با کیفیت (مانند پروتئین آب‌پنیر) یک روش سالم و مناسب برای افزایش دریافت پروتئین برای بدن شما خواهد بود.

اگر از رژیم غذایی گیاه خواری یا وگان پیروی می‌کنید، می‌توانید با مصرف گیاه‌های پروتئین دار نظیر سویا بر این مشکل خود غلبه کنید. حتی این رژیم‌های غذایی به راحتی لاغری سریع شکم بدون ورزش را به همراه خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی
3 راه لاغری پهلو + تمرینات موثر برای لاغری شکمی و تغذیه مناسب

توصیه‌ای برای مصرف روغن

  • به پختن غذاهای خود در روغن نارگیل و روغن زیتون بپردازید. برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف ۳۰ میلی‌لیتر (حدود ۲ قاشق سوپ خوری) روغن نارگیل، در هر روز، چربی شکم را به مرور زمان کاهش خواهد داد.

خلاصه راهبرد دوم: خوردن مقادیر زیادی پروتئین می‌تواند متابولیسم شما را افزایش دهد. از طرفی سطح گرسنگی را کاهش خواهد داد که باعث کاهش وزن نیز می‌شود. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که مصرف پروتئین برای جلوگیری از تجمع چربی در ناحیه شکم مؤثر است.

راهبرد سوم؛ کاهش مصرف کربوهیدرات از رژیم غذایی

متاسفانه ایران یکی از کشورهایی است که بالاترین میزان مصرف کربوهیدرات‌ها در سراسر جهان را دارد. اما اگر می‌خواهید لاغری سریع شکم بدون ورزش برای شما ایجاد شود، سعی کنید عادات غذایی غلط و روند رژیم خود را تغییر دهید.

به خصوص اگر میزان دریافت پروتئین و سبزیجات را متعادل نگه دارید، چربی‌های شکمی ایجاد شده بر اثر مصرف کربوهیدرات و چربی را به زودی از بین خواهید برد. با این حال، اگر شما به سرعت نیاز به کم کردن وزن دارید، میزان کربوهیدرات خود را به میزان ۵۰ گرم در روز کاهش دهید.

لاغری سریع شکم و حذف کربوهیدرات بدون ورزش

با جایگزین شدن گوشت و سبزیجات به جای کربوهیدرات اضافی که قبلا مصرف می‌شد، احساس سیری بیشتری برای فرد حاصل می‌شود. در این صورت انرژی مورد نیاز برای فعالیت بدنی از چربی‌های بدن تامین خواهد شد. این موضوع به معنای چربی سوزی بیشتر و پیشرفت در روند کاهش وزن است.

مطلب پیشنهادی
حرکات شکم در11 مورد بسیار موثر برای کوتاهترین زمان

البته، رژیم‌های کم کربوهیدرات فواید سلامتی دیگری علاوه بر کاهش وزن برای بدن دارند. آن‌ها می‌توانند اثرات نجات‌بخشی را در بیماران نوع ۲ مبتلا به دیابت داشته باشند.

خلاصه راهبرد سوم: مطالعات نشان داده‌اند که کاهش کربوهیدرات‌ها مانند کاهش مصرف نان و برنج به ویژه برای خلاص شدن از چربی در ناحیه شکم، چربی اطراف اندام‌ها و سلامت کبد مؤثر است.

آیا راهکارهای دیگری برای لاغری سریع شکم بدون ورزش وجود دارد؟

اگر باز هم در مورد لاغری سریع شکم بدون ورزش دنبال راههای بهتری هستید و هنوز قانع نشدید به چند راه کوتاه و موثر دیگر برای لاغری سریع شکم بدون ورزش توجه کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که که گول جملات تبلیغاتی و دهان پر کنی نظیر رژیم لاغری سریع بدون بازگشت، لاغری سریع شکم با ورزش، چگونه بدون ورزش کالری بسوزانیم و … را نخورید. چرا که هیچ چیز اتفاقی نیست و برای دستیابی به هر کاری باید گام‌های کوچکی را بردارید.

لاغری سریع شکم با ورزش

شواهدی وجود دارد که فیبر رژیمی می‌تواند منجر به کاهش میزان چربی شکمی شود. این امر منجر به بهبودهای اساسی در سلامت متابولیکی و کاهش خطر بیماری‌های مختلف شود. پس مصرف فیبر را تا حدودی باید کاهش دهید. به این معنا نیست که آنرا به طور کامل قطع کنید؛ باید مصرف فیبر را به اعتدال در رژیم غذایی روزانه داشته باشید.

مطلب پیشنهادی
گن لاغری و سوالات متداول درباره استفاده آن

با اینکه عنوان اصلی این متن لاغری سریع شکم بدون ورزش بود اما با این حال اگر می‌خواهید چربی شکم را سریعتر از دست بدهید، بهتر است کمی فعالیت بدنی خود را نسبت به سابق افزایش دهید. ورزش دارای فواید متعدد دیگری برای سلامتی است و می‌تواند به شما کمک کند زندگی طولانی‌تر و با کیفیتی را داشته باشید. واقع‌گرایانه نگاه کنیم، واقعاً نمی‌توان به طور کلی قید ورزش را زد.

مطالب مرتبط با لاغری شکم

جمع‌بندی

در این متن ما با 3 راهبرد بسیار موثر در خصوص لاغری سریع شکم بدون ورزش و راه‌های دستیابی به این هدف آشنا شدیم. با این حال بهتر است این نکته را در نظر داشت که برای هر بدنی یک راه ویژه وجود دارد. تنها می‌توان با اصلاح سبک زندگی و پیش گرفتن راهی سالم علاوه بر تناسب اندام به حفظ سلامتی دست یافت. برای دستیابی به هدف و تناسب اندام عجله نکنید اما پیوسته روشی درست برای داشتن وزن ایده‌آل را پیش بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید