لاغری سریع شکم بدون ورزش تنها با 3 راهبرد موثر و کارآمد

- تبلیغات -

لاغری سریع شکم بدون ورزش در ادامه لاغری کل بدن حاصل می‌شود. اما گاهی تنها چربی شکم است که باعث می‌شود، لباس در بدن خوش فرم جلوه نکند و تناسب و زیبایی اندام را بهم زند. اگر هدف لاغری موضعی به ویژه در قسمت شکم باشد، راهکارهای مختلفی برای آن وجود دارد. در ادامه این مطلب راهبردی عالی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

لاغری سریع شکم بدون ورزش

در قرن اخیر به دلایل گوناگونی بشر به سمت توجه بیش از پیش به فرم فیزیکی خود پرداخته است و در این رهگذر لاغر شدن و خوش فرم شدن جزء بدیهیات زندگی در دهه‌های اخیر می‌باشد.

موج لاغری که با گسترش شبکه‌های اجتماعی روز به روز بر تعداد افراد علاقه مند به خوش فرم شدن افزوده است سبب شده است که بسیاری از افراد به شیوه‌های گوناگونی پناه ببرند تا بتوانند خیلی سریع لاغر شوند.

راههای گوناگونی برای لاغر شدن وجود دارد، برخی به دنبال استفاده از شیوه‌های دشوار و استاندارد نظیر ورزش کردن و برخی دیگر برای لاغری به کلینیک‌های پزشکی می‌روند؛ اما با این حال روز به روز به روش‌های جدید افزوده می‌شود.

 

لاغری سریع شکم بدون ورزش و تناسب اندام

 

در این مقاله هدف اصلی ما بررسی مقولهٔ لاغری با تاکید بر لاغری سریع شکم بدون ورزش می‌باشد و می‌خواهیم ببینیم چه روش‌هایی برای لاغری سریع شکم بدون ورزش وجود دارد. با ما در ادامه همراه باشید تا از رازهایی جالب و جدیدترین متد لاغری سریع شکم بدون ورزش مطلع شوید.

 

 

برای لاغری شکم چه کار کنیم

شکم یک مشکل بسیار جدی است چون می‌تواند فرم بدنی شما را بسیار بد نشان دهد به همین علت همه به دنبال لاغری سریع شکم بدون ورزش هستند. در واقع داشتن چربی فراوان در ناحیه کنار شکم به طور زیادی با بیماری‌هایی همانند دیابت نوع ۲ و بیماری‌های مرتبط با قلب ارتباط دارد.

به همین علت، حذف چربی شکم مزایای زیاد و فراوانی برای سلامتی افراد دارد و می‌تواند به شما کمک نماید تا بهتر زندگی نمایید و همینطور سبب افزایش عمر شما می‌گردد.

سایز شکم معمولاً با اندازه‌گیری محیط اطراف کمر مشخص می‌شود. این کار را می‌توان به راحتی در خانه با یک اندازه ساده انجام داد. هر شکمی که بزرگتر از ۴۰ اینچ (۱۰۲ سانتی متر) در مردان و ۳۵ اینچ (۸۸ سانتیمتر) در زنان باشد، به عنوان شکم چاق و بزرگ شناخته می‌شود.

اگر مقدار زیادی چربی اضافی دور کمر خود دارید، پس باید چند قدم بردارید تا از شر آن خلاص شوید، حتی اگر به طور کلی به نظر خودتان خیلی سنگین هم نباشید.

خوشبختانه، چند استراتژی ثابت شده وجود دارد که برای هدف قرار دادن چربی در ناحیه شکم بیشتر از مناطق دیگر بدن اثبات شده‌اند.

 

رژیم لاغری سریع بدون بازگشت

توجه نمایید که در زیر چند رژیم لاغری کاربردی و خیلی ساده برای شما ذکر می‌گردد، این رژیم به طور صد در صد یک رژیم لاغری سریع بدون بازگشت نیست.

چرا که اصلاً چنین رژیمی وجود ندارد اما با اجرای مداوم آن به طور قطع شما دارای بدنی خوش فرم و سلامت بدنی مطلوبی خواهید شد. در اینجا 3 راهبرد بسیار مفید مبتنی بر شواهد علمی برای از دست دادن چربی شکم وجود دارد که به آنها اشاره خواهد شد.

 

 

راهبرد اول، شکر نخورید و از خوردن نوشیدنی‌های دارای شکر خودداری نمایید

همهٔ ما همیشه دنبال کارهای راحت هستیم و خیلی دوست داریم در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه فعالیت‌های خود را اجرایی نماییم.

همهٔ افراد جامعه و به ویژه افرادی که از چاقی رنج می‌برند دوست دارند جواب خوبی برای این پرسش پیدا کنند که چگونه بدون ورزش کالری بسوزانیم؟ اگر هدف شما لاغری سریع شکم بدون ورزش است پس مطمئن باشید جای خوبی آمده‌اید.

 

لاغری سریع شکم بدون ورزش بدون قند

 

توجه کنید که مهمترین چالشی که در دهه‌های اخیر در رژیم غذایی مردم ایران به وجود آمده است مصرف بیش از اندازه و بی رویه شکر در رژیم غذایی روزانه است. هر روز از خود می‌پرسیم که بهترین غذا برای لاغری شکم چیست اما هیچگاه از خود نمی‌پرسیم بدترین غذا برای لاغری شکم چیست.

برای یافتن یک رژیم لاغری سریع بدون عوارض یا بهتر بگوییم لاغری سریع شکم بدون ورزش چه‌کاری را باید انجام دهیم؟ یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که شکر یک افزودنی بسیار ناسالم است و تقریباً هیچ خاصیتی برای بدن انسان ندارد. مطالعات نشان می‌دهند که اثرات مضر ویژه‌ای با مصرف شکر بر سلامت متابولیک به وجود می‌آید.

 

 

قند و شکر از فروکتوز و گلوکز تشکیل شده است و مصرف زیاد فروکتوز می‌تواند به تنهایی کبد شما را در طول یک دورهٔ مصرف از چرخهٔ فعالیت خارج کنید. حالا شما به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که مقدار قند در رژیم غذایی خود را به حداقل برسانید و به طور کامل نوشیدنی‌های قندی را حذف کنید تا بدن سالم‌تری داشته باشید.

این شامل نوشیدنی‌های شیرین، نوشیدنی‌های قندی، آب‌میوه‌های کارخانه‌ای و صنعتی و نکتارها و نوشیدنی‌های مختلف ورزشی است.

به خاطر داشته باشید که هیچ یک از این موارد در کل شامل میوه نیستند و از کنسانتره های میوه به جای میوه‌ها در آن‌ها استفاده می‌شود که بسیار ناسالم هستند و فیبر زیادی دارند که تاثیرات منفی مشابهی مانند فروکتوز مصنوعی را بر بدن می‌گذارند.

میزان فروکتوزی را که شما که از میوه‌ها می‌گیرید ناچیز است و در مقایسه با چیزی که از رژیم غذایی با شکر تصفیه‌شده به دست می‌آورید این میزان بسیار اندک می‌باشد. اگر می‌خواهید میزان قند تصفیه‌شده و را در رژیم خود کاهش دهید، باید برچسب خواندن را شروع کنید. حتی غذاهایی که در بازار مصرف می‌شوند می‌توانند حاوی مقادیر زیادی شکر باشند.

 

 

راهبرد دوم، با خوردن پروتئین بیشتر در بلند مدت هم می‌توانید لاغر شوید

اگر کاهش وزن هدف شماست، اضافه کردن پروتئین می‌تواند یک تغییر کلیدی برای شما باشد که شما با این سیستم می‌توانید تغییراتی را در رژیم خود داشته باشید. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند که چربی‌های اضافی را از دست بدهید، بلکه به شما کمک می‌کند تا اگر تصمیم بگیرید از تلاش‌های کاهش وزن خود دست بکشید، نیز به سادگی وزن کم کنید.

کربوهیدرات‌ها و روغن‌های تصفیه‌شده به افزایش میزان چربی شکم مربوط می‌شوند، اما میوه‌ها و سبزیجات مرتبط با کاهش‌یافتن چربی کل بدن به ویژه چربی‌های ناحیه شکم هستند.

 

لاغری سریع شکم با مصرف سبزیجات بدون ورزش

 

یعنی اینکه هر چقدر مصرف چربی‌های غیر اشباع نظیر روغن‌های مایع و جامد کارخانه‌ای که امروزه با رنگ و لعاب فراوان در بازار یافت می‌شوند می‌تواند سبب افزایش بافت چربی شکم شود.

همچنین مصرف سبزیجات عمل چربی سازی را معکوس می‌کند و می‌تواند به لاغری شما منجر شود. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که پروتئین‌ها دارای ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری مورد نیاز بدن هستند. بنابراین تلاش برای افزایش مصرف غذاهایی مانند تخم‌مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، حبوبات، گوشت و محصولات لبنی را افزایش دهید.

 

 

این‌ها بهترین منابع پروتئینی در رژیم غذایی می‌باشند و به لاغری سریع شکم بدون ورزش کمک فراوانی می‌کنند. اگر با به دست آوردن پروتئین به اندازه کافی در رژیم غذایی خود دست و پنجه نرم می‌کنید و از آن دست افرادی هستید که از گوشت خوشتان نمی‌آید، یک مکمل پروتئین با کیفیت (مانند پروتئین آب‌پنیر) یک روش سالم و مناسب برای افزایش مصرف کل بدن شما است.

اگر یک گیاه خوار و یا وگان هستید، می‌توانید با مصرف گیاه‌های پروتئین دار نظیر سویا بر این مشکل خود غلبه کنید، توصیه ویژه:

به پختن غذاهای خود در روغن نارگیل و روغن زیتون توجه کنید. برخی مطالعات نشان داده‌اند که ۳۰ میلی‌لیتر (حدود ۲ قاشق سوپ خوری) روغن نارگیل در هر روز چربی شکم را کمی کاهش می‌دهد.

خوب پس دریافتیم که یکی دیگر از مهمترین رژیم‌ها در فرایند لاغری سریع شکم بدون ورزش می‌باشد پس توجه کنید که این رژیم در صورتی به نتیجه می‌رسد که فرایندی دامنه دار باشد.

خلاصه راهبرد دوم اینکه خوردن مقادیر زیادی پروتئین می‌تواند متابولیسم شما را افزایش دهد و سطح گرسنگی را کاهش دهد و باعث کاهش وزن شما شود. مطالعات متعدد نشان می‌دهند که مصرف پروتئین به ویژه در برابر تجمع چربی شکم مؤثر است.

 

راهبرد سوم، کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود حذف نمایید

متاسفانه ایران یکی از کشورهایی با بالاترین میزان مصرف کربوهیدرات‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود. اما اگر می‌خواهید لاغری سریع شکم بدون ورزش برای شما رخ دهد سعی کنید رژیم خود را تغییر دهید.

به خصوص اگر میزان دریافت پروتئین را بالا نگه دارید. با این حال، اگر شما باید به سرعت نیاز به کم کردن وزن دارید، میزان کربوهیدرات خود را به میزان ۵۰ گرم در روز کاهش دهید.

این موضوع باعث می‌شود بدن شما به کتوسیس تبدیل شود، اشتها را بکاهد و بدن شما شروع به سوزاندن چربی‌ها برای سوخت کند.

 

لاغری سریع شکم و حذف کربوهیدرات بدون ورزش

 

البته، رژیم‌های کم کربوهیدرات فواید سلامتی دیگری علاوه بر کاهش وزن برای بدن دارند. آن‌ها می‌توانند اثرات نجات‌بخش را در بیماران نوع ۲ مبتلا به دیابت داشته باشند.

خلاصه راهبرد سوم اینکه مطالعات نشان داده‌اند که کاهش کربوهیدرات‌ها به ویژه برای خلاص شدن از چربی در ناحیه شکم، اطراف اندام‌ها و کبد مؤثر است.

 

 

چه راههای دیگری برای لاغری سریع شکم بدون ورزش وجود دارد؟

اگر باز هم در مورد لاغری سریع شکم بدون ورزش دنبال راههای بهتری هستید و هنوز قانع نشدید به چند راه کوتاه دیگر برای لاغری سریع شکم بدون ورزش اشاره می‌کنیم.

البته پیش از آن توجه نمایید که گول جملات تبلیغاتی و دهان پر کنی نظیر رژیم لاغری سریع بدون بازگشت، لاغری سریع شکم با ورزش، چگونه بدون ورزش کالری بسوزانیم و … را نخورید. چرا که هیچ چیز اتفاقی نیست و برای دستیابی به هر کاری باید گام‌های کوچکی را بردارید.

شواهدی وجود دارد که فیبر رژیمی می‌تواند منجر به کاهش میزان چربی شکمی شود. این امر باید منجر به بهبودهای اساسی در سلامت متابولیکی و کاهش خطر بیماری‌های مختلف شود. پس مصرف فیبر را هم باید کاهش دهید.

با اینکه عنوان مقاله لاغری سریع شکم بدون ورزش بود اما با این حال اگر می‌خواهید چربی شکم را از دست بدهید، ورزش می‌تواند بسیار مؤثر باشد. ورزش همچنین دارای تعدادی فواید سلامتی دیگر است و می‌تواند به شما کمک کند زندگی طولانی‌تری داشته باشید. خوب واقعاً نمی‌توان به طور کلی قید ورزش را زد.

 

 

جمع بندی در خصوص لاغری سریع شکم بدون ورزش

در این نوشتار ما با 3 شیوه و راهبرد بسیار موثر در خصوص لاغری سریع شکم بدون ورزش و راههای دستیابی به لاغری سریع شکم بدون ورزش آشنا شدیم. با این حال برای هر بدنی یک راه ویژه وجود دارد. تنها می‌توان با اصلاح سبک زندگی و پیش گرفتن راهی سالم علاوه بر تناسب اندام به حفظ سلامتی دست یافت.