رژیم لاغری سریع ، نکات و الزمات رژیم لاغری

لاغری سریع شکم بدون ورزش شاید رویایی باشد که افراد دارای اضافه وزن آن را آرزو کنند. چربی های اشباع شده در ناحیه پهلو و شکم جزء چربی هایی هستند که بسیار دیر از بین می روند.
راهکار هایی برای افرادی که به دنبال از بین بردن این چربی ها بدون ورزش هستند وجود دارد. این رهکار ها را در این مقاله مورد بررسی و صحبت قرار داده ایم.

لاغری سریع شکم بدون ورزش

در قرن اخیر به دلایل گوناگون، بشر به سمت توجه بیش از پیش به فرم فیزیکی اندام خود رفته است و رسیدن به لاغری و خوش فرمی اندام، به بدیهیاتی از زندگی در دهه‌های اخیر تبدیل شده است.

موج لاغری که با گسترش شبکه‌های اجتماعی روز به روز بر تعداد افراد علاقه‌مند به خوش فرم شدن افزوده، سبب شده که بسیاری از افراد به شیوه‌های گوناگون پناه ببرند تا بتوانند خیلی سریع لاغر شوند.

مطالب مرتبط با لاغری شکم

مطلب پیشنهادی
3 راه لاغری پهلو + تمرینات موثر برای لاغری شکمی و تغذیه مناسب

راهکارهای گوناگونی برای لاغر شدن وجود دارد، برخی به دنبال استفاده از شیوه‌ های استاندارد نظیر ورزش کردن و برخی دیگر برای لاغری به کلینیک‌های پزشکی می‌روند، اما با این حال روز به روز به روش‌های جدید برای این منظور اضافه می‌شود.

لاغری سریع شکم بدون ورزش و تناسب اندام

برای لاغری شکم چه کار کنیم

شکم بزرگ یک مشکل بسیار جدی است. چون می‌تواند فرم بدنی هر فردی را بسیار بد نشان دهد. به همین علت همه به دنبال لاغری سریع شکم بدون ورزش هستند. در واقع داشتن چربی فراوان در ناحیه کنار شکم به طور زیادی با بیماری‌هایی همانند دیابت نوع ۲ و بیماری‌های مرتبط با قلب ارتباط دارد.

به همین علت، حذف چربی شکم و پهلو مزایای زیاد و فراوانی برای سلامتی افراد دارد و می‌تواند به همه کمک کند تا بهتر زندگی کنند. این یعنی کیفیت عمر بهبود خواهد یافت و در ادامه آن نیز سبب افزایش عمر خواهد شد.

سایز شکم معمولاً با اندازه‌گیری محیط اطراف کمر مشخص می‌شود. این کار را می‌توان به راحتی در خانه با یک اندازه ساده انجام داد. هر شکمی که بزرگتر از ۴۰ اینچ (۱۰۲ سانتی متر) در مردان و ۳۵ اینچ (۸۸ سانتیمتر) در زنان باشد، به عنوان شکم چاق و بزرگ شناخته می‌شود.

مطلب پیشنهادی
کوچک کردن شکم تنها با 10 ترفند بسیار موثر و ساده در خانه

اگر مقدار زیادی چربی اضافی دور کمر خود دارید، پس باید چند قدم بردارید تا از شر آن خلاص شوید، حتی اگر به طور کلی به نظر خودتان خیلی سنگین هم نباشید.

خوشبختانه، چند استراتژی ثابت شده وجود دارد که برای هدف قرار دادن سوزاندن چربی در ناحیه شکم، بیشتر از مناطق دیگر بدن، موثر خواهد بود.

رژیم لاغری سریع بدون بازگشت

توجه کنید در ادامه چند راهبرد برای داشتن رژیم لاغری کاربردی و خیلی ساده برای شما ذکر خواهیم کرد، اما این رژیم به طور صد در صد یک رژیم لاغری سریع بدون بازگشت نیست. زیرا پایبندی هر فرد به رژیم غذایی اصولی و فعالیت بدنی است که می‌تواند تضمینی برای داشتن تناسب اندام به شمار رود.

رژیمی وجود ندارد که بتواند در بازه زمانی کوتاه فقط چربی‌های اطراف شکم را آب کند اما با پیروی مداوم آن به طور قطع فرد می‌تواند بدنی خوش فرم و سالم کسب کند. در اینجا 3 راهبرد بسیار مفید مبتنی بر شواهد علمی برای از دست دادن چربی شکم وجود دارد که به آنها اشاره خواهد شد.

راهبرد اول: شکر نخورید و از خوردن نوشیدنی‌های دارای شکر خودداری کنید

اگر هدف شما لاغری سریع شکم بدون ورزش است بهتر است گول رژیم‌های سریع با وعده‌های متعدد و یا داروهای لاغری که سبب کاهش وزن می‌شود را نخورید تا آسیب جدی به بدن نرسانید. برای دستیابی به این منظور به ادامه مطلب توجه کنید.

مطلب پیشنهادی
لاغری موضعی برای کاهش سایز؛ 2 روش اصلی برای فرم‌گیری اندام

لاغری سریع شکم بدون ورزش بدون قند

مهمترین چالشی که در دهه‌های اخیر در رژیم غذایی مردم به وجود آمده است مصرف بیش از اندازه و بی رویه شکر در رژیم غذایی روزانه است. هر روز از خود می‌پرسیم که بهترین غذا برای لاغری شکم چیست اما هیچگاه از خود نمی‌پرسیم بدترین غذا برای لاغری شکم چه خوراکی و غذایی است؟

برای یافتن یک رژیم لاغری سریع بدون عوارض یا بهتر بگوییم لاغری سریع شکم بدون ورزش چه‌کاری را باید انجام دهیم؟ یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که شکر یک افزودنی بسیار ناسالم است و تقریباً هیچ خاصیتی برای بدن انسان ندارد. مطالعات نشان می‌دهند که اثرات مضر ویژه‌ای با مصرف شکر بر سلامت متابولیک و چربی سوزی به وجود می‌آید.

مصرف زیاد فروکتوز (به عنوان نوعی قند) می‌تواند کبد را در طول یک دورهٔ مصرف از چرخهٔ فعالیت خارج کند. حالا شما به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که مقدار قند در رژیم غذایی خود را به حداقل برسانید و به طور کامل نوشیدنی‌های قندی را حذف کنید تا بدن سالم‌تری داشته باشید.

این شامل نوشیدنی‌های شیرین، نوشیدنی‌های قندی، آب‌میوه‌های کارخانه‌ای و صنعتی و نکتارها و نوشیدنی‌های مختلف ورزشی است.

مطلب پیشنهادی
حرکات شکم در11 مورد بسیار موثر برای کوتاهترین زمان

به خاطر داشته باشید که هیچ یک از این موارد در کل شامل میوه نیستند و از کنسانتره‌های میوه به جای میوه‌ها در آن‌ها استفاده می‌شود که بسیار ناسالم هستند و فیبر زیادی دارند که تاثیرات منفی مشابهی مانند فروکتوز مصنوعی را برای بدن به همراه خواهند داشت.

میزان فروکتوزی که شما که از میوه‌ها می‌گیرید ناچیز است و در مقایسه با چیزی که از رژیم غذایی با شکر تصفیه‌شده به دست می‌آورید میزان بسیار اندکی می‌باشد. اگر می‌خواهید میزان قند تصفیه‌شده را در رژیم خود کاهش دهید، باید برچسب خواندن را شروع کنید. حتی غذاهایی که در بازار مصرف می‌شوند می‌توانند حاوی مقادیر زیادی شکر باشند.

راهبرد دوم: با خوردن پروتئین بیشتر در بلند مدت می‌توانید لاغر شوید

اگر کاهش وزن هدف شماست، اضافه کردن پروتئین می‌تواند یک تغییر کلیدی برای شما باشد که با این سیستم می‌توانید تغییراتی را در رژیم خود داشته باشید. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند که چربی‌های اضافی را از دست بدهید، بلکه به شما کمک می‌کند تا اگر تصمیم بگیرید از تلاش‌های کاهش وزن خود دست بکشید، نیز به سادگی وزن کم کنید.

کربوهیدرات‌ها و روغن‌های تصفیه‌شده به افزایش میزان چربی شکم مربوط می‌شوند، اما میوه‌ها و سبزیجات مرتبط با کاهش‌یافتن چربی کل بدن به ویژه چربی‌های ناحیه شکم هستند.

مطلب پیشنهادی
لاغری صورت تنها با 5 راهکار بسیار آسان و تاثیرگذار

لاغری سریع شکم با مصرف سبزیجات بدون ورزش

یعنی اینکه هر چقدر مصرف چربی‌های غیر اشباع نظیر روغن‌های مایع و جامد کارخانه‌ای که امروزه با رنگ و لعاب فراوان در بازار یافت می‌شوند بیشتر باشد، می‌تواند سبب افزایش بافت چربی شکم شود.

همچنین مصرف سبزیجات عمل چربی سازی را معکوس می‌کند و می‌تواند به لاغری شما منجر شود. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که پروتئین‌ها دارای ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری مورد نیاز بدن هستند. بنابراین تلاش برای افزایش مصرف غذاهایی مانند تخم‌مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، حبوبات، گوشت و محصولات لبنی را افزایش دهید.

این‌ها بهترین منابع پروتئینی در رژیم غذایی هستند و به لاغری سریع شکم بدون ورزش کمک فراوانی می‌کنند. اگر در رژیمتان نمی‌توانید پروتئین را جای دهید و از آن دست افرادی هستید که از گوشت خوشتان نمی‌آید، یک مکمل پروتئین با کیفیت (مانند پروتئین آب‌پنیر) یک روش سالم و مناسب برای افزایش مصرف کل بدن شما خواهد بود.

اگر یک گیاه خوار و یا وگان هستید، می‌توانید با مصرف گیاه‌های پروتئین دار نظیر سویا بر این مشکل خود غلبه کنید، توصیه ویژه:

  1. به پختن غذاهای خود در روغن نارگیل و روغن زیتون توجه کنید. برخی مطالعات نشان داده‌اند که ۳۰ میلی‌لیتر (حدود ۲ قاشق سوپ خوری) روغن نارگیل در هر روز چربی شکم را کمی کاهش می‌دهد.
  2. خوب پس دریافتیم که یکی دیگر از مهمترین رژیم‌ها در فرایند لاغری سریع شکم بدون ورزش می‌باشد پس توجه کنید که این رژیم در صورتی به نتیجه می‌رسد که فرایندی ادامه دار باشد.
مطلب پیشنهادی
3 اثر کمربند لاغری بر بدن + بررسی معایب و مزایای انواع آن

خلاصه راهبرد دوم اینکه خوردن مقادیر زیادی پروتئین می‌تواند متابولیسم شما را افزایش دهد و سطح گرسنگی را کاهش دهد و باعث کاهش وزن شما شود. مطالعات متعدد نشان می‌دهند که مصرف پروتئین به ویژه در برابر تجمع چربی شکم مؤثر است.

راهبرد سوم: کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود حذف نمایید

متاسفانه ایران یکی از کشورهایی با بالاترین میزان مصرف کربوهیدرات‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود. اما اگر می‌خواهید لاغری سریع شکم بدون ورزش برای شما رخ دهد سعی کنید رژیم خود را تغییر دهید.

به خصوص اگر میزان دریافت پروتئین را بالا نگه دارید. با این حال، اگر شما به سرعت نیاز به کم کردن وزن دارید، میزان کربوهیدرات خود را به میزان ۵۰ گرم در روز کاهش دهید.

این موضوع باعث می‌شود بدن شما به کتوسیس تبدیل شود، اشتها را بکاهد و بدن شما شروع به سوزاندن چربی‌ها برای انرژی کند.

لاغری سریع شکم و حذف کربوهیدرات بدون ورزش

البته، رژیم‌های کم کربوهیدرات فواید سلامتی دیگری علاوه بر کاهش وزن برای بدن دارند. آن‌ها می‌توانند اثرات نجات‌بخش را در بیماران نوع ۲ مبتلا به دیابت داشته باشند.

مطلب پیشنهادی
خوش فرمی و لاغری ران و باسن با 3 راهکار در منزل

خلاصه راهبرد سوم اینکه مطالعات نشان داده‌اند که کاهش کربوهیدرات‌ها به ویژه برای خلاص شدن از چربی در ناحیه شکم، اطراف اندام‌ها و سلامت کبد مؤثر است.

چه راههای دیگری برای لاغری سریع شکم بدون ورزش وجود دارد؟

اگر باز هم در مورد لاغری سریع شکم بدون ورزش دنبال راههای بهتری هستید و هنوز قانع نشدید به چند راه کوتاه و موثر دیگر برای لاغری سریع شکم بدون ورزش توجه کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که که گول جملات تبلیغاتی و دهان پر کنی نظیر رژیم لاغری سریع بدون بازگشت، لاغری سریع شکم با ورزش، چگونه بدون ورزش کالری بسوزانیم و … را نخورید. چرا که هیچ چیز اتفاقی نیست و برای دستیابی به هر کاری باید گام‌های کوچکی را بردارید.

شواهدی وجود دارد که فیبر رژیمی می‌تواند منجر به کاهش میزان چربی شکمی شود. این امر باید منجر به بهبودهای اساسی در سلامت متابولیکی و کاهش خطر بیماری‌های مختلف شود. پس مصرف فیبر را هم باید کاهش دهید. به این معنا نیست که آنرا به طور کامل قطع کنید؛ باید مصرف فیبر را به اعتدال در رژیم غذایی روزانه جای دهید.

مطلب پیشنهادی
لیپوماتیک ، سوالات متداول و عوارض این عمل جراحی زیبایی

با اینکه عنوان مقاله لاغری سریع شکم بدون ورزش بود اما با این حال اگر می‌خواهید چربی شکم را از دست بدهید، ورزش می‌تواند بسیار مؤثر باشد. ورزش همچنین دارای تعدادی فواید سلامتی دیگر است و می‌تواند به شما کمک کند زندگی طولانی‌تر و با کیفیتی را داشته باشید. خوب واقعاً نمی‌توان به طور کلی قید ورزش را زد.

مطالب مرتبط با لاغری شکم

جمع بندی:

در این نوشتار ما با 3 شیوه و راهبرد بسیار موثر در خصوص لاغری سریع شکم بدون ورزش و راه های دستیابی به این هدف آشنا شدیم. با این حال برای هر بدنی یک راه ویژه وجود دارد. تنها می‌توان با اصلاح سبک زندگی و پیش گرفتن راهی سالم علاوه بر تناسب اندام به حفظ سلامتی دست یافت. برای دستایابی به هدف و تناسب اندام عجله نکنید اما پیوسته روشی درست برای وزن ایده‌آل پیش بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید